מרכזית המפרץ החדשה - פרויקט דגל של יפה נוף (צילום: חברת יפה נוף)
מרכזית המפרץ החדשה - פרויקט דגל של יפה נוף (צילום: חברת יפה נוף)

חשש ביפה נוף מהעברת פרויקטים לנתיבי איילון

חברת נתיבי איילון פרסמה מכרז לקבלת הצעות לשכירת משרדים בחיפה, ובחברת יפה נוף חוששים כי הדבר מהווה איתות מכיוונו של שר התחבורה ישראל כץ לראש העיר עינת קליש רותם כי בכוונתו להעביר פרויקטים לביצוע לנתיבי איילון ולא ליפה נוף

פורסם בתאריך: 27.2.19 18:13

חשש כבד בחברת יפה נוף מהעברת פרויקטים של משרד התחבורה לחברת נתיבי איילון. לאחרונה פרסמה נתיבי איילון מכרז לקבלת הצעות לשכירת משרדים בחיפה, שלדבריה "ישמשו כמשרד לשלוחת מערך המיעוטים שהקימה החברה בצפון". לפי הדרישות, המשרדים ששטחם יהיה כ-100 מ"ר ימוקמו במקום מרכזי בתחומה המוניציפלי של חיפה. ביפה נוף חוששים כי פרסום המכרז הוא איתות מכיוונו של שר התחבורה ישראל כץ לראש העיר עינת קליש רותם כי בכוונתו להעביר פרויקטים לביצוע לנתיבי איילון ולא ליפה נוף.

כזכור, מערכת היחסים בין קליש רותם לכץ התערערו בשל התבטאותה של ראש העיר, זמן קצר לאחר הבחירות ולפני כניסתה לתפקיד, נגד פרויקט הרכבלית ("הרכבל ז"ל), והגיעה לשפל לאחר שמשרד התחבורה טען כי פרויקט מטרונית רכס הכרמל בוטל לפי בקשתה בעוד שהיא טענה כי לא היו דברים מעולם. גם לבחירתה של קליש רותם לא לצרף את סיעת הליכוד בראשותו של שמשון עידו, מקורבו של כץ, לקואליציה העירונית היתה השפעה משמעותית על היחסים בין העירייה למשרד.

 

 

יפה נוף היא חברה עירונית שהוקמה לפני עשר שנים במקום נתיבי כרמל, שהיתה חלק מחברת נתיבי איילון. כפי שנכתב באתר החברה, "גוף זה הוקם כדי לקדם ולבצע מדיניות תחבורה שהיתה מוסכמת על עיריית חיפה ומשרד התחבורה. יפה נוף היא חברה בבעלות מלאה של עיריית חיפה, אך מכוח החלטת הממשלה עובדת החברה גם מחוץ לגבולות השיפוט העירוני ובכל תחום המטרופולין. כביטוי לכך נמצא גם משקיף מטעם הממשלה בדירקטוריון החברה".

יו"ר דירקטוריון יפה נוף יואב רמתי מסר בתגובה: "ביקשתי להיפגש עם השר כץ, ואז אשמע יותר על כוונותיו ועל מחשבותיו. ננסה להשתלב בתוכניות שלו".

ממשרד התחבורה עדיין לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. כל חברה אחרת עדיפה

    יפה נוף חברה כושלת שגרמה לחיפה נזקים בתכנון ובגרעונות אדירים.
    תקראו את הדוח של מבקר נמדינה מ2014 על מחדלי המטרונית וגרעון של מליארד שקל שעד היום לא מוסבר
    ומי עמד בראש התאגיד? גזבר העירייה ג'קי נזקים-וואקים

  2. חיפאי שאכפת לו

    צריך לפרק את יפה נוף שהפכה לשערוריה קולוסאלית בזבוז כספים בחי סוף על פרוייקטים אינפנטילים שגרמו נזקים עצומים תוך בזבוז פושע בכספי ציבור.
    ברור שראשת העיר בעם רצונה באמת לטהר את העירייה ולהביא את הניהול הכספי להבראה לסלק אץ מי שבזמנו האסון הכספי קרה לעיר וזה ג'קי ואקים. צריך להעביר את ההילטות של הגזבר לבדיקת מבקר המדינה, יש לי יותר מתחושה שעובדי משרד צבקר העירייה מפחדים מהגזבר רב הכוח.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יפה נוף נותת פרנסה למאות חיפאים!!!!! בזיון לסגור אותה!!!!! שלל פרוייקטים מוצלחים. בושה. עינת קליש הביתה.

  4. הכל ברור

    יפה נוף מפרנסת קבלנים מושחתים שזולחים מליארדים מתקציבי העיר ולא מעסיקים תושבי חיפה. וגוזרים מהם קופון בהעסקת מקורבי החברה .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר