שלט חדש בחוף הים
שלט חדש בחוף הים

מתחת לאף: החניה בחינם בחופים הוגבלה לשעתיים

בזמן שבו נאסר על תושבי חיפה לפקוד את חופי הים בגלל הגבלת ההתקהלויות בשל התפשטות הקורונה התקינה עיריית חיפה בחניוני החופים תמרורים חדשים המגבילים את החניה בחינם בחלקים מהם לשעתיים בלבד

פורסם בתאריך: 4.5.20 13:14

עדכון אחרון: 4.5.20 15:03

בזמן שתושבי חיפה שהו בבתיהם בגלל איסור ההתקהלויות בשל התפשטות נגיף הקורונה ונמנע מהם לפקוד את החופים בעיר התקינה עיריית חיפה בחניוני חוף דדו תמרורים חדשים המגבילים את החניה בחינם בהם לשעתיים בלבד. ההגבלה מתייחסת לימים ראשון-חמישי בשעות 20:00-9:00 ולימי שישי ולערבי חג בשעות 15:00-9:00.

תושבים שהגיעו בימים האחרונים לצעידה בחוף דדו זועמים על הצבת התמרורים ומביעים חשש כי כל החניונים בחופי העיר יהפכו בסופו של דבר לאזורי חניה מוגבלת.

"לפני כשנה הציבה העירייה מדחנים בחניונים מבלי ליידע את התושבים, והפרסום הוביל לגל מחאה אדיר", אומרת תושבת חיפה שנדהמה לגלות את השלטים החדשים, "ראש העיר אמרה אז שזה נעשה ללא ידיעתה. מה היא תגיד עכשיו? בזמן שכולנו נאלצנו להישאר בבתים היא ניצלה את המצב והציבה תמרורים. מה, גם הפעם היא לא ידעה?".

עדיין לא ידוע כמה תעלה החניה מעבר לשעתיים, אך חשיפת "כלבו – חיפה והקריות" בחודש יוני 2019 העלתה שהמדחנים כבר שם ומוכנים להפעלה. כזכור, עינת קליש רותם טענה אז כי היא לא ידעה על הצבתם של המדחנים, אך עם זאת, בישיבת מועצת העיר בחודש מרץ 2019 היא אמרה: "אנחנו רגילים לקבל שירותי חניה חינם מהעירייה, זה נראה לנו ברור מאליו, אבל זה צריך להשתנות. המכוניות שלנו תופסות מרחב בעיר, והמרחב הזה הוא יקר מאוד. מי שרוצה שתיים-שלוש מכוניות למשפחה או מי שרוצה להגיע למקום כלשהו שלא באמצעות תחבורה ציבורית צריך להבין שיש לזה מחיר. יש הרבה מאוד ערים שגובות כסף בכניסה אליהן. יש הרבה דרכים לטפל בזה אבל אני בטוחה שתושבי חיפה יבינו את זה. נכנסנו לעידן של מצוקה כי העיר הזו לא יכולה להכיל את כולם, ולכן יהיה יותר ויותר יקר להחזיק מכונית בעיר".

התושבת שהבחינה בתמרורים הוסיפה ואמרה: "במקרה של המדחנים טענה קליש רותם שהם הותקנו בחוף על ידי עובד עירייה ללא אישורה. היא הבטיחה שתושבי חיפה יקבלו תעודת תושב ושאנחנו לא נצטרך לשלם. כעת שוב הותקנו תמרורים מבלי ליידע את הציבור. העירייה צריכה לחפש פתרונות אחרים כדי להעשיר את קופתה ולא להעניש את האזרחים, בעיקר פנסיונרים, שמגיעים מדי יום לים ונשארים שם שעות ארוכות".

 

שלט חדש בחוף הים

שלט חדש בחוף הים

 

 

עדכון (15:03): לאחר פרסום הידיעה ב"כלבו – חיפה והקריות" הוציאה העירייה הודעה תחת הכותרת "החל מהחודש הבא: ים של זמן לחנות בחינם". לפי ההודעה, החל ב-1 ביוני החנייה בשתי השורות הסמוכות לחופי הים תוגבל לשעתיים.

בהודעה נכתב: "לאור הצלחת מיזם '20 דקות – זוז' בשכונות העיר, אשר זכה מאז שהושק לתגובות חיוביות רבות מצד תושבי העיר ולהתעניינות מצד רשויות רבות בארץ, החלה העירייה לקדם מיזם חניה חדש, שבמסגרתו יוכלו מתרחצים ומבקרים שמגיעים לבלות בטיילות, בבתי העסק ובמסעדות החופים – החל מהחופים הדרומיים ועד לחוף קרית חיים – לחנות במקומות חנייה מוגדרים הכלולים במיזם החדש לפרק זמן של שעתיים ללא תשלום על מנת לאפשר תחלופת מבקרים בחופי הים. בשלב הראשון הוצבו שלטים בחניונים הסמוכים לתחנת הרכבת, בשתי השורות הסמוכות לטיילת, ובהמשך יוצבו שלטים נוספים גם בחניונים שלאורך בתי העסק והמסעדות הממוקמים לאורך הטיילת. יש לציין כי שאר מקומות החנייה בכל חופי הרחצה יישארו ללא תשלום. בכך מבקשת ראש העיר להקל על התושבים הפוקדים את חופי הרחצה ועל בעלי עסקים הפועלים בהם, אשר מתקשים במציאת מקומות חנייה סמוך לחופי הרחצה. המיזם החדש ייושם לאורך השבוע בימים ראשון-שישי בהתאם לשילוט שיוצב בחניונים. ההסדר החדש ייכנס לתוקף ב-1 ביוני לאחר שיושלם הליך הצבת התמרורים במקום. בימים אלה בוחנת העירייה כמה אמצעים טכנולוגיים לאכיפה, אשר ייושמו בתום שלב הפיילוט".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

30 תגובות
  1. הופה כל הכבוד !!!

    תקרעי אותם. שישלמו.
    מה שבחרו -זה שיאכלו !!! 🙂

  2. גנבים בלילה

    ראש העיר היא עבריינית מורשעת שפועלת כמו גנב בלילה נגד הציבור שבחר בה ונגד טובתה של העיר (ע"ע שדה התעופה). והטינופת הזאת עוד מטיפה לשיתוף ושקיפות. לאנשים מהסוג הזה יש רק מקום אחד – בכלא!!!

  3. תל אביבי

    הרבה מאוד מתושבי חיפה מחנים את רכבם בחוף הכרמל ונוסעים לעבודה באזור המרכז ברכבת , סיבה נוספת לעזוב את העיר …

  4. אבי

    איך יממנו את המשכורות של ראש העיר,סגניה וכל שאר הבכירים שלא עבדו ולא יצאו לחל"ת?
    לא רק משכורות איפה התנאים הנילווים,רכבים ועוד?
    תתביישו.

  5. שלמה כהן

    אחד מהחבר'ה של סביון הביע דאגה באחד הטורים שלו שהעירייה לא מנצלת את הסגר לעשייה של פעולות שונות. והופה, ראו זה פלא, העירייה עשתה פעולה.

  6. תשובה לתושבת

    אם לפנסיונרים יש מלא זמן פנוי לשבת בים אז גם יש להם מספיק זמן לחכות כמה דקות לאוטובוס. עוד מעט גם נציג הגמלאים יארגן חניה חינם לבני 70+.

  7. תושב מודאג

    ראשת עיר שמתקשרת עם תושבי העיר באמצעות תמרורים: תמרור החזיר, תמרור הגבלת חניה, תמרור חנייה ל20 דק' מעניין אילו שפות נוספות את מכירה?

  8. עינת קליש תתביישי

    אין טיפת בושה לראשת העיר, בתקופה כזו מחפשת רק איך לגבות כסף מהתושבים שלה. לא רואה את התושבים רק את הכסא שלה
    מחכים כבר לבחירות שלא נראה אותך ואת ההתחכמויות שלך. קורא בכל לשון של בקשה אנחנו צריכים להתאגד נגד הדבר הזה.

  9. מאור

    אין טיפת בושה לראשת העיר, בתקופה כזו מחפשת רק איך לגבות כסף מהתושבים שלה. לא רואה את התושבים רק את הכסא שלה
    מחכים כבר לבחירות שלא נראה אותך ואת ההתחכמויות שלך. קורא בכל לשון של בקשה אנחנו צריכים להתאגד נגד הדבר הזה.

  10. אלירן ט.

    שודדים בחסות הקורונה. העבריינית המורשעת הגיעה לשפל שקשה להאמין שניתן יהיה לרדת נמוך ממנו. ושום תגובה של קומנדו המופרעים שלה לא תעזור. מרד מיסים עכשיו!!!

  11. מאור

    בתור אחד שנוסע כל יום לתל אביב ברכבת את פשוט גורמת
    לי לעזוב את העיר. עינת את גומרת אותנו לאט לאט אבל זהו עד פה.

  12. חיפאי

    זוכרים שהיא אמרה שלא יגבו תשלום מתושבי העיר עד יוסדר נושא תעודות תושב?….אז אמרה…..

  13. אילן

    בושה וחרפה. עוד דרך לשדוד ולהציק לתושבי העיר. לפחות שאת הביזה הזו ינתבו לתיקון כבישי העיר שנראים כמו אחרי הפגזה בוייטנאם.

  14. אחד שהיה שם

    פעם עבריינית, תמיד עבריינית. הגיע הזמן שתריח מקרוב את הליזול בבית המעצר. הבוצ'יות בנוה תרצה כבר לא יכולות לחכות.

  15. איציק

    כעת הבנתי: הכסף מהחניה יילך לכסות את העשרים אחוז שקליש "קיצצה" יעני משכרה.

  16. אבי

    אתם לא רואים את התמונה הכללית .
    החניה היא פרה חולבת של הכנסות לעירייה ובחיפה זו הכנסה משמעותית.
    המשמעות במקום לפתח תעשייה זעירה ומסחר בכלל ולא רק בימי קורונה כורתים את התעשייה עם דמי הסחיטה על החניה זו מילה קשה אבל שרשות היא גם קונסת וגם מזמינה למשפט בבית משפט עירוני אזה צדק יהיה שם .
    מה דעתכם אני טועה או צודק .

  17. ענת הופמן בת גלים

    לא רק את החנייה גנבו לנו בימי הקורונה גנבו גם את המים מתוך הברזיות העירוניות . הלכתי היום ברגל מחוף בת גלים עד לחוף דדו (עם מסכה ועם כפפות ועם הכל) ומצאתי רק שתי ברזיות שיש בהן מים. כל השאר בלי יוצא מן הכלל לא פועלות והקיץ עכשיו בפתח

  18. השפה שראש העיר מכירה

    לתושב המודאג – אז חוץ משפת התמרורים אילו שפות נוספות ראש העיר מכירה? ראש העיר מכירה את שפת המכות. זוכרים? כמעט בכל ראיון איתה היא מדגישה את עובדת היותה בעלת חגורה שחורה בקרטה, ומזהירה שלא כדאי להתעסק איתה כי היא יודעת להחטיף מכות. אז מכות היא בהחלט מנחיתה בשפע. פעם, באחד הראיונות שנתנה, דימתה את חיפה לאישה מוכה. ומה הפלא כשיש לנו ראש עיר ״מכה״. במובן של ״צרה״ וגם במובן של ״מחטיפה״. צרה צרורה נפלה על חיפה. אז אחרי שפגעה כמעט בכל דבר טוב שהיה כאן בעיר – צובחוץ, מרוץ חיפה, מרוץ המדרגות, פסטיבל האוכל, ואם היתה יכולה היתה מבטלת גם את פסטיבל הסרטים – היא התפנתה עכשיו לפגוע גם בחניה חינם בחופים. הדבר הטוב הכמעט אחרון שנשאר לחיפאים. כגנבת בלילה, כדרכה פועלת במחשכים, מציבה תמרורים ללא יידוע מראש של התושבים, השקיפות והשיתוף בהחלטות שהבטיחה לפני שנבחרה, התמוססו ונמוגו כקצף הגלים. אבל הפגיעה הקשה מכולן מאז נכנסה קליש לתפקידה, היא הפגיעה ברוח החיפאית – החופשית, הסובלנית, המכילה – ולפגיעה הזאת אין מחילה. מיומה הראשון בתפקיד, ועוד קודם לכן, במהלך קמפיין הבחירות, אחד הקמפיינים האגרסיבים, המכוערים, ואולי אחד המלוכלכים ביותר שניהל אי פעם מישהו כאן בחיפה, היא יצרה פילוג וקרע ופגיעה קשה במארג היחסים שהתקיים בין קבוצות אוכלוסיה שונות שחיות זו לצד זו בחיפה. והפגיעה הזאת היא בלתי נסלחת. עינת קליש ראש עיר לא ראויה.

  19. זה שמשלם על הכל

    שתי הערות:
    1. כשאני הולך לים עם המשפחה זה הרבה פעמים לשעתיים – שלוש. עכשיו אני צריך להיות לחוץ לעקוב אחרי השעון. להתחיל להתקפל אחרי שעה וחצי כי אתם יודעים איך זה לקפל את הילדים,
    2. אני נוסע במסגרת עבודתי ברכבת לעיתים. משתדל להיות ברכבות המוקדמות בהן אין עומס. בשעות אלו אין כמעט תחבורה ציבורית, מונית הלוך 50-60 ש"ח.
    תודה תודה לראש העיר שממררת את חיינו.

  20. קשישא

    עחנת קאליש.
    במקום

    מה דעתך לתת חניה חינם לכל תושבי העיר
    בכל רחבי העיר. במקום להקשות עליהם.
    את כנראה לא מבינה מהו תפקידף..
    חוץ מזה, לאן נעלמת. לא שמענו מילה ממך מאז שנבחרת.
    מגיעה לנו שתדברי אלינו, תופיעי בציבור, תסבירי מעשייך ותכניותייך.
    קצת קשר עם התושבים..כל ראש עיר הגון מבין זאת

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תגידי,סמרטוטנית,את נוסעת ברכב הפרטי שלך? בודאי שלא,אז מה הבעיה להטיל גזרות על הציבור.את מתגלה כבלוף הגדול ביותר שקרה בחיפה והטעות הגדולה שעשינו ,כאשר בחרנו בך.נצלי את הרגע כי לא יקח עוד הרבה זמן ואת תעופי חזרה הביתה,סמרטוטה

  22. רמי

    לא מבין למה אנשים בוכים אתם בחרתם אותה בתור ראש עיר ועוד יש טענות יונה יהב היה תותח ותרם לעיר ואתם העפתם אותו בכיינים

  23. מי שלא מחיפה שישלם על השימוש

    בחניוני רכבת מרכז ארלוזורוב בתל אביב משלמים על יום חניה.
    אין מצב להמשיך למלא עד חוף הסטודנטים ב-5,000 רכבים של נוסעי הרכבת כל יום וכל היום
    גם בשבת לא יתכן שתושבי טירת כרמל לא ייפתחו חוף רחצה וימלאו עם רכבים את חופי חיפה בלי לשלם.
    מי שלא חיפאי צריך לשלם בכניסה לחופים שעולים לתושבי חיפה כסף לנקות ולטפח.

  24. אזרח מודאג

    התושבים אנוכיים מגיעים לחוף מתנחלים לכל היום ואחרים לא יכולים למצוא חנייה .חובה להגביל ל3 שעות זה מספיק

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר