שר הפנים אריה דרעי (צילום: עמית שאבי)
שר הפנים אריה דרעי (צילום: עמית שאבי)

משרד הפנים: "דין העתירה להידחות על הסף"

בתגובתם לעתירה לבג"ץ שהגישו נגדם העיריות חיפה, נשר וקרית אתא והמועצה האזורית זבולון, טוענים שר הפנים אריה דרעי, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן והוועדה הגאוגרפית חיפה כי דין העתירה להידחות "שכן נקודת הזמן המתאימה לביקורת שיפוטית תהיה לאחר קבלת החלטה מינהלית סופית על ידי שר הפנים"

פורסם בתאריך: 21.12.20 09:18

שר הפנים אריה דרעי, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן והוועדה הגאוגרפית חיפה הגישו את תגובתם לעתירה לבג"ץ שהגישו נגדם העיריות חיפה, נשר וקרית אתא והמועצה האזורית זבולון. בתגובתם טוענים המשיבים כי דין העתירה והבקשה למתן צו ביניים להידחות על הסף.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", הוועדה הגיאוגרפית של משרד הפנים, שדנה בחלוקת ההכנסות מארנונה ממתחם בז"ן, הגישה לשר הפנים את המלצותיה, ולפיהן שבע רשויות מקומיות נוספות יתחלקו בהכנסות אלו, ולא רק העיריות חיפה, נשר וקרית אתא ומועצה מקומית זבולון – ארבע רשויות שהכנסות הארנונה חולקו ביניהן עד כה.

בעקבות פרסום הדוח, שהוגש גם לרשויות המקומיות במטרה לקבל את תגובתן אליו, ביקשו ארבע הרשויות להיפגש עם השר דרעי כדי לשטוח את טענותיהן, אך לא נענו. בהמשך הן דרשו אורכה מעבר ל-14 הימים שניתנו להם להגיב, אבל בקשתן נדחתה. בשל כך הן עתרו לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ נגד דרעי, כהן והוועדה הגיאוגרפית, וביקשו לקבל צו על תנאי אשר מורה למשיבים להתייצב וליתן טעם מדוע לא תבוטל ההחלטה לאפשר להן ארכה בת 30 יום למתן התייחסות הולמת לדוח המסכם, וצו ביניים אשר מורה לדרעי לא לדון בדוח ו/או להימנע ממתן החלטה בנושא הדוח, וזאת עד למתן החלטתו של בית המשפט בעתירה.

בכתב התגובה טען משרד הפנים כי "דין העתירה, כמו גם הבקשה לצו ביניים (אשר במהותה זהה לסעד העיקרי המבוקש בעתירה), להידחות על הסף בשל היותה מוקדמת, תוך חיוב העותרות בהוצאות, שכן נקודת הזמן המתאימה לביקורת שיפוטית, ככל שתהיה עילה לכך, לרבות בסוגיית פרק הזמן להעברת התייחסות מטעם העותרות, תהיה לאחר קבלת החלטה מינהלית סופית על ידי שר הפנים ולא קודם לכן".

 

 

עוד נכתב בכתב התגובה כי דין העתירה להידחות על הסף בשל "הכלל שלפיו עתירה שהוגשה לפני שהרשות קיבלה החלטה לגופו של עניין דינה להידחות על הסף מחמת היותה מוקדמת, חל גם במקרים שבהם נמסרה כבר לרשות המלצה אך הרשות טרם החליטה אם לקבל את ההמלצה או לדחות אותה". כמו כן נטען כי "הלכה מושרשת היא שככלל בית משפט זה איננו נדרש לעתירות הנוגעות להליך השימוע לפני שהרשות המוסמכת קיבלה החלטה לגופו של עניין, וכאלה הם פני הדברים בענייננו. משכך, וגם אם יש ממש בטענות העותרות בנוגע לפגיעה בזכות הטיעון, טרם בשלו התנאים לדון בטענות אלה לגופן, ומקומן של הטענות להתברר לאחר שתתקבל החלטה סופית בנוגע לדוח".

משרד הפנים הוסיף וטען כי "פרק הזמן שהועמד מלכתחילה לרשות העותרות הולם את פרק הזמן שניתן לרשויות אחרות בנושאים מסוג זה, ואין בו משום חריגה מהמקובל. מדובר בפרק זמן מספיק, וזאת בשים לב לכך שהנושא מוכר לרשויות, לכך שברשותן המידע הרלוונטי לגיבוש התייחסות, ולכך שהן הופיעו בפני הוועדה כמה פעמים והציגו את מכלול טעמיהן המתנגדות להוספת רשויות מקומיות אחרות למנגנון חלוקת ההכנסות מתקבולי מתחם בז"ן. בנסיבות הקיימות, דחיית המועד כמבוקש על ידי העותרות עשוי לפגוע בקבלת החלטה בנושא על ידי שר הפנים, ובכך גם לפגוע ברשויות אחרות שממתינות להכרעה בסוגיה במשך שנים. בהקשר זה יצוין כי העותרות מטעמיהן נמנעו מלצרף את הרשויות המקומיות האחרות שעשויות להיפגע מדחיית ההחלטה בפרק זמן נוסף כמשיבות לעתירה, ובכך יש גם כדי להצדיק את דחיית העתירה על הסף".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דליה

    רחל תרגעי קצת. יש גרועים יותר. מה שחשוב שיהיה ניהול טוב לעיר וזה אין לנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר