עינת קליש רותם על רקע הרכבל (צילום מתוך דף הפייסבוק עינת קליש רותם לראשות העיר; הדמיה: חברת יפה נוף)
עינת קליש רותם על רקע הרכבל (צילום מתוך דף הפייסבוק עינת קליש רותם לראשות העיר; הדמיה: חברת יפה נוף)

הרכבל ז"ל? משרד התחבורה: "הפרויקט יבוצע ויושלם"

דבריה של ראש העיר הנכנסת עינת קליש רותם, שמהם השתמע כי היא תבטל את פרויקט הרכבלית מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטת חיפה, התקבלו בביטול במשרד התחבורה: "הפרויקט נמצא בנקודת האל חזור שלו"

פורסם בתאריך: 8.11.18 21:31

אתמול (רביעי) עלתה ראש העיר הנכנסת עינת קליש רותם שוב לשידור לייב בפייסבוק ופנתה אל תושבי חיפה וביקשה מהם להעביר לה שאלות בנושאים מוניציפליים לקראת כניסתה אל לשכתה ברחוב חסן שוקרי. סביבה נרשמה נוכחות מלאה של חברי סיעתה, למעט מספר 2 שלה נחשון צוק. במהלך השידור העיר אחד מהסובבים אותה כי "שואלים פעם רביעית מה עם הרכבל, הרכבלית", ואחר הוסיף: "זיכרונו לברכה". קליש רותם גיחכה ואמרה: "מה שלום הרכבל זיכרונו לברכה? טוב… הבנתם את התשובה".

פרויקט הרכבלית נועד לחבר בין הצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטת חיפה, ובמסגרתו מוקמות שש תחנות עצירה – במרכזית המפרץ, בצ'ק פוסט, בכביש דורי, בטכניון (שתי תחנות) ובאוניברסיטה. הפרויקט ממומן על ידי משרד התחבורה ב-330 מיליון שקל, ובמכרז להקמת הרכבל זכתה החברה האוסטרית דופלמאייר, שהקימה גם את הרכבלים בחרמון ובראש הנקרה. העבודות להקמת הרכבל נמצאות בעיצומן – הקירוי של התחנות כבר הושלם, העמודים שיוצבו לאורך מסלול הנסיעה הגיעו לאחרונה לנמל חיפה, והקרונות כבר מוכנים לאחר שראש העיר היוצא יונה יהב אף בחר את צבעם. מועד סיומו של הפרויקט הוא מרץ 2020.

 

 

 

דבריה של קליש רותם התקבלו בפליאה בחברה העירונית יפה נוף, שאמונה על הוצאת הפרויקט אל הפועל מטעם עיריית חיפה, ובעירייה עצמה. בכירים בעירייה הביעו חשש כי אם כוונתה של ראש העיר הנבחרת היא לביטול הפרויקט, עשוי הדבר להוביל לתביעת ענק מצדה של החברה האוסטרית. עוד אמרו בעירייה כי מוזר שעוד לפני כניסתה לתפקיד בחרה קליש רותם לצאת נגד משרד התחבורה ונגד שר התחבורה ישראל כץ שביוני אשתקד השתתף בטקס הנחת אבן הפינה לאחת משתי התחנות של הטכניון, והזהירו מפני תגובת נגד של כץ שמשרדו השקיע יותר ממיליארד שקל בחיפה בשנים האחרונות. מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן העדיף להסתפק ב"אין תגובה".

במשרד התחבורה, שהרכבלית היא פרויקט הדגל הנוכחי שלו בחיפה ושביוני אשתקד השתתף שר התחבורה ישראל כץ בטקס הנחת אבן הפינה לאחת משתי התחנות של הטכניון, התייחסו בביטול לדבריה של קליש רותם. לשאלת "כלבו – חיפה והצפון" אם ניתן לבטל את הפרויקט מסר דובר המשרד אבנר עובדיה: "פרויקט הרכבלית יצא לדרך והוא יבוצע ויושלם. הפרויקט נמצא בנקודת האל חזור שלו".

משה וינוקור, הדובר של קליש רותם: "אין תגובה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

34 תגובות
  1. חיפאי מודאג

    עוד לא נכנסה לתפקידה וכבר זורעת את זרעי הפורענות. הגברת הזאת מאד נחמדה וחיננית אבל כנראה הולכת לגרום להרס ושיתוק העיר.

  2. אלון

    משר התחבורה כץ שתוקע את תושבי חיפה והצפון בקרונות שואה – אין מה לצפות. אין גם מה לצפות מחברת יפה נוף – שהיה צריך לסגור אותה ולפזר את אוכלי החינם המטומטמים שעובדים בה כבר מזמן.
    מי בדיוק אמור לשאת בהוצאות התחזוקה האדירות של רכבל קוריוז כזה???
    טיפול בבעיות התחבורה הציבורית הקשות של חיפה חשוב פי כמה מפרויקט "הביצים של יהב"

  3. שלום

    מה הקשר שראש עיר בוחר את הצבע של הרכבלית??????????????????? תמוה ביותר!!!!???
    וחוץ מזה פרוייקט הדגל של משרד התחבורע..בולשיט אם כבר אז זה פרוייקט הדגל של יונע יעב;
    וביטולו יחסוך בכסף למשרד התחבורע …פשוט נפלו לשיגעון של הראש עיר הכושל בהיסטוריה של המדינה בכלל וחיפה בפרט!!! במה זה יעזור לתושבים??? במה??? רק למרצים וסטודנטים זה יעזור… שישלמו על חשבונם אין בעיה אבל לא על חשבון האזרחים שאין להם צורך בזה!!

  4. בושה של סיבה

    לא יבוטל כדי לא לשלם פיצויים לחברה האוסטרית? נשלם במאה השנים הקרובות את עלויות הפיל הלבן המיותר הזה.

  5. ארז

    ביפה נוף מיהרו לעשות טקסי אבן-פינה כדי להציב עובדה מוגמרת..
    שוב קבלנים מטעם הלכו לגרוף לכיסם רווחים של עשרות מליוני שקלים בניפוח עלויות – התחיל ב-100 מליון אחרכך 200 עכשיו 300…
    לא אתפלא אם הקבלן שתרם ליהב מנצרת – טאנוס ב.ס.ט עמד לזכות בבניית התחנות לפרויקט המיותר הזה.

    אם משרד התחבורה כל כך רוצה את הרכבל אז שמשרד התחבורה יממן את כולו לא רק ישתתף בבנייה. שיתחייבו לממן ל-20 שנה קדימה את הפעלתו, יישאו בעלויות התחזוקה, ביטוח והגרעונות שיגרום..
    לא תושבי חיפה, הרכבל לא משרת את חיפה !

  6. חטא היוהרה

    איך אומרים דון קישוט בלשון נקבה? קאליש תלחם בטחנות רוח ותאשים בכישלונה את סאנשו צוק. תרשמו לפניכם אם תלך בדרך הזו שכל מה שעשה קודמה לא טוב היא לא תחזיק זמן רב בתפקידה.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ערן

    ככה היא מתחילה את התפקיד ?
    הולך להיות שמייייח……
    איזה סמולנית קיצונית….יאלה תמלאי את חיפה בערבים ובמריחואנה זאת האגנדה היחידה שיש לכם

  8. יעקב איתן

    הרכבל הזה הינו פרויקט הזוי…הזוי זה בלשון המעטה. הפרוייקט הוא אסום ויש לבטלו מיד!!!

  9. בני א.

    אכן הקלות והנמהרות של לומר "הרכבל זכרונו לברכה…" בוידאו שמצורף לכתבה – אני מניח שראשת העירייה תלמד במהרה לשקול את דבריה יותר בזהירות, היא לא חברת מועצה באופוזציה עכשיו, יש לה תפקיד קצת יותר גדול ואחראי…

  10. יוסי

    שישקיעו את הכסף בשיקוע של הרכבת או שינוי תוואי בחופי חיפה הדרומיים – עדיף.

  11. מי צריך רכבל?

    אפשר מנהרה לטכניון, מנהרה לאוניברסיטה, עם רכבת קלה וכך לשמור על הנוף והטבע !

  12. ותיק פה

    הידד לראש העיר החדשה. בלי פרויקטים וסרטים לגזור אלא הבטחה של תקווה לאיכות חיים ופנאי ותחבורה ציבורית למען האזרחים ולא למתעשרים
    ראה היכן קרונות הרכבת מהצפון נעלמו, וחפש את האוטובוס שלא מגיע… .. האוטובוס…רק שיגיע הבטיחו מונית ברבקו… אז הבטיחו… קרונות רכבת הסכימו אבל; חוצבים מינהרות

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא מתה על הפרויקט הזה וגם לי הוא נראה בזבזני.
    אבל קליש צריכה להבין ומהר שמה שנהוג באופוזיציה ומקובל בקמפיין בחירות נראה רע מאוד מהכיסא של ראשת העיר. לצחקק על פרויקט בסדר גודל כזה שכבר נמצא בשלבי בנייה שיש כנראה אדם אחד או שניים שאכפת להם ממנו בלייב בפייסבוק, מתאים לאופוזיציה. כשאת ראשת עיר, את צריכה לנהוג בכבוד בעובדים שלך ובמשרדי הממשלה.
    מטריד ביותר שזה הסגנון… מקווה שהיא תתאם ומהר.
    מטריד עוד יותר העובדה שמספר 2 שלה, נבחר ציבור שדרכו להיות סגן ראשת העיר נמנע באופן כרוני מהופעות ציבוריות…. בתוך עדת המצחקקים שסביבה, יש אדם אחד רציני שהייתי מאוד רוצה לשמוע ולהבין מיהו?

  14. מי זה ומה זה "יפה נוף", "אתוס", "מי כרמל" ובניני הפקידים ברח' חסן שוקרי, ברוולד וביאליק

    את סידורי הג'ובים האלה לחברים צריך לפרק ומיד. תושבי חיפה שילמו בארנונות מנופחות, בפגיעה באיכות החיים שלהם ובגרעון תקציבי את המנגנון שיהב הצמיח. את הבניינים שמלאים בפקידים אוכלי חינם צריך למכור ואת הפקידים לשלוח לעבוד בג'ובים שהם סידרו לתושבי חיפה. זו תהיה ההזדמנות להמחיש להם למה כשהם בכו על זה שיהב לא נבחר, הם היו היחידים שבכו.

  15. לבטל בכל הכח לא להירתע

    ריבוי התגובות כאן שקוראות בלגלוג לראש העיר להניח לרכבל ושהטא עובדה מוגמרת יכול לרמז שהן מטעם יפה נוף, קבלנים וספקים שקשוקים אליו.
    ביטול הבזבוזים על פרויקטים גרעוניים ומיותרים כמו הרכבל הזה היה בלב קמפיין הבחערות ועליו קחיש נבחרה. אין םה נניין אופוזיציה ו"מה שרואים מכאן לא ראתה משם" וכו כל תושבי חיפה ראו את החור השחור לארנונה שלהם שנקראת יפה נוף עם ניפוח גרעונות עתק בכל פרועקט שלהם

  16. מור

    תשאלו את הסטודנטים שצריכים להגיע מקרית חיים לאוניברסיטה ,עכשיו התחלתי את הלימודים ומצפה לרכבל כמו אוויר לנשימה,אני בטוחה שהגברת ראש העיר לא ניסתה אף פעם לעשות את הדרך הזו באוטובוס,השקעה חשובה שתקל על חיי הסטודנטים ואף תושבי נווה שאנן שיש מהם רק 60,000 איש

  17. אזרח שמאלני מודאג (חסכתי לכם)

    יהמומחיות של ישראל כץ = פרוייקטים מגלומניים כושלים. נחליף אותו ואת החברים שלו בבחירות הקרובות.

  18. ששון

    אולי שמשרד התחבורה יועיל בטובו לתגבר את הקווים לטכניון כמומקו 31 שעובר פעם בפאקינג שעהההההההה
    רכבל עאלק

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פרוייקט מעולה ויקל על כל הסטודנטים.מה עוד שהפרוייקט נחתם.את החישובים של הכדאיות היה צריך לתכנן לפני ולא כשהפרוייקט יצא לדרכו.

  20. לבטל אותו ויהי מה.

    הפרויקט סהרורי. נעשו 3 חישובי כדאיות בכולם התברר שהביקוש לא מצדיק מערכת יקרה כזאת. אין שתי תחנות בטכניון יש אחת בקצה, וסטודנטים יעדיפו תמיד אוטובוס שמפזר בכל הקמפוס במקום ללכת רבע שעה אחרי הרכבל.
    התגובה של משרד התחבורה משקפת כנראה פאניקה שלא יהיו פרויקטים כצינור לשחד קבלנים ומגזרים בצפון. אם יבטלו להם את הרכבת הקלה המטופשת לנצרת ("רק 7 מליארד שקל ל-50 דקות לנסיעה איטית יותר מאוטובוס") או את הרכבל ("רק 12 דקות לטכניון שאוטובוס עם נת"צ בדורי יעשה ב-10 דקות") אז איך הם ישחדו עשרות קבלנים וחמולות לשים נתניהו או כץ בקלפי…
    לכולם ברור שיפה נוף זה צינור של שחיתות שוחד ותכנון כושל.
    אם משרד התחבורה רוצה רכבל שיממן את הגרעונות שלו ל-20 השנים הבאות, לתושבי חיפה אין עוד מאות שקלים בשנה תוספת לארנונה כדי לממן את השגעונות האלה.

  21. אין אפילו הצדקה של פקקים, לסמן בדורי נתצ לאוטובוסים ונגמר הסיפור

    לסטודנטית מור: הרכבל לא יקל על כלום. 4 חודשים בשנה הקמפוסים סגורים זה יצבור גרעונות עתק.
    אוטובוס לקמפוס – אם רק יסמנו בכביש דורי נתיב אוטובוסים, שאפשר לעשות בעשירית העלות של הרכבל המיותר,
    אז את תגיעי באוטובוס ממרכזית המפרץ לטכניון ב-10 דקות בדיוק.
    בניגוד לרכבל, אוטובוס מפזר סטודנטים בכל הקמפוס הענק.
    אין שום הצדקה לרכבל המטופש הזה. כשיורדים מהטכניון בכביש דורי אחה"צ כשאין פקק כאילו זה נת"צ אז
    לוקח לאגד עם עצירות בכל התחנות 10 דקות שזה פחות ממה שייקח ברכבל המטופש

  22. לא נשלם את הבזבוזים על טקסים

    סימון נתיב לאוטובוסים בלבד בכביש דורי בין השעות 07:00 ל-10:00 בבוקר וחיבור החניון העליון של הטכניון לכביש האוניברסיטה כדי שאוטובוסים יעלו בין הקמפוסים – השקעה של 30 מליון שקל.
    היתה חוסכת 300 מליון שקל + גרעונות שנתיים של עשרות מליוני שקלים מהרכבל הריק.

  23. יפה נוף = הרס חיפה

    יפה נוף:
    המטרונית = גרעון של 1 מליארד שקל מעל התחזית
    אצטדיון = גרעון של 250 מליון שקל מעל התחזית
    כביש אבן גבירול = כביש מסוכן שהרג הולכי רגל וגרעון של 15 מליון מעל התחזית
    תערוכת הפרח = גרעון של 30 מליון שקל ותכנון לקוי הצבור המתין בשמש שעות
    פארק נחל גיבורים = הפך למחצבה וכל ההר מסוכן למפולות סלעים הפארק הופסק באמצע
    חייבים לפרק את יפה בלוף.

  24. ויקי יונה ברצלונה

    עוד פרוייקט גאוני שנועד לסייע לתושבי כל הערים על חשבון תושבי חיפה וחוץ מלתושבי חיפה ובדרך לכמה טפילים מקומיים שנדבקו לחברה האוסטרית ויבצעו עבודות קבלניות לפרוויקט הכי מגלומני והכי מיותר שניתן להעלות על הדעת. מעניין לדעת אם עד כה הפרוייקט התנהל בצורה אחרת מהאופן בו נרכשו הטורבינות לחברת חשמל או מהאופן בו נקנו הרכבות לרכבת ישראל או מהאופן בו נקנו הצוללות.

  25. ותיק פה

    מאז עשרים שנה מתחנת שיוסיפו אוטובוס לאוניברסיטה, סרדינים וחלק לא עולים בכלל…
    אז תביאו אוטובוס לפני שסוגרים עוד סרט מיותר… ועוד סרט מיותר… מתלוננים שאין אוטובוס אז מבטיחים אוטובוס ומוניות רב קו… אבל מאלה לא סוגרים סרט

  26. חיפאי בעברו

    רכבל בלי מזגן !!!
    רק בחיפה יכול להיות !
    ותגובות מטעם עוד מצדיקות פרוייקט הזוי מעין זה.

  27. ותיק פה

    בכלל. מדוע לדוגמה חברת יפה נוף איננה מקדמת פתרונות תחבורה מתקדמים מאזור חוף הכרמל דרך טירת הכרמל ומשם דרך מרכז דניה ישירות לאוניברסיטה? מדוע לא מתכננים לחפור מנהרות מתחת לרח שבדיה או חוף השנהב או הולנד ? התשובה: כי פשוט הרבה יותר כיף ונחמד לרמוס חלשים.

    .

  28. מנש אהבתי את הפתרון הזה פשוט ויעיל

    גאוני מדוע לא מיישמים זאת במקום הרכבל ההזוי:

    10 בנובמבר 2018 at 10:43
    סימון נתיב לאוטובוסים בלבד בכביש דורי בין השעות 07:00 ל-10:00 בבוקר וחיבור החניון העליון של הטכניון לכביש האוניברסיטה כדי שאוטובוסים יעלו בין הקמפוסים – השקעה של 30 מליון שקל.
    היתה חוסכת 300 מליון שקל + גרעונות שנתיים של עשרות מליוני שקלים מהרכבל הריק.

  29. עידן

    ממה אתם מתרגשים? מכך שראש העיר רוצה לדאוג לתושבים שלה ולא לכל גוזרי הקופונים וכל מיני עובדי עירייה וקבלנים? שילכו לעזאזל יפה נוף וכל האוכלי חינם. כדאי גם ששר התחבורה יתאים את עצמו לרצון התושבים בחיפה ולא להיפך! אנחנו כחיפאים לא אמורים לממן פרויקטים שלא תורמים לנו ושאנו לא רוצים בהם, ואסור לשכוח את זה. אם יש למישהו במשרד התחבורה או בחברות הקבלניות התנגדות – שימצאו עיר אחרת לעשוק אותה. ראש העיר הגיעה כדי לממש את החזון שלה ולא להיות חותמת גומי של כל מיני פקידים. וזה מצוין! מפה והלאה זה רק משחק משפטי לבטל את החוזה, צריך רק עו"ד טוב. בהצלחה קליש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר