הכניסה לבניין שוק תלפיות בסגר הקודם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הכניסה לבניין שוק תלפיות בסגר הקודם (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

בניין שוק תלפיות ימשיך לפעול בזמן הסגר

מנהל בניין שוק תלפיות שלמה לוי אישר כי הוא קיבל הודעה מלשכת ראש העיר על כך שבניין השוק יישאר פתוח גם בתקופת הסגר: "אנחנו מודים לראש העיר. זה מתפקידה של עיריית חיפה שכן הבניין הוא בבעלותה ובאחריותה. זה לא שוק פרטי אלא שוק עירוני"

פורסם בתאריך: 17.9.20 12:38

בניין שוק תלפיות יישאר פתוח בתקופת הסגר, בעלי הדוכנים בו יוכלו להמשיך בעבודתם. יצוין כי בירושלים הודיע כבר ראש העיר משה ליאון לסוחרי שוק מחנה יהודה שהשוק ימשיך לפעול לאחר שהתקבל אישור לכך מפרויקטור הקורונה רוני גמזו, אך בתל אביב עדיין לא ברור אם שוק הכרמל יהיה פתוח.

מנהל בניין שוק תלפיות שלמה לוי אישר ל"כלבו – חיפה והקריות" כי אתמול (רביעי) הוא קיבל הודעה מלשכת ראש העיר על כך שבניין השוק יישאר פתוח גם בתקופת הסגר, ואמר: "אנחנו מודים לראש העיר עינת קליש רותם שתומכת בנו ודואגת לכך שהשוק יהיה פתוח. זה מתפקידה של עיריית חיפה שכן הבניין הוא בבעלותה ובאחריותה. זה לא שוק פרטי אלא שוק עירוני".

כזכור, בגל הראשון נסגר בניין שוק תלפיות בשל הוראות משרד הבריאות, והדבר הוביל למחאה של הסוחרים. שבועיים לאחר מכן נפתח הבניין מחדש לאחר שהעירייה התחייבה להקצות פקחים שיאכפו את הסדר, והסוחרים חויבו לשכור מאבטחים מטעמם שיוודאו כי הנחיות משרד הבריאות מתקיימות. אלא שביום שבו הוא נפתח הגיעו שוטרים למקום ושוב סגרו את הבניין. ממשרד הבריאות נמסר אז כי "לשכת הבריאות חיפה לא אישרה את פתיחת שוק תלפיות. סוגיית פתיחת חנויות מעוגנת בתקנות שעת חירום, שאליהן הופנתה עיריית חיפה במכתב שנשלח על ידי היועצת המשפטית של לשכת הבריאות. ככל הנראה העירייה פירשה לא נכון את המכתב. הנחיית משרד הבריאות היא לסגור את מתחם השוק".

 

 

גורמים בעירייה מסרו היום כי לאחר בדיקות שנערכו על ידי המחלקה המשפטית של העירייה מול המחלקות המקבילות בעיריית תל אביב ובעיריית ירושלים, מתחם השוק – הן הבניין והן השוק הפתוח – יוכלו להמשיך ולפעול. עם זאת, לדבריהם, אם משרד הבריאות יחליט להוציא צו אשר מורה על סגירתו, כפי שקרה בגל הקורונה הראשון, לא יהיה בידם לעשות דבר.

מעיריית חיפה נמסר: "בעקבות התערבותה של ראש העיר, דינו של שוק תלפיות יהיה זהה לדינם של השווקים הגדולים בתל אביב ובירושלים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אילנה

    נשארה רק בעיה קטנה חסרת חשיבות , מה תעשה מרבית האוכלוסיה שגרה במרחק 500 מטר ומעלה (ועוד הרבה ומעלה) מהשוק ?

  2. מנ יואיל סגר אם מקומות כאלה פתוחים?

    אם שווקים כאלו צפופים ובחלל סגור ימשיכו לעבוד אל תתפלאו אחרכך ש"הסגר לא הצליח".
    מקומות כאלו מועדים לפורענות!!
    כנל אירוחים בבתים פרטיים אם בחגים יהיו מסיבות על מרפסות עם עשרים איש שיסעו "לעבודה" להתארח אחד אצל השני, לא עשינו כלום וההדבקה תימשך בגדול.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לאור חוסר האחריות של ראשי הערים בישראל והתושבים התחמנים (כולנו חיוניים..) הגענו לסגר מלא ומוחלט
    תודה לכם, תמשיכו לתחמן כל הדרך לחדר המיון עם קורונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר