תחנת הצ'ק פוסט של הרכבלית (הדמיה: חברת יפה נוף)
תחנת הצ'ק פוסט של הרכבלית (הדמיה: חברת יפה נוף)

סוף סוף: החלו העבודות להקמת הרכבלית

כ-12 שנה אחרי אישור התוכנית לפרויקט החלו העבודות להקמת שש התחנות לאורך תוואי הרכבלית - השם הנבחר לרכבל ממרכזית המפרץ דרך הטכניון לאוניברסיטה. העבודות צפויות להסתיים בחודש מרץ 2020

פורסם בתאריך: 29.4.18 12:58

היסטוריה בתחום התחבורה הציבורית בחיפה: החברה העירונית יפה נוף אשר שייכת לעיריית חיפה החלה בביצוע העבודות להקמת פרויקט הרכבלית – הרכבל ממרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטת חיפה – וזאת כ-12 שנה אחרי אישורה של תוכנית הפרויקט.

לדבריו של מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן, בשלב הראשון מתבצעות עבודות התשתית הדרושות להקמת שש התחנות להעלאה ולהורדה של נוסעים – תחנת מסוף מרכזית המפרץ (תחנה A), תחנת הצ'ק פוסט (תחנה B), תחנת כביש דורי בנוה שאנן (תחנה C), תחנת מרכז הטכניון (תחנה D, ליד בניין דנציגר), תחנת הטכניון עליון (תחנה E, בקרבת בניין קנדה) ותחנת האוניברסיטה (תחנה F, סמוכה לפארק הכרמל).

"בכל האתרים המיועדים לתחנות החלו החפירות", אמר כהן היום (ראשון), "מדובר בתחילת הביצוע של השלב ההנדסי של הפרויקט, וזאת לאחר שייצור הקרונות החל כבר לפני כחצי שנה".

לפי תוכנית העבודה של יפה נוף, העבודות להקמת הפרויקט צפויות להסתיים בחודש מרץ 2020.

 

 

את פרויקט הרכבל – קרוניות אשר נעות על כבל באמצעות חשמל במהירות של 18 קמ"ש – יוזמים העירייה ומשרד התחבורה באמצעות יפה נוף. המיזם משקף הארכה של התחבורה הציבורית הנוחה והמהירה בתוואי בלעדי מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה.

מסלול הריחוף של הרכבל אינו ישיר ובחלקו אף מזוגזג, וזאת לצורך שירות הקמפוסים. המסלול מתחיל בשתי תחנות מישוריות – תחנת מרכזית המפרץ ותחנת הצ'ק פוסט – אך למרות הימצאותן בשטח מישורי התנועה ביניהן תהיה בגובה של חמישה מטר מפני הקרקע באמצעות כבלים שיימתחו בין עמודים – אותה הטכניקה המשמשת לאורך כל תוואי נסיעתו של הרכבל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אבעחע

    שוב עושים קופי פייסט לדוברות של יפה נוף, בלי לבדוק את העובדות

  2. מאור

    זה מה שיונה יהב עושה לפני הבחירות עינת קליש תחליף אותו מהר השנה בתפקיד והעיר תראה אחרת בלי שחיתות בעירייה

  3. אילנה

    סוף סוף התחילו אטרקציה תיירותית נטו מקווה שיהיו נותני חסות על הקרונות על מנת להחזיר את ההשקעה !

  4. ורד

    שממש מי צריך את זה!!! חשוב יותר היה להרחיב את נתיבי הכרמלית שתגיע לעוד שכונות בעיר, אך שכחתי היא כבר לא פועלת שנתיים כי צריך להחליף קרון,במקום עוד פרוייקט כושל שיונה יודע לייצר!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר