בית הגפן (צילום: בועז כהן)
בית הגפן (צילום: בועז כהן)

משפחות נרצחי הפיגוע לראש העיר: "בטלי את אירוע התעמולה השמאלני"

השקת הספר "אפירוגון" שיקיימו פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני והוצאת נובמבר בבית הגפן ממשיכה לעורר התנגדות ומחאה. משפחות נרצחי הפיגוע בקו 37 לראש העיר: "לא יעזור בכמה ניירות צלופן ורודים יעטפו את האירוע, צחנת ההסתה עולה ממנו חזק"

פורסם בתאריך: 1.2.24 16:52

אירוע השקת המהדורה העברית של הספר "אפירוגון" של פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני והוצאת ספרי נובמבר ממשיך לעורר התנגדות לקיומו.
כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", ב-15 בפברואר אמור להתקיים בבית הגפן אירוע השקת הספר שנכתב על ידי הסופר האירי קולום מק'אן ואשר עלילתו מתבססת על שני גברים – ישראלי (רמי אלחנן) ופלסטיני שהוא חוקר ואסיר פוליטי לשעבר (באסם ערמין), אשר כל אחד מהם איבד בת. סמדר, בתו של רמי, נהרגה בפיגוע התאבדות, ועביר, בתו של באסם, נהרגה מכדור גומי שירה חייל מג"ב. בספר רותמים רמי ובאסל את יגונם למאבק משותף למען השלום.

כבר עם פרסום הידיעה עוררה ההשקה התנגדות בקרב חוגי ימין. תחילה היה זה ארגון בצלמו שפנה לראש העיר עינת קליש רותם בקריאה לבטל את האירוע, ואחר כך חבר מועצת העיר יואב רמתי שקרא לקליש רותם לסגור את תאגיד בית הגפן. היום (חמישי) פנו משפחות שכולות של נרצחי הפיגוע בקו 37 בשנת 2003 לראש העיר בקריאה לבטלו.

"אנו, משפחות שכולות, ששכלנו את ילדינו ואת יקירנו בפיגוע באוטובוס קו 37 בחיפה, מוחים על קיום אירוע השקת הספר 'אפירוגון' בבית הגפן ב-15 בפברואר", כתבו בני המשפחות, "לטעמנו, האירוע הוא במחלוקת, והסתה היא הסתה היא הסתה. לא יעזור בכמה ניירות צלופן ורודים יעטפו את הנושא וכמה בושם יתיזו עליו, צחנת ההסתה עולה חזק מאירוע התעמולה השמאלני שעומד להיערך בחיפה, בבית הגפן, מכל המקומות. אנו קוראים לך לא לאפשר את האירוע הנורא הזה בחיפה".

עוד כתבו המשפחות: "אנחנו מכירים את פורום המשפחות הישראלי-פלסטיני שאימץ את הנרטיב הפלסטיני על מלא; ארגון שנמצא במחלוקת עמוקה בציבוריות הישראלית; ארגון שעורך טקס יום זיכרון אלטרנטיבי שכולל גם את 'החללים' הפלסטינים – טקס שמבזה את האתוס הישראלי ומדלל אותו מערכיו; ארגון שמשווה את החללים משני הצדדים בלי להפריד את הצד יוזם הטרור מהצד המתגונן מפני הטרור; ארגון שכל הופעה שלו בבתי הספר גורמת למהומה ולהתנגדות עזה; ארגון שמעורר מחלוקת בכל מקום שבו הוא מופיע בשל דעותיו הקיצוניות. אנחנו, משפחות נרצחי אוטובוס קו 37, שנפגענו אישית מחוליה שהיו בה חברים מחבלים תושבי חיפה, גיס חמישי ומוסת נגד ישראל, מסרבים לאפשר עוד הסתה שתביא לתושבים ערבים נוספים שיתגייסו לעזור לטרור כדי לפגוע בילדינו ובתושבי העיר הזו. הדו קיום לא משתפר עם אירוע כזה, ההיפך הוא הנכון – האירוע שבמחלוקת מכרסם בדו קיום השביר שיש בעיר".

 

 

לדבריהם, "בימים אלה שבהם ישראל נלחמת להגנתה, בימים אלה שבהם את עסוקה בהכנות למלחמה מצפון אם זו חס וחלילה תפרוץ, בימים אלה שבהם כולם קוראים לאחדות ולהפסקת ההסתה והקיטוב, האם נכון בימים אלה להעלות אירוע כה מקטב, אירוע שנמצא במחלוקת, אירוע שעלול לערער את הדו קיום השברירי בעיר? האם זה הזמן? קיום האירוע בזמן הזה יפגע קשות ברגשותיהם של תושבי העיר בכלל ושל מאות בני המשפחות השכולות בפרט".

את מכתבם הם סיימו בפנייה אישית: "ראש העיר, נפגשנו בטקס יום הזיכרון בבית העלמין ליד קבריהם של ילדינו ויקירנו, חלקה שהצטרפו אליה קברים חדשים של הטבח ב-7 באוקטובר. ראית במו עינייך את מחיר הטרור ושל ההסתה לטרור. אל תתני יד להגברת ההסתה ולקידום הנרטיב הפלסטיני בחיפה, מקומם לא בעיר שלנו. תודיעי עוד היום כי לא תרשי את קיום האירוע הזה בחיפה. תראי לתושבי העיר שאפשר לחיות ביחד בשכנות טובה ללא הסתה, שאת חושבת עליהם, על עתידם ועל גורל ילדיהם. המלחמה בטרור אינה מתנהלת רק על ידי כוחות הביטחון. שרשרת הרוע של הטרור נמצאת בכל מקום ומחייבת מלחמה יומיומית בכל מקום שבו הוא נמצא ובכל מקום שבו מסיתים לטרור, גם אם זה במסווה של השקת ספר. אנחנו רואים מבעד למסך התעמולה והשקר, האם גם את, ד"ר עינת קליש רותם, ראש העיר?".

מנכ"ל בית הגפן אסף רון: "האירוע אינו עם פורום המשפחות השכולות אלא עם הוצאת ספרי נובמבר שמשיקה ספר שהיא תרגמה מאנגלית. הפורום לא שותף לאירוע, לא היה לנו קשר עם הפורום, למרות שאני מאוד מכבד את הפורום. זה שיש הורה שכול מהפורום שמדבר שם – על זה בונים שקרים. הפורום פרסם שזה בשיתוף איתו ברשימת התפוצה שלו, אבל לי אין שליטה על הפרסומים שלו. הפורום לא יצר איתנו קשר, אף נציג מהפורום לא דיבר איתנו. מי שדיבר איתנו היה מנהל הוצאת נובמבר. איך אפשר לשחק בהורים שכולים? על הבמה יישב הורה שכול שהבת שלו נרצחה בפיגוע נוראי במדרחוב בירושלים בדיוק כמו הפיגוע הנוראי בחיפה – מה נגיד לו? שאנחנו לא רוצים שהוא יישב על הבמה? שהשכול שלו לא שווה? אין לנו שום קשר לפורום המשפחות השכולות באירוע הספציפי הזה".

מעיריית חיפה ומפורום המשפחות השכולות לא נמסרה תגובה.

 

ההזמנה לאירוע של פורום משפחות שכולות

ההזמנה לאירוע של פורום משפחות שכולות

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. קוקו

    אויש רמתי, מתי כבר תעוף לאלף ….

    ותודה על הפרסום של הארוע והספר. לא שמעתי עליו קודם

  2. איש

    לא יודע לגבי השאר, אבל אני יודע שלפחות אחת הנרצחות הצעירות הייתה מתביישת בריקוד שלכם על הדם שלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר