הפגנת חד"ש נגד המלחמה בכיכר פריז (צילום: דמיטרי זרך)
הפגנת חד"ש נגד המלחמה בכיכר פריז (צילום: דמיטרי זרך)

הפגנת חד"ש והשמאל: "די לטבח בעזה"

"התשובה לפשעי מלחמה אינה פשעי מלחמה", "לא לטיהור האתני בעזה", "אין מנצחים במלחמה", "ההתנחלויות פוגעות", "לעצור את המלחמה" - כך נכתב על השלטים שנשאו המפגינים. מפגיני הימין הורשו להפגין בשדרות פלי"ם במרחק מהפגנת השמאל

פורסם בתאריך: 20.1.24 15:57

בשעה זו (שבת) מתקיימת בכיכר פריז ההפגנה של מפלגת חד"ש וארגוני השמאל נגד המלחמה בעזה. המפגינים נושאים שלטים שעליהם נכתב "די לטבח בעזה", "התשובה לפשעי מלחמה אינה פשעי מלחמה", "לא לטיהור האתני בעזה", "אין מנצחים במלחמה", "ההתנחלויות פוגעות", "לעצור את המלחמה" ועוד.

מייסדת ארגון זעקת האמהות מיכל ברודי-ברקת אמרה בנאומה: "אני שומעת את בנימין נתניהו אומר שאנחנו נמשיך עד הסוף, למה הוא מתכוון? את מה שקורה בעזה לא ניתן לתפוס. מעל 20,000 הרוגים, רובם נשים וילדים. זו זוועה אנושית שלא ניתן להצדיקה".

 

הפגנת חד"ש נגד המלחמה בכיכר פריז (צילום: דמיטרי זרך)

הפגנת חד"ש נגד המלחמה בכיכר פריז (צילום: דמיטרי זרך)

 

מזכ"ל חד"ש אמג'ד שביטה אמר: "המפגינים זועקים את זעקתם של כל פעילי השלום האמיתיים, של המשפחות השכולות בעוטף עזה, של האמהות שבניהן נשלחו להיהרג במלחמה המיותרת".

ח"כ עופר כסיף: "באנו להשמיע קול אחר ולזעוק בקול גדול 'די, די לשפיכות הדמים, די להרג ילדים, די להפקרת החטופים, די להקרבת החיילים על מזבח שלום נתניהו וחבורתו. כן, כן להפסקת המלחמה, כן להחלפת שבויים ולשחרור החטופים, כולם תמורת כולם, עכשיו. כן לסיום הכיבוש ולעצמאות פלסטינית, כן לשלום צודק".

ישי מנוחין, פעיל זכויות אדם וממקימי ארגון יש גבול: "יש דברים שאנשים הגונים לא עושים. אנשים הגונים לא גורמים ל-24,000 מתים בעזה ול-9,000 הלוויות של ילדים בעזה. הטבח ב-7 באוקטובר היה מזעזע, אבל אנשים הגונים מחפשים אופק של שלום לחיות בו, ולא נלחמים מלחמות שמטרתן היא נקמה והישרדות פוליטית".

 

 

מעוז ינון, ששכל את שני הוריו בנתיב העשרה ב-7 באוקטובר, אמר: "כשאנחנו מסתכלים קדימה, אנחנו רואים עתיד משותף. עתיד משותף ליהודים וערבים, עתיד משותף לישראלים ופלסטינים".

עודאי גנאים, סטודנט, חבר בהנהגת חדר המצב לתמיכה הסטודנטים הערבים באוניברסיטת חיפה: "אין פתרונות צבאיים. הם רק יגרמו לשפיכת דמים של שני העמים. הפתרון היחיד הוא הפתרון המדיני. לכך הגענו היום כדי לצעוק 'הפסיקו את המלחמה הפושעת בעזה'".

 

יניב בן שושן, יו"ר הליכוד בחיפה מתעמת עם שוטר

יניב בן שושן, יו"ר הליכוד בחיפה, מתעמת עם שוטר

 

פעילי ימין שביקשו להפגין מול הפגנת השמאל הורשו להפגין בשדרות פלי"ם, במרחק מההפגנה. יו"ר הליכוד בחיפה יניב בן שושן, שרצה להפגין בכיכר פריז, אך נחסם על ידי המשטרה, אמר: "משטרת ישראל החליטה להפקיר את כיכר פריז בידי תומכי המחבלים של חד"ש ונותנת להם להפגין חופשי כרצונם. המשטרה מונעת מאיתנו להגיע לכיכר פריז ולהפגין מול אנשי חד"ש. אנו עומדים כאן בשדרות פלי"ם, כשהמפגינים מחוץ לשדה הראייה שלנו וכששוטרים מונעים מאיתנו במחסומים ובגופם מלהגיע לטווח ראייה עם המפגינים של חד"ש. זה אובדן ריבונות של המדינה ובושה למשטרה, שפוגעת בחופש התנועה והביטוי, נשמת אפה של הדמוקרטיה. המסר שקיבלנו הוא שכל דאלים גבר ושמדיניות ההכלה שלפני 7 באוקטובר עוד לא פסקה".

מהמשטרה נמסר כי בשל הפרות תנאים מצד המפגינים, היא עצרה לחקירה חשוד שלא נשמע להוראות השוטרים והניף שלטי הסתה. הוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה בחיפה, ובהתאם לממצאי החקירה המשטרה תשקול לבקש את הארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאי וותיק

    לגבי ההפגנה בכיכר פריס שמתנגדת למלחמה בעזה- בציבור נראה שבהפגנה הזו ובקריאות שבתוכה ציבור המפגינים לכאורה חותך את הענף להוא יושב עליו. אין ספק שאסור להזדהות עם החלאות הנאציות שעשו את הדברים הכי גרועים נגד בני אדם.
    הציבור שמפגין -רשאי להםגין- אבל עם הגיון ורגש אנושי.

  2. יפעת

    יאלה לעזה לעזה כולכם מחבלים לקחת להם את תעודות הזהות זו הבעיה שלנו אתם חושבים שכולם אוהבי המדינה אבל ברגע האמת הם הראשונים לקום עלינו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר