שוק הפשפשים (צילום: חגית הורנשטיין)
שוק הפשפשים (צילום: חגית הורנשטיין)

ועד סוחרי שוק הפשפשים והעירייה הגיעו להבנות

בתום דיונים ארוכים בין ועד סוחרי שוק הפשפשים לעיריית חיפה הוחלט לחזור אל ההסכמות הראשוניות, ומהשבת הקרובה תגבה העירייה באמצעות נציג מטעמה דמי שכירות שבועיים מהרוכלים, שייאספו לקרן שתחזיק העירייה. הזכות להשתמש בכספי הקרן תהיה בסמכותם של שני הצדדים בלבד ולא תתאפשר הוצאת כספים בהחלטה חד צדדית

פורסם בתאריך: 5.9.23 11:30

בשעה טובה, ועד סוחרי שוק הפשפשים ועיריית חיפה הגיעו להבנות באשר להתנהלות שוק הרוכלים בשבתות. 

כזכור, עם היבחרו יזם ועד הסוחרים החדש פגישה עם מנכ"ל העירייה ניר מריאש, והצדדים הגיעו להחלטה משותפת – העירייה תפעיל את שוק הרוכלים ביחד עם הוועד. העירייה, כך סוכם, תסדיר את כל ענייני הרישוי, תציב במקום שומרים ופקחים, תדאג לרכב כיבוי, לאמבולנס ולשיטור קהילתי, תסמן לכל רוכל שטח של שלושה מ"ר למען שמירה על הסדר ותגבה מכל רוכל 120 שקל דמי השתתפות בכל שבוע, אשר ייכנסו לקרן מיוחדת, והכסף שייאסף יוחזר לשדרוג השוק. לצורך כך מינתה העירייה את אביחי מזרחי לפרויקטור מטעמה. 

לפני כשבוע נודע לחברי הוועד שהעירייה לא גובה תשלום מהרוכלים בחודש האחרון ושהיא אינה מתכוונת לעשות זאת. יו"ר הוועד נסים סוויסה התקומם, והוזמן לפגישה בעירייה בהשתתפותם של המנכ"ל, הפרויקטור ונציגת המחלקה המשפטית, שהיא זו שהורתה לא לגבות כספים מהרוכלים בשוק הפשפשים. 

 

 

בתום דיונים ארוכים הוחלט להחזיר את ההסכמות הראשוניות לקדמותן, ומהשבת הקרובה תגבה העירייה באמצעות נציג מטעמה דמי שכירות שבועיים מהרוכלים, שייאספו לקרן שתחזיק העירייה. בהסכם שנחתם בין הצדדים הובהר כי הזכות להשתמש בכספי הקרן תהיה בסמכותם של שני הצדדים בלבד וכי לא תתאפשר הוצאת כספים מהקרן בהחלטה חד צדדית. הכסף שיצטבר יהיה מיועד לרווחה, לתפעול ולפעילויות תרבות לשוק הפשפשים ולא ישמש לפיתוח ולשיפור השוק מצדה של העירייה. במילים אחרות, הכסף שיצטבר בקרן לא ישמש לפעולות הקשורות בתברואה, ניקיון, פיקוח, רישוי, הצללה, מצלמות, ספסלים, פחי אשפה ושירותים, שימומנו על ידי העירייה כפי שנעשה עד כה.

סוויסה מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הגענו להסכמות עם העירייה לשביעות רצוננו".

מריאש: "עיריית חיפה רואה חשיבות רבה בשמירה על ייחודו של שוק הפשפשים, בהסדרת פעילותו ובהמשך פיתוחו. במסגרת זו נענתה העירייה לבקשת ועד סוחרי השוק, ולפיה תגבה העירייה אגרה בסכום מוסכם שהומלץ על ידי גורמי המקצוע ואשר נועד לסייע בהסדרת הפעילות ברישיון ובקיום אירועי תרבות מושכי קהל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר