פגר החזיר שנורה בשער עלייה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
פגר החזיר שנורה בשער עלייה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

תנו לחיות לחיות משכה את תביעתה נגד העירייה

לאחר שעיריית חיפה הצהירה בפני בית המשפט כי היא פועלת לפי מסמך ההבנות למיגור חזירי הבר שנחתם עם רשות הטבע והגנים, עמותת תנו לחיות לחיות ביקשה למחוק את תביעתה נגד העירייה, ראש העיר יונה יהב ורט"ג

פורסם בתאריך: 16.5.24 15:27

עמותת תנו לחיות לחיות משכה את תביעתה נגד עיריית חיפה, ראש העיר יונה יהב ורשות הטבע והגנים (רט"ג) בנושא הירי בחזירי בר.

בדיון שהתקיים בפני סגנית נשיאת בית משפט השלום בחיפה השופטת שולמית ברסלב, נכחו ראש העיר יונה יהב, מנכ"ל העירייה גדי מרגלית, הפרויקטור לענייני חזירים דוד לוריא וראש מינהל התפעול אוהד דורפמן. דורפמן אמר בדיון: "עכשיו אנחנו מבצעים דילול גם באמצעות ירי". דורפמן הסביר כי חזיר שאוכל מפח אינו חזיר סורר אלא חזיר שאיבד את הפחד מבני אדם, אך אם הוא אוכל מפח כשאדם מתקרב אליו ולא בורח אז הוא נחשב חזיר סורר. כשנשאל כיצד העירייה מזהה חזיר בר סורר השיב דורפמן שכאשר צייד מתקרב לחזיר והוא בורח הוא לא סורר, ואם החזיר לא בורח הוא סורר. לדבריו, לא חל שינוי בהגדרת חזיר בר סורר מאז כניסתו של יהב לתפקיד, והשינוי הוא בדפוסי הפעולה.

היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין אמרה: "יש כאן טענות בעלמא מול נספחים בכתב, ולא רק טענות בעלמא אלא האשמות שווא. מפריע לי שמאשימים רשות מקומית בכך שהיא פועלת על פי דין ועל פי היתרים. לא ייתכן שיאשימו בכך את עירייה". קליין אף טענה לחוסר תום לב של תנו לחיות לחיות ואמרה: "אנחנו ממשיכים את המדיניות שהיתה נהוגה כאן בעבר. אנו חוזרים ומבהירים שאנו פועלים בהתאם למסמך המדיניות שנחתם ב-19 לאפריל ונמשיך לפעול על פי מסמך זה".

לאחר הצהרת העירייה כי היא פועלת לפי מסמך ההבנות, ביקשה תנו לחיות לחיות למחוק את הבקשה, והשופטת ברסלב נתנה לכך פסק דין.

במהלך הדיון פנה יהב פנה לנציג תנו לחיות לחיות עו"ד ארז וול ושאל אותו היכן הוא גר. בתגובה ביקרה השופטת את התפרצותו של ראש העיר לדיון. לפני שיצא מהאולם הוא התעמת שוב עם וול ואמר לו: "תסכן את הילדים שלנו. תבוא מתל אביב, פרחח. היום נפצעו זקן וילד מחזירים". גם בחוץ המשיך יהב להתעמת עם פעילי בעלי חיים

 

אנשי הייעוץ המשפטי ובכירי עיריית חיפה בדיון בבית המשפט (צילום: בועז כהן)

אנשי הייעוץ המשפטי ובכירי עיריית חיפה בדיון בבית המשפט (צילום: בועז כהן)

 

 

 

כזכור, בשבוע שעבר הגישה תנו לחיות לחיות בקשה דחופה לבית המשפט נגד העירייה, ראש העיר יונה יהב ורשות הטבע והגנים (רט"ג) להוצאת צו מניעה ארעי האוסר על העירייה "לבצע ירי וכל פעילות קטלנית אחרת כלפי חזירי בר החורגת מהמדיניות המוצהרת של ורט"ג, כפי שהיתה ערב כניסתו לתפקיד של יהב לתפקידו בכל הנוגע להמתת חזירים כמוצא אחרון לאחר בחינת כל החלופות".

הבקשה הוגשה לאחר שלטענת הארגון הצטברו דיווחים על המתת חזירי בר בתוך שכונות המגורים בעיר באמצעות ירי, בניגוד ללכידת חזירים סוררים במלכודות כלב ורשת, כפי שנעשה לפני לכן. "במסגרת הדיווחים נשלחו צילומים של חזירי בר ירויים, שרועים על המדרכה", נכתב בבקשה, "נמסר כי הירי בחזירים מתבצע בתוך שכונות העיר ללא הבחנה, ובחלק מהמקרים אף לא נאספו הגופות. בכתבה שפורסמה באתר 'כלבו – חיפה והקריות' דווח על חזיר שנורה בשכונת שער עלייה, וגווייתו הושארה סמוך לפח אשפה. הפרסום והתיעוד תואמים לדיווחים שקיבלה המבקשת על ירי חסר הבחנה שמתבצע בשכונת עלייה על ידי ציידים ובליווי פקחי תברואה בעיר".

ברקע הדברים עומדות שתי תלונות שהוגשו במשטרה על ידי תושבים במהלך השבועיים האחרונים על התעללות בבעל חיים וירי בפחות מחמש מאות מטר מאזור בנוי.

השופטת ברסלב קיבלה את הבקשה של תנו לחיות לחיות ונתנה צו מניעה ארעי האוסר על העירייה לנקוט פעולות החורגות מהודעתן של העירייה ורט"ג ביחס לטיפול בבעיית חזירי הבר ולהרחקתם מגבולות העיר.

 

החזיר שנורה ברחוב כספרי (צילום: קארין ארד)

החזיר שנורה ברחוב כספרי (צילום: קארין ארד)

 

תגובות

7 תגובות
7 תגובות
  1. אבי ובר

    השאלה אם יש ארגון ’תנ לבני אדם לחיות ? כנראה שאין !

  2. הקרנף

    אני זואולוג בהכשרתי, חזירי בר הם חיות אוכלות כל המסוגלות ואף טורפות כל בעל חיים, קטן, חלש, חולה או פגוע והם מסוגלים לאכול אותו על עצמותיו. הקרבה של חזירי הבר לילדים, מבוגרים ואף אנשים צעירים היא מסוכנת עד כדי מבעיתה ממש! מקווה שלא נצטרך להתמודד עם מקרה שבו ילד קטן נטרף ונאכל על מנת להבין את מה שנדרש לעשות! החובה המוסרית היא להגן קודם כל על בני האדם. זו דעתי

  3. לזואולוג בהכשרה

    הבדל גדול בין אכילת פגרים לבין הריגה, ע"פ ההגיון שלך גם בני אדם עלולים לזלול ילדים קטנים.
    חובתך המוסרית לא לקשקש בשכל ולנסות לזרוע פחד מיותר והרסני באמצעות חצאי אמיתות ועיוות עובדות עד למצב רמאות.
    לך תדרוש חזרה את כספך מקורס האונליין שלמדת בו זואולוגיה.

  4. יהב זקן היסטרי

    שלא במפתיע יונה יהב מתנהג בבריונות ובורות, מתלהם כמו אחרון הרוכלים בשוק וחושב שזה ישכיח מאנשים את כמות ההרס שהוא זורע בעיר ואת הרשלנות הפושעת.
    רוצה להציל חיי אדם ולמנוע פגיעה? אולי תדאג לאכיפה בכבישים, תדאג לבטיחות בעבודות בניין, תדאג לפינוי מיכל האמונה מחיפה, תדאג לפקח על מפעלים ובתי עסק שלא יזרימו את הביוב והפסולת שלהם לים ולטבע, תדאג לתחב"ץ נורמלי, תדאג לאכיפה של רמת הפשיעה הגוברת ולתברואה שפויה בבתי מאכל… ואז תדאג ל-20 חזירים שמפריעים לכמה היסטריים.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שמאשר ירי ורצח ברחובות שלא יתפלא שמחר ירו גם בבני אדם, כמוהו

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר