בית הגפן (צילום: בועז כהן)
בית הגפן (צילום: בועז כהן)

פורום משפחות שכולות יקיים אירוע בבית הגפן – זעם בימין

פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני ישיק ב-15 בפברואר בבית הגפן את המהדורה העברית של הרומן "אפירוגון" שעוסק בשני גברים - ישראלי ופלסטיני - שכל אחד מהם איבד בת והם יוצאים למאבק משותף למען השלום. מנכ"ל בצלמו שי גליק: "פורום בזוי שמעז להשוות בין מחבלים לחיילי צה"ל"

פורסם בתאריך: 24.1.24 17:40

פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני והוצאת ספרי נובמבר ישיקו את המהדורה העברית של הרומן "אפירוגון" באירוע שיתקיים ב-15 בפברואר בבית הגפן. בדף הפייסבוק של הפורום נכתב: "פורום המשפחות השכולות הישראלי פלסטיני והוצאת ספרי נובמבר מזמינים אתכם להשקות המהדורה העברית של הרומן זוכה הפרסים 'אפירוגון' בתל אביב, בחיפה ובירושלים". עם זאת, באתר בית הגפן מצוין כי מדובר באירוע השקת הספר ללא כל אזכור לפורום המשפחות השכולות או להוצאת הספרים.

"אפירוגון" הוא רומן שנכתב על ידי הסופר האירי קולום מק'אן ואשר יצא לאור בשנת 2020. עלילתו מתבססת על שני גברים ישראלי (רמי אלחנן) ופלסטיני – חוקר ואסיר פוליטי לשעבר (באסם ערמין), שכל אחד מהם איבד בת. סמדר, בתו של רמי, נהרגה בפיגוע התאבדות, ועביר, בתו של באסם, נהרגה מכדור גומי שירה חייל מג"ב. בספר רותמים רמי ובאסל את יגונם למאבק משותף למען השלום. הספר היה מועמד לפרס בוקר – הפרס הספרותי החשוב ביותר בבריטניה.

פורום המשפחות השכולות, אשר "מאמין ופועל להפסקת עוינות ואלימות, וליצירת תהליך פיוס שיהווה חלק אינטגרלי מהסכמי שלום עתידיים", הורחק על ידי משרד החינוך מבתי הספר בארץ בנימוק ש"כל השוואה בין השכול של משפחות חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה לשכול של נפגעים מפעולות הגנתיות של צה"ל בהגנתו על מדינת ישראל אינה מקובלת ואינה מתיישבת עם הערכים שמקדם משרד החינוך, ויש בו משום פגיעה קשה בזכרם של חללי צה"ל וברגשות בני משפחותיהם".

 

 

בימין זועמים על קיומו של האירוע בעת מלחמה בבית הגפן. מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק: "בימים אלו, שבהם אנחנו קוברים יום יום חללים גיבורי ישראל שנפלו בקרבות בעזה במטרה להגן על מדינת ישראל, הפורום הבזוי הזה מעז להשוות בין מחבלים לחיילי צה"ל. חמישה ימים לאחר הטבח של 7 באוקטובר בחר הפורום בהודעת גינוי לקונית שלפיה הוא מגנה הרג משני הצדדים. לא ייתכן שבית הגפן ימשיך לעמוד לצד האויב, ועוד בזמן מלחמה".

עוד אמר גליק: "אני דורש בפעם המיליון להדיח מיד את מנכ"ל בית הגפן אסף רון, שמוכיח שוב ושוב שהמקום שלו הוא אל-מידאן 2 (תיאטרון ערבי שנסגר; ב"כ). יש להביא למקום הנהלה חדשה – ציונית וערכית שגאה במדינה ובחיילי צה"ל. אני דורש מראש העיר עינת קליש רותם לבטל את האירוע ולקיים במקומו אירוע הצדעה לחיילי צה"ל ולמשרתי המילואים שחזרו מהלחימה בצפון ובדרום. ככל שהאירוע לא יבוטל, אני מתחייב לבוא עם בני משפחות שכולות ועם חיילי מילואים ולמנוע את קיום האירוע בגופינו. לא ניתן לפורום הבזוי ולבית הגפן לעורר שוב שיח שנאה, הסתה ורוע בחיפה. תושבי העיר גאים בחיילי צה"ל, וראינו את זה בהפגנה בשבת כאשר רק חיפאים בודדים השתתפו בה והפגינו נגד חיילי צה"ל".

מפורום המשפחות השכולות נמסר: "בזמן שמשפחות רבות כל כך מתאבלות על יקיריהן, ועוד יותר בימים הנוראים האלו, יש מי שלא מהסס להוסיף ולפגוע במשפחות שכולות על מנת להשיג רווח פוליטי, להסית ולסכסך. ראוי שאדם כזה יקבל את היחס הראוי לו – הוקעה ובוז. בימים נוראים אלו יוצא לאור 'אפירוגון' – ספר שכולו פיוס ונחמה. אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לאירועי ההשקה של הספר ולפנות מקום לקצת תקווה, מסיפור שמתאר כיצד ניתן לקום מהחורבן ומהכעס ולהמיר את האובדן ואת השכול בעשייה המקרבת לבבות ומקדמת שלום".

מבית הגפן נמסר: "אין תגובה".

 

ההזמנה לאירוע של פורום משפחות שכולות

ההזמנה לאירוע של פורום משפחות שכולות

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. איש

    שי גליק עובד אצלכם בשכר או מפרסם בתשלום? לא יכול להיות שהוא מופיע באתר יוץר מכל דמות אחרת….

  2. אזרח

    כל עוד המדינה נמצאת במצב מלחמה כאלה לא לקיים אירועים צריך להתנגד להם ולמנוע אותם. קיום האירוע הוא פרובוקציה מצד ארגוני השמאל הנבלים כמו חדש לתושבי העיר. על ראש העיר להתערב ומנוע קיום אירועים כאלה שמחבלים בחיים המשותפים בעיר

  3. חיפאי שעדיין מאמין בחופש הביטוי

    הבמה שניתנת לשי גליק, אדם קיצוני העומד בראש אירגון קיקיוני שייסד ופועל במרץ לדכא את חופש הביטוי של אזרחי המדינה שאינם מתיישרים עם הקו הפשיסטי שהוא מייצג, במקומונים החיפאיים (כלבו וחי-פה) מטרידה מאד. לכל אדם הזכות להתבטא, אך לא כל התבטאות מצדיקה פרסום בעיתונות. ההתיישרות שלכם איתו מעלה ספקות לגבי טוהר המידות העיתונאי ומידת המקצועיות שלכם כעיתון.

  4. אייל

    הסטודנטים האקדמאים המהוללים שעודדו את הטבח ושיבחו את רצח היהודים באוניברסיטה ובטכניון ודאי יבואו כאורחי הכבוד מטעם עמותות ה"דו קיום" הזה שכולו צחוק רם על הדמוקרטיה שמאפשרת להכחיד אותה כמו ויימר, בלי לדעת איך להתגונן מהטרור הפנימי הזה

  5. אברוצו

    אף אחד לא שואל את שי גליק. אין שום דבר לא חוקי בתוכן של האירוע. אם יש לו בעיה עם זה הוא מוזמן…לא לעשות כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר