יואב רמתי (צילום: ראובן כהן)
יואב רמתי (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

משרד המשפטים פסל את רמתי מלשמש יו"ר יפה נוף

בתום דיונים ארוכים פרסמה הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרים ברשויות המקומיות במשרד המשפטים את חוות דעתה על מינויו של יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי ליו"ר דירקטוריון התאגיד העירוני יפה נוף. ההמלצה: לפסול אותו אחרי כשנה וחצי בלבד בתפקיד

פורסם בתאריך: 29.6.20 15:49

הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרים ברשויות המקומיות במשרד המשפטים פרסמה היום (שני) את חוות דעתה באשר למינויו של יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי ליו"ר דירקטוריון התאגיד העירוני יפה נוף והמליצה על פסילתו אחרי כשנה וחצי בלבד שבהן הוא שימש בתפקיד וקבעה כי הוא לא יכול להמשיך ולשמש בתפקיד וגם לא כדירקטור בחברה.

כבר בחודש נובמבר 2018, כשפורסמה הכוונה למנותו ליו"ר דירקטוריון יפה נוף לקראת הצטרפותה של סיעת הבית היהודי לקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם, חשף "כלבו – חיפה והקריות" כי ייתכן שרמתי מצוי לכאורה בניגוד עניינים בשל קשריו העסקיים בעבר עם החברה. רמתי מסר אז בתגובה: "הנושא נבדק מבחינה משפטית, ומחוות דעת שקיבלתי אין ניגוד אינטרסים בין היותי הבעלים של חברת תכנון לבין תפקידי העתידי כיו"ר הדירקטוריון של חברת יפה נוף. איני מתכוון לעבוד בתקופת כהונתי בשום פרויקט עם יפה נוף".

המחלקה המשפטית של עיריית חיפה החתימה אותו על טופס ניגוד עניינים כמתבקש, אלא שאז נשלח מכתב לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא בנוגע לבעייתיות שבמינויו של רמתי. משום כך נדרשה המחלקה המשפטית לבדוק את הנושא, וזו העבירה את הבדיקה לוועדה למניעת ניגוד עניינים במשרד המשפטים.

בהחלטת הוועדה נכתב כי היא "סבורה שלנוכח ניגוד העניינים המקיף, הכרוך בזיקות לספקים המצויים בליבת העיסוק של חברת יפה נוף ואשר מעורבים ברוב הפרויקטים הגדולים שבהם עוסקת החברה, רמתי אינו יכול לכהן כדירקטור בחברת יפה נוף, לא כל שכן כיו"ר הדירקטוריון. מכיוון שעניינים הנוגעים לפרויקטי תשתית המטופלים ביפה נוף עשויים להגיע לשולחנה של מועצת העיר חיפה עלול להתעורר חשש לניגוד עניינים גם במסגרת מילוי תפקידו במועצה. הוועדה ממליצה כי לרמתי ייערך הסדר ניגוד עניינים שלפיו הוא יימנע מלטפל בעניינים הנוגעים ליפה נוף ובעניינים הנוגעים לפרויקטי תשתית ולהנדסת חשמל, אלא באישור היועצת המשפטית ובתנאים שהיא תקבע".

 

 

את תקופת כהונתו של רמתי כיו"ר דירקטוריון יפה נוף יעדיפו רבים לשכוח. מערכת היחסים הרעועה בין ראש העיר עינת קליש רותם לשר התחבורה לשעבר ישראל כץ (אשר מכהן כעת כשר האוצר) השפיעה בצורה קשה על התאגיד, שמשרד התחבורה הוא ספק העבודה העיקרי שלו. התבטאותה של ראש העיר באשר לפרויקט הרכבל מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה ("הרכבל ז"ל"), ביטול פרויקט מטרונית רכס הכרמל שלטענת משרד התחבורה היא זו שדרשה זאת, העתירה שהיא הגישה נגד אישור תוכנית נמל המפרץ אשר גרמה לעיכובים באחת מתוכניות הדגל של המשרד – כל אלה גרמו לזעם רב במשרד התחבורה על העירייה שהשפיע על התנהלותו מול יפה נוף.

בפברואר 2019 כבר עלה החשש כי במשרד התחבורה מתכוונים להעביר פרויקטים לחברת נתיבי איילון במקום ליפה נוף, וזאת לאחר פרסום מכרז על ידי נתיבי איילון לקבלת הצעות לשכירת משרדים בחיפה, שבסופו של דבר נמצאו במתחם במושבה הגרמנית. כעבור זמן קצר עלו החששות מאי הארכת הסכם המסגרת שמאגד את ההתקשרות בין המשרד ליפה נוף, וחששות אלו קיבלו משנה תוקף בחודש דצמבר, כאשר בפגישה בין מנכ"לית משרד התחבורה דאז קרן טרנר אייל (כיום מנכ"לית משרד האוצר של כץ) לקליש רותם הביעה טרנר אייל את חוסר שביעות רצונה מקצב קידום פרויקטים על ידי יפה נוף. בסיומה של אותה הפגישה אישר המשרד כי "ככל הנראה, הסכם המסגרת עם החברה יוארך, אך לא בחמש שנים כפי שביקשה החברה". גם לאחרונה, עם כניסתה של מירי רגב לתפקיד שרת התחבורה, המשיכו לקנן החששות מאי הארכת ההסכם, וב"כלבו – חיפה והקריות" נחשף כי במשרד בוחנים להעביר את העבודות על חיבורי נמל המפרץ – אחד מהפרויקטים המרכזיים של יפה נוף – לידיה של חברת נמלי ישראל במהלך שעלול להביא לקריסתו של התאגיד.

גם בעיות מבית פגעו בתדמיתו של התאגיד. מלבד התנצחויות בין חברי דירקטוריון יפה נוף לרמתי, שמו של התאגיד שורבב לפרשת החשד לשוחד ברשויות המקומיות, וזאת עם מעצרו של מנכ"ל החברה אבישי כהן כאחד החשודים בפרשה. בתחילת השנה פרש כהן מניהול החברה לאחר שהגיע להסדר עם הדירקטוריון, ומאז שטף גל של עזיבות את התאגיד.

היום כאמור מסרה הוועדה של משרד המשפטים את חוות דעתה וקבעה כי רמתי לא יכול לשמש יו"ר דירקטוריון התאגיד וגם לא כחבר דירקטוריון בו.

רמתי מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והקריות": "כשאקבל את חוות הדעת אתייחס אליה. ברור לי שזהו נושא פוליטי, וכך זה מתנהל. דוברות משרד המשפטים מעדכנת את 'כלבו' לפני שאני התייחסתי לכך? אולי אני רוצה לערער? אולי אני חושב שנפלה שם טעות? האם זה נכון שהדוברות תעדכן את 'כלבו'? יתרה מכך – מפתיע ש'כלבו' יודע את הפרטים לפני".

חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים, אשר משמש חבר בדירקטוריון יפה נוף וחבר ועדת הביקורת של התאגיד, מסר לאחר החלטתה של הוועדה: "כאשר רמתי מונה ליו"ר הדירקטוריון התריעו חברים מסיעת הירוקים בפניה של ראש העיר עינת קליש רותם כי יש חשש לכאורה שהאיש נמצא בניגוד עניינים בגין היותו ספק של יפה נוף. צר לי שראש העיר לא נענתה להזהרותינו, וכך אנו נמצאים במערבולת בלתי נסבלת ביפה נוף – תאגיד הדגל של חיפה. התנהלותו של רמתי במהלך השנה וחצי האחרונות עוררה קשיים בתפקוד הדירקטוריון – דבר שגרם לי לפנות לוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור במשרד המשפטים בדרישה להשעות אותו מהדירקטוריון. הבקשה נדחתה, אך מזכיר הוועדה שלח לי היום את ההחלטה שאוסרת על רמתי לכהן כדירקטור ביפה נוף. לפיכך אני דורש מראש העיר ומהיועצת המשפטית של העירייה לאסור לאלתר את כניסתו של רמתי למשרדי החברה ולהודיע על ביטול חברותו בדירקטוריון שכן בעקבות ההחלטה הדרמטית הזו מרחפת עננה כבדה מעל החברה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. יוני

    יואב אמתי ״מלח הארץ״.הלוואי שאפשר היה לשכפל עוד כמה כמותו. איש ישר אוהב צדק ונלחם בשחיתויות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לחברת יפה נוף נגרם נזק תדמיתי וכבד בגלל ההנהלה שלה. 7 שנים קשות עברו על החברה שהייתה סמל ומופת עם אנשים ישרים. הנהלת החברה כולה נבחרה בגלל הקשרים ולא הכישורים. כנראה קשה להם לקבל אנשים ישרים. הכל התנהל מתחת לשולחן

  3. אריאל

    והעבריינית המורשעת, שידעה על הכל ושתקה, ממשיכה לשתוק ולהמשיך לנהוג כאחרונת העברייניות. חיפה זקוקה נואשות לוועדה קרואה.

  4. ומי הבא בתור?

    מגדל הקלפים של העבריינית המורשעת קורס. זה הזמן לראיון באתר הבית של הדובר הנאלח שלה.

  5. רק ועדה קרואה ומיד

    נעשו הרבה החחטות פסולות וחמורות ומוטעות ובעייתיות שהיו מנוגדות להבטחה של קליש וצוק לשקיפות נקיון וניקוי אורוות
    מינוי רמתי ליור יפה נוף היה שערוריה ופסול
    מינוי המסית תומך החמאס כסגן שערוריה
    מינוי עסקן הנדל"ן מיכי אלפר כיו"ר הועדה המקומית שערוריה
    נסיון מינוי אמיר נפתלי כמנכל עיריה שכמוהן נפסל שערוריה ומינויו בתקפיד יועץ בדלת האחורית
    דב חיון כסגן לאור המשפט המתנהל נגדו על עושק קשישה והחלטת ביהמ"ש נגדו, שערוריה שממשיך כאילו כלום
    ועוד ועוד
    שורה תחתונה דרושה ועדה קרואה בחיפה

  6. יפה נוף שחיתות הרסנית רק לסגור

    מר מוטי בליצבאו תאגיד יפה נוף הוא לא "ספינת הדגל" של חיפה, הוא "רקבון הדגל" יחד עם אתו"ס תחרות קשה ראש בראש מי כושל ומבזבז יותר.
    את שניהם צריך ל-ס-ג-ו-ר.
    יפה נוף בושה לעיר ושדדה תקציבי עתק לביצוע גרוע, יקר, בזבזני ונחות בכל מה שנגעה בו

  7. אייל

    להוא שקרא כאן להעביר את ניהול העיר לועדה קרואה – את החוק קראת פעם?
    מה הקשר לועדה קרואה?
    ועדה קרואה משרד הפנים מקים כאשר ראש העיר לא מצליח להעביר תקציב או כשיש מועצה לעומתית שלא מאפשרת לראש העיר לפעול.
    זה כלל לר המצב, כי הקואליציה מתפקדת
    והתקציב עבר.
    לא יודע אם ראש עיריית חיפה טובה או לא
    אבל היא נבחרה בבחירות חופשיות ופתוחות
    ונבחרה בבחירה ישירה ל-5 שנים
    גם אם אלרי הבחירות יש מאוכזבים
    זה לא אומר שהתפקיד לא שלה

  8. יהודה

    יואב רמתי – עד שיש אדם ישר שחושף את השחיתויות ועוקב יותר מדי אחרי כל החברה – והמעטפות… יורדים עליו.

    דעו לכם כלל אחד,

    מי שמתנגד ליואב רמתי – יתברר שהוא המושחת, כולל היועצים המשפטיים למיניהם. זה לא יעבור לכם סתם כך.

  9. אבי

    תפסיקו להיות תמימים לא תהיה ועדה קרואה על זמן שהקואליציה מורכבת עם חרדים ועכשיו ראש העיר רוצה לצרף את ש"ס. הבנתם?

  10. יהודה

    יואב רמתי הוא אחד האנשים הבודדים, שאני יודע בודאות שמי שתוקף אותו הוא המושחת.

    תהיה חזק יואב, ואל תכנע, ויחד עם עינת תנקו את קן הצרעות שתקף את עירינו!

  11. תמיר

    יואב רמתי ישר כמו סרגל וכנראה שהמושחתים רוצים להעיף אותו כי הוא מפריע להם לגנוב.

  12. פסול נקודה

    איש לא מטיל ספק ביושרה של רמתי, אתם כנראה לא מבינים מה זה הסדר ניגוד עניינים.
    זה לא אומר שאדם לא ישר, אלא שכדי שלא יקום חשש לפסול החלטות ולטענות על הטייה אסור לו לעסוק
    בתחומים עסקיים בהם הוא מעורב בעסקיו או קרובי משפחתו. מאד פשוט וברור. מה לא מובן?
    וכשאתה יו"ר דירקטוריון החברה על אחת כמה וכמה צריך להקפיד עוד יותר מכל עובד אחר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר