תמרור שמודיע על הגבלת זמן החניה בחניוני החופים גם לנכים
תמרור שמודיע על הגבלת זמן החניה בחניוני החופים גם לנכים

ארגוני הנכים מאיימים בצעדים משפטיים נגד העירייה

בעקבות החלטתה של עיריית חיפה להגביל את זמן החניה בחלק מהחניונים בחופי הים לשעתיים, כולל לנכים, מאיימים ארגוני הנכים בישראל ועמותת נגישות ישראל לנקוט אמצעים מינהליים ומשפטיים נגד העירייה: "נוכחנו לדעת שההיגיון הבריא לא פועל אצל קובעי ההחלטות בעירייה. זו החלטה בזויה"

פורסם בתאריך: 10.5.20 15:57

ארגוני הנכים בישראל ועמותת נגישות ישראל מאיימים לנקוט אמצעים מינהליים ומשפטיים נגד עיריית חיפה אם זו לא תשנה את התמרור אשר מגביל את זמן החניה לשעתיים בחוף הים ותחריג את הנכים מההגבלה.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", העירייה ניצלה את שהותו של הציבור החיפאי בסגר, ועל אף המצב הכלכלי הקשה שיצר משבר הקורונה, היא התקינה תמרורים המגבילים את זמן החניה המותר לשעתיים בלבד בחלק מהחניונים בחופי הרחצה, ובכלל זה לנכים. היום הודיע ד"ר יורם סבירסקי, מנהל מדור התלונות בעמותת נגישות ישראל וחבר הוועד המנהל של העמותה, כי הוא יתלונן נגד העירייה בפני נציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

סבירסקי: "לא סביר לצפות מאנשים עם מוגבלות שמתקשים בהליכה, ובמיוחד ממי שמשתמשים בכיסא גלגלים, להסתדר בחוף בשעתיים בלבד, כולל ההגעה אל החוף, כניסה לים, יציאה ממנו, התלבשות, התארגנות וגם לאכול משהו, זה בפירוש לא לעניין. אנשים ללא מוגבלות, שגם עליהם חל התמרור המגביל, יכולים להגיע לים בתחבורה ציבורית או להחנות את רכבם רחוק יותר – יש להם אלטרנטיבות. לאדם עם מוגבלות שמשתמש ברכב אין דרך סבירה אחרת להגיע אל החוף, ולכן ההגבלה הזו היא לא סבירה. השאלה היא בכלל אם זה מעשה חוקי".

פנית לעיריית חיפה בעניין?

"שלחתי מכתב לעירייה ואני ממתין לתשובה. אם לא אקבל תשובה מספקת אפנה לנציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים או לכל גוף אחר שאמצא לנכון".

בעירייה טוענים שהגבלת החניה לשעתיים אינה חלה על נכים. האם גם אתה, כמי שנעזר בכיסא גלגלים, מבין כך את התמרור?

"בהחלט לא. אם זה אכן כך, צריך לתקן את התמרור הזה ואולי אפילו להוסיף את ההנחיה הזו בכתב. הרי כתוב שם בפירוש שהחניה מוגבלת לשעתיים גם לנכים".

 

 

ארגוני הנכים לא יסתפקו בפנייה לנציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות ומציינים כי בכוונתם לפעול מול העירייה בדרכים משפטיות.

דובר קבוצות ארגוני הנכים בישראל לביא נאור: "בשבוע שעבר נוכחנו לדעת שההיגיון הבריא לא פועל אצל קובעי ההחלטות בעיריית חיפה. אדם מוגבל בעל תו נכה שמגיע לחוף הים זקוק לזמן ללא הגבלה עקב מוגבלות כזו או אחרת, וכך נהוג בכל הרשויות המקומיות במדינת ישראל. נפעל מול עיריית חיפה בצורה משפטית ונפעיל את כל ארגוני הנכים כדי לשנות את ההחלטה הבזויה הזו, שתגרום לנכים לא להגיע לחופי הים בחיפה. העירייה לא תעשיר את קופתה על חשבון ציבור הנכים, שגם כך לא מצליחים לסיים את החודש בשל מצוקות כאלו ואחרות. לא ניתן לעירייה להרחיק את הנכים מהמקום האהוב עליהם".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "כפי שמסרנו, חניות הנכים אינן נכללות בהסדר ואינן מוגבלות בזמן. על מנת למנוע אי הבנה בוצעו הבוקר שינויים בתמרורים, שבמסגרתם הופרדו תמרורי ההסדר מתמרורי חניות הנכים, שונו זוויות התמרורים ונקבעו שני מקומות חניה חדשים לנכים שהתווספו למקומות השמורים לנכים במטרה ליצור גבול ברור בין חניות הנכים לחניות שהוגבלו ל-120 דקות כדי לסייע לבעלי העסקים ולבאי המקום. אגף הדרכים ימשיך לעמוד לרשות הנכים וארגוניהם בכל שאלה ויבחן כל בקשה בנושא לגופו של עניין".

 

תמרור שמודיע על הגבלת החניה בחניוני החופים גם לנכים

תמרור שמודיע על הגבלת החניה בחניוני החופים גם לנכים

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. יוסי

    במה ההגבלה לשעתיים תסייע לעסקים ?
    באמצע הארוחה נקום ונרוץ למכונית ולהסתלק ? ואולי נסתלק בלי לשלם , כדי להספיק להגיע בזמן ?

  2. יוסי

    החוף קיים עשרות שנים. גם המסעדות ומתקני השעשועים לילדים. לא ידוע על בעל עסק שהתלונן על החניות. להפך , ההגבלה ההזויה הזאת פרי מוחם החולני של העיריה המשונה הזאת , תגרום לנזק רב לבעלי העסקים.

  3. נועה

    חלמאות.
    חוקית חניית נכים אינה ברשות העירייה כלל. אסור להם בתכלית האיסור לשים הגבלות על חניית נכים.
    ראש עיר לא ראויה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עירייה של אנשים חולים , חסרי רגש.
    אוכלי חינם שרוצים לאכול גם את כספי הנכים.
    בושה וחרפה.

  5. מאבק על הדבר הלא נכון

    לא הבנתי למה אדם בכסא גלגלים לא יכול לעלות לאוטובוס ולרדת בחוף הים?
    ואם זה לא אפשרי אולי זה צריך להיות פה המאבק של הנכים ולא כמה חניות?
    הבעיה העיקרית בתלונה שלא מספיק לנכים שעתיים היא שנכה יכול לבוא לתפוס מקום חניה יום שלם ולפגוע בחבריו הנכים האם זה מעולם לא הטריד אתכם?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר