יואב רמתי (צילום: בועז כהן)
יואב רמתי (צילום: בועז כהן)

גם בחוות דעת חוזרת: רמתי נפסל מלכהן בדירקטוריון יפה נוף

הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות במשרד המשפטים קבעה כי לא השתנו הנסיבות שהובילו להחלטה המקורית בעניינו של יואב רמתי וכי הוא מנוע מלכהן כחבר דירקטוריון בתאגיד העירוני יפה נוף, וכפועל יוצא מכך גם כיו"ר הדירקטוריון

פורסם בתאריך: 2.11.20 16:00

הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות במשרד המשפטים קיימה בחינה חוזרת בעניינו של יואב רמתי, וגם בה נקבע כי הוא מנוע מלכהן כחבר בדירקטוריון התאגיד העירוני יפה נוף, וכפועל יוצא מכך גם כיו"ר הדירקטוריון.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" בחודש יוני, הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרים ברשויות המקומיות במשרד המשפטים פרסמה חוות דעת בנוגע למינויו של רמתי ליו"ר דירקטוריון יפה נוף והמליצה על פסילתו אחרי כשנה וחצי בלבד בתפקיד, וקבעה כי הוא לא יכול להמשיך ולשמש כדירקטור וכיו"ר הדירקטוריון.

בחוות הדעת נכתב אז כי הוועדה "סבורה שלנוכח ניגוד העניינים המקיף, הכרוך בזיקות לספקים המצויים בליבת העיסוק של יפה נוף ואשר מעורבים ברוב הפרויקטים הגדולים שבהם עוסק התאגיד, רמתי אינו יכול לכהן כדירקטור ביפה נוף, לא כל שכן כיו"ר הדירקטוריון. מכיוון שעניינים הנוגעים לפרויקטי תשתית המטופלים ביפה נוף עשויים להגיע לשולחנה של מועצת העיר חיפה עלול להתעורר חשש לניגוד עניינים גם במסגרת מילוי תפקידו במועצה. הוועדה ממליצה כי לרמתי ייערך הסדר ניגוד עניינים שלפיו הוא יימנע מלטפל בעניינים הנוגעים ליפה נוף ובעניינים הנוגעים לפרויקטי תשתית ולהנדסת חשמל, אלא באישור היועצת המשפטית ובתנאים שהיא תקבע".

ב-3 באוגוסט פנתה היועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין לוועדה למניעת ניגוד עניינים בבקשה לבחון שוב את ההחלטה, וזאת על רקע הודעתו של משרד התחבורה כי הסכם ההתקשרות עם יפה נוף לא יחודש – מהלך שלדעתו של רמתי היווה שינוי נסיבות מהותי. יומיים לאחר מכן הודיע רמתי כי הוא משעה את עצמו עד לקבלת ההחלטה.

 

 

כעת כאמור החליטה הוועדה לא לשנות את חוות דעתה וקבעה בחוות הדעת החוזרת כי רמתי לא יכול להמשיך לכהן כיו"ר דירקטוריון יפה נוף וכחבר בדירקטוריון.

במשרד המשפטים אישרו ל"כלבו – חיפה והקריות" את הפרטים ומסרו בתגובה: "הוועדה קבעה כי לא השתנו הנסיבות שהובילו להחלטה המקורית, וכי רמתי מנוע מלכהן כחבר דירקטוריון בתאגיד".

עכשיו נשאלת השאלה מה יחליטו לעשות ראש העיר עינת קליש רותם ועו"ד קליין, שכן בהתכתבות שנערכה בין חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו, המשמש גם דירקטור ביפה נוף, למרכז הוועדה ערן עסיס כתב עסיס כי "הוועדה היא ועדה מייעצת ואין להחלטותיה תוקף מחייב בפני עצמן. במקרים שבהם יש צורך לנקוט צעדים אופרטיביים, על הגורם המוסמך ברשות המקומית לקבל החלטות בהתאם. אמנם הרשות אינה מחויבת להחלטת הוועדה אך עליה להביאה בחשבון, וניתן לומר שבתי המשפט נוטים לקבל את עמדותיה של הוועדה ככל שהנושא מגיע לבחינה משפטית".

רמתי מסר בתגובה: "החלטתה של הוועדה לא מפתיעה והיא מנותקת לחלוטין מהמציאות. ברור שכל מי שבוחן בצורה אובייקטיבית את הנתונים רואה שאין ניגוד עניינים, וזאת לאחר שהוחלט על ידי מנכ"ל משרד התחבורה להעביר את הפרויקטים מיפה נוף לחברות ממשלתיות. אבחן עם עורכי הדין את צעדי הבאים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. המתייאש

    בלי להיות עו״ד זועק לשמיים ניגוד האינטרסים של רמתי.
    קליש-ואת לא רואה??? האם משרד המשפטים צריך לחזור ולומר לך זאת????
    לסיכום: רמתי וקליין הביתה ומיד. וגם ערן המתפלפל.
    הבו לנו ראש עיר עם היגיון בריא!!!!
    הבו לנו נבחרי ציבור ישרים, אמינים, חכמים, שטובת הציבור לנגד עיניהם.

  2. קליש וימית קליין נכשלו בלהכשיר את השרץ

    ביזיון של התנהלות. כמו כל המכרזים התפורים מראש.

  3. העיקר מדברים על שינוי ושקיפות

    התנהלות עלובה של בעלי עניין. מדהים איך העיר הזאת מתנהלת…..

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בטוח ששי אבוחצירה ישמח לקבל את המינוי הזה. אפשר יהיה להכניס אותו ככה לקואליציה.

  5. דינה זילבר

    "אנחנו משתנים והארץ שינתה את פניה. הימים מביאים לא רק חוקים חדשים אלא מילים חדשות, נאמנות, משילות ועוד. שיח חברתי ופוצע. האם יש מי שנאמן ויש גם מי שבוגד? הבו לנו עם ממושמע ומחונך שחשיבתו אחידה".
    לא יאומן שמה שדינה זילבר אמרה לפני כמה שנים בשלטון הארצי מחלחל אט אט לשלטון המקומי ולחברה. לא רק למנהיגים מהליכוד אלא גם לאלו מהצד השני של המפה. לא ייתכן שחוץ מרמתי אין אנשים שיכולים להיות יו"ר טוב. רמתי דרש את יפה נוף בהסכם הקואליציוני, מה יעשה עכשיו? יפרוש מהקואליציה? מעניין מאוד.

  6. חיפאי מודאג

    יואב מספר אחד ביושר אמינות איכפתיות מהעיר.כול נכבדי העיר וחברי המועצה הלוואי והייתי כמוהו

  7. חיפאי מתוסכל

    חלפו שנתיים מהבחירות ולצערי ניתן לקבוע שהעיר הולכת ומתדרדרת בכל ההיבטים.

  8. איבדנו אמון בעירייה

    ועדה קרואה חיצונית לניהול עיריית חיפה = צעד חיוני ומתבקש

  9. יש גבול לבזיון

    אם הוא ממשיך בתפקידו אחרי "ההשעייה העצמית" שלו, יש להגיש מיד עוד תלונה במשטרה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר