תמרור שמודיע על הגבלת זמן החניה בחניוני החופים גם לנכים
תמרור שמודיע על הגבלת זמן החניה בחניוני החופים גם לנכים

הגבלת החניה בחופים תחול גם על נכים

החלטתה של עיריית חיפה להגביל את זמן החנייה בחלק מחניוני חוף דדו לשעתיים בלבד, שלאחריהן יחולקו קנסות לבעלי הרכבים, תחול גם על נכים. אב לילד נכה: "זו ממש חוצפה". אם לילד נכה: "מבחינתנו זה אומר לא להגיע יותר לים"

פורסם בתאריך: 7.5.20 16:00

אם לא די בהחלטתה של עיריית חיפה להגביל את זמן החנייה בחלק מחניוני חוף דדו לשעתיים בלבד, שלאחריהן יחולקו קנסות לבעלי הרכבים, כעת מתברר כי ההגבלה תחול גם על נכים.

כפי שפורסם בלעדית ב"כלבו – חיפה והקריות", בזמן שתושבי חיפה שהו בבתיהם בגלל איסור ההתקהלויות בשל התפשטות נגיף הקורונה ונמנע מהם לפקוד את החופים בעיר התקינה העירייה בחניוני חוף דדו תמרורים חדשים המגבילים את זמן החניה בחינם בחלקים מהם לשעתיים בלבד. ההגבלה מתייחסת לימים ראשון-חמישי בשעות 20:00-9:00 ולימי שישי ולערבי חג בשעות 15:00-9:00.

כזכור, בעירייה לא מיהרו לפרסם את דבר ההגבלה, ורק לאחר הפרסום כאן היא הודיעה כי החל ב-1 ביוני החנייה בשתי השורות הסמוכות לחופי הים תוגבל לשעתיים, ואף ניסתה להציג זאת כהטבה לתושבים תחת הכותרת "ים של זמן לחנות בחינם". וכך, חניה שהיתה עד כה בחינם תהפוך לעוד דרך של העירייה להעשיר את קופתה המדולדלת באמצעות גביית קנסות מתושבים שיחנו במקום יותר משעתיים.

בעירייה אמנם טוענים כי ההגבלה אינה חלה על חניות הנכים, אך השילוט, כפי שניתן לראות בתמונות, מראה מצג שונה.

הורים לילדים נכים שנחשפו להגבלה זועמים. "זו ממש חוצפה", אמר ל"כלבו – חיפה והקריות" אב לילד נכה, "כמה חניות נכים יש בחופי הרחצה? ממש מעט. אני לא מבין מה הרעיון מאחורי המהלך ההזוי הזה, מאיפה הוא בא לראש העיר? אין בחניונים אפשרות לשלם על חניה, אז העירייה תרוויח רק מהקנסות של אלה שיחנו מעבר לשעתיים. הולכים איתנו בשיטת הסלאמי – קודם הציבה שם העירייה מדחנים אבל המחאה הציבורית גרמה לביטולם, וכעת דוחות למי שיחנה מעבר לשעתיים יכניסו כסף לעירייה. ממש נהדר".

בעירייה אומרים שזה יקל על בעלי העסקים שמתקשים למצוא מקום חניה בחופים.

"סליחה? הים הוא לא רק עבור בעלי העסקים אלא בעיקר עבור התושבים. העסקים אמורים לתת שירות לתושבים. אני מסתובב כבר הרבה שנים בחופים ולא שמעתי על בעלי עסקים שמתלוננים על מחסור במקומות חניה או על עסקים שאין שם תחלופת אנשים כי לא מצאו מקום חניה. זה קשקוש מקושקש. גם עבור קשישים ואנשים שמתקשים בהליכה ההגבלה הזו היא מכה קשה".

 

 

אם לילדה נכה: "זה רעיון גרוע. גם כך הרבה אנשים שנוסעים ברכבת ועולים בתחנת חיפה חוף הכרמל, תופסים מקומות חניה רבים בחניוני החוף. עכשיו, כשיגרעו לנו עוד מקומות באמצעות הגבלת שעות, מספר המקומות הפנוי למי שיגיע לים יצטמצם עוד יותר. אנחנו עם רכבי הנכים יכולנו להחנות עד עתה קרוב לחוף, ועכשיו זה יהיה בלתי אפשרי. בעירייה לא מבינים שהפרוצדורה עם כיסא גלגלים היא מורכבת מאוד, במיוחד לילדים? יש רתמות כיסא לאוטו שצריך להסיר, ויש רתמות שהילדה קשורה אליהם לכיסא שגם אותם צריך להסיר, ויש מעלון ויש דברים לקחת. התארגנות כזאת נמשכת דקות ארוכות. זה לא כמו אדם רגיל שחונה וישר יורד לים.  עד שיורדים ועד שמטיילים ועד שאוכלים משהו לוקח הרבה זמן, שעתיים לא מספיקות. עכשיו, כשמגבילים לנו את החניה, נצטרך לחנות רחוק, כך שנוסף על הזמן היקר שאנחנו מקדישים להתארגנות, נצטרך להקדיש גם זמן כדי לדחוף את העגלה בין המכוניות עד שנגיע לטיילת. מבחינתנו זה אומר לא להגיע יותר לים. מי פה שקיבל את ההחלטה לא מבין מה זו התניידות עם נכה בכיסא גלגלים. שראש העיר תחשוב מה זה לחנות בשורת החניה האחרונה בחוף דדו ולנסות לעבור בין המכוניות שחונות צפוף עד שמגיעים לטיילת. כמה זמן יישאר לנו להיות בים? חצי שעה? לא מגיע לנו זמן לשבת ולנוח לאחר המאמץ הפיזי שדורשת ההתניידות?".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אין כל פגיעה בחניות הנכים הייעודיות שהיו ונותרו בשורות הראשונות ובמקומות הקרובים והנגישים ביותר. הגבלה שבה מדובר אינה תקפה למקומות השמורים לנכים, שמספרם בחופי הרחצה הוא גדול בהרבה ממספר החניות הקבוע בתקני משרד התחבורה בנושא. בתוך כך מנגישה העירייה בימים אלה עשרות מקומות חניה נוספים לנכים בכל רחבי העיר".

 

תמרור שמודיע על הגבלת החניה בחניוני החופים גם על נכים

תמרור שמודיע על הגבלת החניה בחניוני החופים גם על נכים

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

23 תגובות
  1. אטומה ומטומטמת

    כמה שההחלטה הזו אטומה ומטומטמת! מה, ראש העיר לא מבינה שלנכה כל פעולה פשוטה לוקחת פי כמה וכמה יותר זמן? נקווה שגם ההחלטה המבישה הזו תבוטל.

  2. נחשפו נתוני קורונה לפי שגו

    פורסמו נתוני קורונה לפי שכונות מגורים.
    בפער גדול גאולה, נוה שאנן והדר עקפו בנאות אחוזים במספר החולים ומה משותף להן? ציבור חרדי. ללא משמעת, ללא ציות לחוק..

  3. החלטה מבישה

    יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, או אולי דווקא יודעת ועושה בכוונה? מצד אחד תמרור שקובע במפורש שהגבלת החניה תחול גם על רכבים של נכים, ומצד שני, דובר העיריה, שמכחיש. עיריית חיפה, מה נסגר איתכם? הציבור מזמן כבר הפסיק להאמין לכם. מספיק עם התירוצים והקשקושים. הים שייך לתושבים ולא לעיריה או לבעלי העסקים. מחאה ציבורית עכשיו למען ביטול ההחלטה המבישה!

  4. חיפאי

    אין שום בעייה למי שרוצה להגיע לאחד מהעסקים בים.
    יתרה מכך, לא מדובר בעסקים שצריכים חנייה צמודה לקנייה מהירה (כגון פיצוציות). מרבית המגיעים לחופים לא מגיעים בגלל העסקים ונושא החנייה כלל לא רלבנטי לצורך ההגעה לעסקים.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש להזהר מהחלטות ראש העיריה. היא התחילה עם הקצאת מקומות חניה ל 20 דקות ללא תשלום. עכשיו היא קובעת תשלום בחניות בחוף הים בשורות הראשונות קרובות לחוף. הצעד הבא תחייב תשלום על כל אזורי החניה. היא עושה זאת בהדרגה. זאת דעתי.

  6. אלמונית

    יש להזהר מהחלטות ראש העיריה. היא התחילה עם הקצאת מקומות חניה ל 20 דקות ללא תשלום. עכשיו היא קובעת תשלום בחניות בחוף הים בשורות הראשונות קרובות לחוף. הצעד הבא תחייב תשלום על כל אזורי החניה. היא עושה זאת בהדרגה. זאת דעתי.

  7. רון

    הים שיך לאזרחים והטבע שיך לטבע ולא לעיריה חצופים במדינה שלנו רק הפגנות ובגץ כנגד אנשים ללא שכל ומלאים בטימטום יתר שרק כסף מוביל אותם

  8. יוסי

    איך אכלנו אותה . ראש העיר העיר גרועה שהיתה בחיפה מעולם.
    אלה חמש שנים אבודות לעיר. מאז שנבחרה , כל עיסוקה היה ביטול פרויקטים ואירועים. ועושה רושם שהיא שונאת את העיר ותושביה !
    הבטיחה להפוך את חיפה לברלין , אבל בינתיים חיפה נראית יותר ויותר כבני ברק…

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה כולכם רוצים.יש לנו ראשת עיר נפלאה…דואגת לעיר מאוד…מתקנת את הכבישים הנהדרים עם הבורות ,משקיעה בתרבות בעיר ללא הפסקה,בקשר יום יומי עם התושבים ובעלי העסקים בעיר כדי לשמוע גם את דעתם,משקיעה בחינוך,הגיעה משום מקום ונעשתה מלכה…אל תשכחו להצביע עבורה גם בבחירות הבאות ….

  10. יונה

    ראש העיר הכי טובה במאה הנוכחית , מביאה את חי(לא)פה להרס וחורבן , מה שלא עשתה הקורנה עשה החל"ת בבית , לצערי העיר הולכת לאבדון

  11. ירון

    עיריה מרשעת אטומה ואוכלת תושביה,
    חיים על פלנטה אחרת ולא מעניין אותה דבר…
    ץרמה ותורמת ךשקיעתה של חיפה בכל המובנים
    תפקוד שחצני בהתאם ל :"אני ואפסי עוד…"
    צריך להחליף שם את כל ההנהלה המרושעת ואטומת הלב…

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בקרוב שאסור להתרחץ בים יותר משעתיים ככה זה אנחנו עם מצומצם סוגדים לאנשים שבאים לנהל עיר בלי רקע תואר בניהול עיר ואי אפשר לפטר אותו 4 שנים אפילו עים הו ניכשל לדעתי ראש עיר צריך בתואר של ניהול עיר עים ידע בניהול ערים ולא לתת חובבנים שכל השיכון שלהם פוליטי צריך לשנות את השיטה לא מנהל טוב מפטרים אותו כמו בכל חברה ולמה ראשי ערים לא יצאו לחלת גם הערים היו סגורות מבינים אזרחים תמימים תמשיכו להצביע לכל מיני מפוקפקים שדואגים רק לעצמם ומקורבים

  13. יאיר בר זוהר

    שאלו אותי למה עזבתי את חיפה לאחר 35 שנה. בגלל אטימות והתנשאות מול האזרחים

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אף אחד לא מגיע לים במיוחד בשביל העסקים. אנחנו שמגיעים לים עם הילדים, יורדים לחוף נהנים ומשתזפים קצת. לאחר מכן אוספים את הציוד מתקלחים בקטנה במקלחות ואז אם רעבים אנחנו נכנסים למסעדה.
    כעת לא נכנס בכלל למסעדה כי אין טעם (תרתי משמע) לכל הפרוצדורה הזו עם המשפחה. מוציאים את הטעם מהמסעדה!!!!

  15. נועה

    רוע של חלמאים.
    חניית נכים אינה ברשות העירייה כלל. אסור להם בתכלית האיסור לשים הגבלות על חניית נכים

  16. אילנה

    נבחרה כאדריכלית ערים, שם לא למדו שבעיר גרים בני אדם

  17. תושב ממורמר

    עוד אחת מעשרות השטויות מעשה ידיה של ראשת העיר. עוד יגיע יום הבוחר

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומה עם האנשים שאין להם מקום עבודה בחיפה ונאלצים לעבוד במרכז? לסבל שנגרם לנו על ידי רכבת ישראל כעת נוספה גם האטימות של העירייה לצרכים של התושבים העובדים מחוץ לעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר