בית הגפן (צילום: בועז כהן)
בית הגפן (צילום: בועז כהן)

גוברים הקולות לביטול האירוע של פורום המשפחות השכולות

חבר מועצת העיר יואב רמתי דורש מראש העיר לסגור את בית הגפן, מנכ"ל בצלמו שי גליק משווה במכתב לשר התרבות והספורט את פורום המשפחות השכולות לארגון של אנסים, ויו"ר עמותת לנצח אחי אלי דבי אומר: "הם ממנפים את האג'נדה הפלסטינית על קברי חללינו"

פורסם בתאריך: 28.1.24 07:50

נמשכות הקריאות לביטולו של אירוע השקת הספר "אפירוגון" שיקיימו פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני והוצאת ספרי נובמבר בבית הגפן ב-15 בפברואר. כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק תקף את הפורום ואת בית הגפן, קרא לבטל את האירוע והבטיח "לבוא עם בני משפחות שכולות ועם חיילי מילואים ולמנוע את קיום האירוע בגופינו".

אל גליק מצטרפים גורמים אחרים בימין. חבר מועצת העיר יואב רמתי שלח מכתב לראש העיר עינת קליש רותם בדרישה לסגור את בית הגפן ולבטל את האירוע. "אבקש ממך להביא למועצת העיר הצעת החלטה לסגור את תאגיד בית הגפן אשר עסוק מעת לעת בקיום אירועי הסתה נגד חיילי צה"ל", כתב רמתי, "אירוע זה מצטרף לאירועים רבים שעליהם דווח בתקשורת, וחלקם אף בוטלו עקב בעיות משפטיות. לאור נושא האירוע וללא קשר לנושא המשפטי, האם את כראש העיר שמלווה מתחילת המלחמה את נופלינו בדרכם האחרונה וכמי שחווה מקרוב את השכול בקיבוץ בארי, נראה לך הגיוני, מוסרי וציוני לאפשר אירוע עם הגרועים בשונאי ישראל? האם אין לך אחריות כלפי המשפחות השכולות של חיילי צה"ל והרוב המוחלט של תושבי חיפה? ככל שיש מעט עמוד שדרה ציוני בהנהלתך, אבקש ממך למנוע את האירוע ולהביא את ההחלטה המבוקשת לדיון מיידי במועצת העיר".

נוסף על מכתב לקליש רותם שלח גליק מכתב לשר התרבות והספורט מיקי זוהר וכתב: "המשפחות השכולות ביקשו שאעשה הכל על מנת שאירוע בזוי זה יבוטל. נדגיש ונאמר – פורום המשפחות השכולות זה ארגון מחבלים לשעבר שטוען שהדרך היחידה למנוע רצח של נשים וילדים שהוא ביצע זה לסיים את הכיבוש. זה בדיוק כמו שארגון של אנסים יגיד שהדרך היחידה להפסיק אונס היא שנשים לא יסתובבו ברחובות. במקום להביא מרצים שיעודדו את הנוער הנפלא והאיכותי של תושבי חיפה להתגייס לצה"ל ליחידות מובחרות ולהגיע הכי גבוה שרק אפשר, עשיתם את ההיפך הגמור – בחרתם להביא את הארגון הקיצוני פורום משפחות שכולות".

 

 

גליק סיכם את דבריו וכתב: "תושבי חיפה מאז ומתמיד גאים בצה"ל, רואים בו מופת של צבא מוסרי ודוחים כל ניסיון של גוף קיקיוני לתמוך בנרטיב שלפיו מי שרוצח חיילי צה"ל או תינוקות הוא לא פושע מלחמה. לא ישטפו לנו את המוח. ראינו שלחד"ש אין קהל תומכים בהפגנת הזוועה שלהם נגד צה"ל. תושבי חיפה ספגו וסופגים ירי טילים ופיגועים שמהווים פשע מלחמה. אותו פורום הזוי מעולם לא גינה את הדבר הזה. אומר חד משמעית – האירוע הזה לא יתקיים, נקודה. אנחנו נעצור אותו בגופינו כולנו – משפחות שכולות, משפחות חטופים, נכי צה"ל, משפחות לוחמים, אזרחי ישראל. לא יקרה, נקודה. המקום הזה חייב להיסגר, הוא קן צרעות".

אל הקולות המתנגדים לקיומו של האירוע מצטרף גם אלי דבי, יו"ר עמותת לנצח אחי שפועלת למען משפחות שכולות. "כיו"ר ארגון שמייצג משפחות שכולות אני מצר בשאט נפש על האירוע, קל וחומר כשאנחנו במלחמת קיום מול הפלסטינים שרוצים לחרב את עמנו. אנחנו קוברים מדי יום חללי צה"ל, ויש כאלה שמנצלים את מצוקתנו הנפשית בשל אובדננו וממנפים את האג'נדה הפלסטינית על קברי חללינו".

מפורום המשפחות השכולות נמסר: "בזמן שמשפחות כל כך רבות מתאבלות על יקיריהן, ועוד יותר בימים הנוראים האלו, יש מי שלא מהסס להוסיף ולפגוע במשפחות שכולות על מנת להשיג רווח פוליטי, להסית ולסכסך. ראוי שאדם כזה יקבל את היחס הראוי לו – הוקעה ובוז. בימים נוראים אלו יוצא לאור 'אפירוגון' – ספר שכולו פיוס ונחמה. אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לאירועי ההשקה של הספר ולפנות מקום לקצת תקווה מסיפור שמתאר כיצד ניתן לקום מהחורבן ומהכעס ולהמיר את האובדן ואת השכול בעשייה המקרבת לבבות ומקדמת שלום".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. איש

    כלבו או ערוץ שבע? הידד לגליק, הידד לרמתי, הידד לשכול, הידד למוות!

  2. haifaboy

    המקום הזה היה צריך להיסגר מזמן. לא דו קיום ולא בטיח הכל חד כיווני אצלם .

  3. אלי קופטר

    הקולות של מי גוברים של כל הימנים הפאשיסטים? לזרוק לכל הרוחות את יואב רמתי מהעירייה ו"בצלמו" זה ארגון שצריך להוציא מחוץ לחוק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר