נמל המפרץ (צילום: רמי שלוש)
נמל המפרץ (צילום: רמי שלוש)

העירייה עתרה נגד אישור תוכנית נמל המפרץ

עיריית חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי עתירה מינהלית לביטול החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית מלפני כחודש לדחות את הערר שהגישה העירייה נגד ההחלטה לאשר את התוכנית המפורטת לנמל המפרץ. בעתירה נכתב: "שדה תעופה בחיפה הוא קריטי לפיתוח העיר"

פורסם בתאריך: 16.6.19 16:24

עיריית חיפה בראשותה של עינת קליש רותם הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר עתירה מינהלית לביטול החלטת ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית מלפני כחודש לדחות את הערר שהגישה העירייה נגד החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה לאשר את התוכנית המפורטת שיזמה חברת נמלי ישראל (חנ"י) לנמל המפרץ.

בערר הציגה העירייה עמדה תובענית בנושא פיתוחו של שדה התעופה בחיפה ודרשה להאריך ל-2,400 מטר את אורכו של מסלול ההמראה והנחיתה בשדה. בתחום התעופה הנחת היסוד היא שככל שהמסלול ארוך יותר ניתן להמריא ממנו ליעדים רחוקים יותר. הארכה של המסלול ל-1,900 מטר מסתיימת בקו המים לשעבר, ומעבר לו כבר נמצא שטח הים המיובש המיועד לנמל המפרץ, כך שלמעשה נתיב ההארכה של השדה ל-2,400 מטר נחסם.

בעתירה המינהלית נכתב: "שדה תעופה בחיפה הוא קריטי לפיתוח העיר, מנוף לצמיחתה הכלכלית ולקיבוע מעמדה המטרופוליני של העיר. לדאבון הלב, חיפה נכשלה פעם אחר פעם במימוש הפוטנציאל הגלום בה. שדה התעופה הוא אלמנט מרכזי שיאפשר לה להשלים את הפער ולהפוך את עצמה לאבן שואבת לקהלים רבים. בניית שדה תעופה בין לאומי תהפוך את העיר באחת לשער כניסה לישראל ויציאה ממנה ולעיר גלובלית קטנה המחוברת לכוחות כלכליים, אקדמיים ותעשייתיים באירופה ובסביבה. שדה תעופה פירושו תיירות, ולא פחות חשוב מכך – שדה תעופה פירושו גם תעסוקה בעיר המשוועת למקומות תעסוקה נוספים".

 

 

חלק אחר בעתירה עוסק בהחלטת ועדת המשנה לעררים לדחות את דרישת העירייה לחייב את חנ"י בהקמת שוברי גלים בחופי חיפה הדרומיים ובחופי קרית חיים, לצורך מניעת התפזרותו של החול שאמור לעבור לחופים אלה לצורך שיקומם. ועדת המשנה לעררים דחתה את הדרישה והסתפקה בהוספת סעיף לתוכנית לפיו תנאי להפעלת נמל המפרץ יהיה ביצוע הזנת חופי המפרץ בחול. בעתירה טענה העירייה כי החלטת ועדת המשנה לעררים מתעלמת מכך שהזנת חול בלבד אינה מענה הולם ומלא לצורך בשיקום הסביבה החופית.

לעתירה צורפה בקשה דחופה לצו ביניים אשר מורה כי התוכנית לא תיכנס לתוקף עד למתן פסק דין בעתירה. בבקשה התבקש בית המשפט להורות למועצה הארצית ולוועדה המחוזית להימנע מלפעול מכוחה של התוכנית עד להכרעה בעתירה. בעקבות הגשת הבקשה הורה בית המשפט כי לא יונפקו היתרי בנייה מכוח התוכנית עד לדיון בבקשה במעמד הצדדים ב-11 ביולי.

את עיריית חיפה מייצגים בעתירה היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, היועצת המשפטית של הוועדה המקומית – חיפה עו"ד קרן גולדשמידט ועוה"ד עמית חדד ואליהו וייס ממשרד עורכי הדין חדד, רוט ושות'.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אברהם

    בכל העולם סוגרים את נמלי תעופה בתוך העיר ובונים חדשים מחוץ לערים, אך בקרבתן

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    השדה בחיפה הוא לא בתוך עיר….הוא בשטח הענק שבין חיפה לקריות!!!! וכל עוד עו"ד עמית חדד מעורב בעסק הזה אז אפשר ליהות רגועים בדרך כלל הוא לא מפסיד בעתירות שלו!!!

  3. אבנר בן נר

    לחיפה מגיעות אניות עם אלפי נוסעים שנעצרים בעיר לחצי שעה/שעה וממשיכים הלאה. עדיף שעינת תתמקד בפיתוח העיר, נקיונה ומוסדות תרבות שירתקו את התיירים לעיר. מיותר לרוץ אחרי "נמל תעופה גדול" שיעיק על העיר וערי המפרץ, כי מטוסים גדולים יחוגו ברעש גדול מעל שכונות המגורים.עדיף להמשיך בתוכניות פיתוח מאושרות שהוחל בהן (כולל פתיחת חזית הים) מאשר לעצור תוכניות וליצור סטגנציה מוחלטת וביזבו אדיר של כספים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אשמח אם יצליחו לבטל את נושא הנמל אבל לפני שמריצים את נושא שדה התעופה יש לבחון היטב את ההיבטים הסביבתיים של זיהום אויר ורעש. יהיה עצוב מאוד אם חיי תושבי חיפה והקריות יהפכו לבלתי נסבלים עוד יותר בגלל רעש המטוסים – כמו ביישובים המקיפים את נתבג.

  5. בבלת משפטפטני

    הוגשה עתירה לביטול הביטול של הערר המנהלי אחרי העתירה המנלתית לקידטם מניעת הביטול לאישור לחא סעיף מחייב עם בקשה לאשר לבטל את פסילת הערר…
    וואי וואי כל הכתבה חור בראש משפטני סתמי
    אין שום עילה לבית המשפט להתערב בהחלטה של גוף תכנון אם נעשתה באופן תקין

  6. אלעד

    מישהו בכלל שאל את תושבי הקריות לדעתם? הרי המטוסים יחוגו לנחיתה מעליהם וגם ימריאו , לעתים, מעליהם…

  7. כרגיל דופקים את תושבי הקריות !!! המטוסים יעשו את ההקפות רק מעל הקריות, כי הכרמל מפריע... זו תהיה בכייה לדורות !!!

    עוד לא טיפלו בכל המפעלים המזהמים והוצאת בז"ן מהמפרץ…

    וכבר יוצרים את המגה מפגע הבא לציבור הקרייתי והחיפאי !!!

    במקום שהעירייה תפנה מרץ ומשאבים לניקוי המפרץ מבז"ן והתעשיות המזהמות !!!
    במקום לממש סוף סוף את פרוייקט חזית הים ברציפי נמל חיפה – שכבר אושר לביצוע ע"י החלטת ממשלה – והיה צריך להתחיל לפני שנה וחצי כבר !!!
    במקום שייקדמו במרץ את פיתוח המשך פארק הקישון – שכבר אושר לביצוע – ואושרה הגדלה בהיקף עצום !!!

    במקום כל זאת ועוד הרבה עשייה לטובת המטרופולין חיפה-קריות…
    במקום אלו מתעסקים בשדה תעופה שכנראה בכלל לא ישים מקצועית/תעופתית… לדעת כל המומחים בנושא.

    חבל,
    ממש חבל,
    ממש ממש חבל

  8. נראה שמנסים את כל ההליכים האפשריים, למרות שאין היתכנות למסלול ארוך...

    רק כדי להציג לציבור בסוף: ניסינו הכל ונלחמנו לקיים הבטחת בחירות.

    ושלא יהיו טענות אח"כ שלא הצליחו להקים שדה בינלאומי גדול.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר