נמל המפרץ
נמל המפרץ

נדחו כל העררים נגד תוכנית נמל המפרץ

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את העררים שהוגשו נגד התוכנית המפורטת של נמל המפרץ, לרבות הערר של עיריית חיפה שדרשה לקדם את פיתוח שדה התעופה והעררים שדרשו להתנות את הפעלת הנמל בקידום פארק מורד הקישון ופרויקט חזית הים העירונית

פורסם בתאריך: 17.5.19 13:11

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את שבעת העררים שהוגשו נגד החלטת הוועדה המחוזית – חיפה לאשר את התוכנית שיזמה חנ"י לנמל המפרץ. ועדת הערר החליטה להטמיע בתוכנית כמה תיקונים שאינם מונעים את הפעלתו של נמל המפרץ ואינם מחייבים ביצוע של פרויקט עוגן עירוני שיאזן בין האינטרס הנמלי לאינטרס העירוני בחיפה.

יצוין כי נמל המפרץ נמצא בשלבי הקמה מתקדמים, בהסתמך על תוכנית מתאר ארצית שאושרה בשנת 2014, אך לא ניתן יהיה להפעילו ללא אישור התוכנית המפורטת.

בהתייחס לטענות שהוצגו בעררים על ידי עיריית חיפה, חבר מועצת העיר לשעבר זאב סילס וסגן ראש העיר לשעבר שמואל גלבהרט, שלפיהן ניתן לשנות את ייעוד שטחי הים שיובשו לפעילות שאינה נמל, קבעה הוועדה כי "תוכנית המתאר הארצית לא קבעה רק הוראות לייבוש שטחי ים אלא קבעה את ייעודם העתידי של השטחים שייובשו".

הוועדה דחתה את בקשתה של עיריית חיפה לקדם את פיתוחו של שדה התעופה בחיפה כשדה תעופה אזורי משמעותי עם מסלול נחיתה והמראה באורך של 2,400 מטר. בהקשר זה כתבה הוועדה בהחלטתה: "קבלת הדרישה לעכב את אישור התוכנית בשלב זה על מנת לבחון חלופות תכנון תפגע בוודאות וביציבות התכנונית. הייעוד שנקבע בתוכנית הארצית ביחס לשטח שבו מיועדת כעת לחול התוכנית המפורטת מהווה בסיס להסתמכות לגיטימית על ההנחה כי שטח שדה התעופה לא יוארך בתחום התוכנית. בהקשר זה נציין שאף שאפשרנו לצדדים לטעון בהרחבה לעניין אורך המסלול הרצוי אל מול זה האפשרי עבור שדה התעופה חיפה, וכן טענות לעניין התרומה הכלכלית שתהיה לשדה התעופה בקטגוריה כזו או אחרת בחיפה (טענות שלא נתמכו בעובדות), בהשוואה לתרומה הכלכלית שתהיה לנמל המפרץ, מדובר בטענות שהפורום ההולם להשמיען הוא במסגרת הדיונים המתקיימים בתת"ל 80".

יצוין כי תת"ל 80 (תוכנית תשתית לאומית לשדה התעופה בחיפה) מאפשרת את הארכת המסלול בשדה החיפאי לכ-1,600 מטר בלבד.

 

 

בהתייחס לבקשת העוררות רשות נחל הקישון והקואליציה לבריאות הציבור לחיובה של חנ"י בפיתוח פארק מורד נחל הקישון כתבה הוועדה בהחלטתה: "לא ניתן להטיל על יזם התוכנית במסגרת התוכנית מטלות ציבוריות שאינן נובעות מהתוכנית".

בהתייחס לבקשתו של סילס להתנות את הפעלת נמל המפרץ בביצוע פרויקט חזית הים העירונית במערב הנמל כתבה הוועדה: "טענות העורר מופנות למעשה כנגד התוכנית הארצית שהורתה על הקמת נמל ימי ולא הותנתה במימוש תוכנית חזית הים העירונית. לא ניתן לקבוע בתוכנית המפורטת דרישות שלא נקבעו במסגרת התוכנית הארצית, לרבות כאלה שעניינן שלביות ביישום התוכנית הארצית. בנוסף, מדובר בטענות שהועלו בעבר ונדחו, ואין מקום להעלותן שנית לאור העובדה שהתוכנית הארצית אושרה ומהווה מעשה עשוי".

בהתייחס לטענותיהם של הפורום הישראלי לשמירה על החופים בראשות חנה קופרמן, נציגת התארגנות אמהות ואבות מצילים את חיפה אלה נוה ושלושת חברי מועצת העיר חיפה מסיעת הירוקים אביהו האן, ירון חנן ומוטי בליצבלאו, שלפיהן לא הוגבלה כמות החומרים המסוכנים בתחום התוכנית המפורטת, כתבה הוועדה בהחלטתה כי "התוכנית תכלול התייחסות לכמות מקסימלית של חומרים מסוכנים" והורתה כי לתוכנית תתווסף הוראה ולפיה היקף החומרים המסוכנים שיעברו בנמל יהיה כחמישה אחוז בלבד מהיקף הסחורות הכללי.

עוד קבעה הוועדה כי לתוכנית יתווסף סעיף שלפיו החל מתחילת הפעילות בנמל יש לדווח על היקף הפליטות בפועל מכלי שיט ותחבורה בתחום הנמל, בהתאם להנחיות שיינתנו לעניין זה על ידי המשרד להגנת הסביבה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפה נמצאת בישראל !! זה המפרץ היחיד, שקיים בישראל !! המים [חוץ מרצועת חוף] הם של המדינה, ולא של העירייה !! די להאשים את יונה יהב !!

  2. חנה

    כואב וחבל. הלוואי וקליש תמצא דרך עוקפת לבצע את הכדאי לעירנו.

  3. אבנר בן נר

    מוטב שקליש תתמקד בשיפור העיר , ובעיקר בקידום העיר התחתית ופתיחת חזית הים ,שתשנה באופן דרמטי את מצבה של העיר חיפה (שהחלק החשוב שבה חסום כיום לים). מוטב שתזנח את רעיון הארכת שדה התעופה . במילא מגיעות כיום אניות נוסעים ענקיות עם המוני תיירים, שרק "מציצים" על הנוף הנשקף מרחוב יפה נוף ומיד נוטשים את העיר.. אז מה יועילו מטוסים אם יקרה אותו דבר. עדיף להשקיע בפיתוח העיר מאשר לפנטז על תוכניות הזויות. בינתיים המציאות טופחת על פניה של קליש שידעה לבקר את יהב על כל צעד ושעל…..ופתאום היא מתמודדת עם המציאות המרה. בקיצור קל לפנטז כשנמצאים באופוזיציה , ולהבטיח מגדלים באוויר – וקשה לממש. רבים מתומכיה שנשבו בקסמי הבטחותיה…נוכחים שלחלק רב מההבטחות אין סיכוי ליישום. מאחל לקליש ולבעיקר לנו, שתתמקד בפיתוח העיר ותמשיך את מה שקודמה התחיל, במקום לעצור כל תוכנית שכבר הוחל ביישומה. (ותתנגש עם כל העולם)….

  4. דנית

    צריך להחליף את היועצת המשפטית של העירייה, מונתה בפרוטקציה של יהב וכיום היא מלקקת לקליש, יועצת משפטית רמה ג' גם כתובעת לא הייתה מבריקה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר