חיסוני ילדים (צילום ארכיון: דוברות מד"א)
חיסוני ילדים (צילום ארכיון: דוברות מד"א)

משרד הבריאות: "ההחלטה לחסן ילדים בבתי הספר תיאכף בכל הארץ וגם בחיפה"

ההחלטה של ועד ההורים היישובי והעירייה לא לבצע חיסוני קורונה בבתי הספר לא התקבלה בשוויון נפש במשרד הבריאות. גורם בכיר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "זו לא סמכות ועד ההורים ולא סמכותה של ראש העיר להחליט אם יהיו חיסונים בבתי ספר בחיפה. זו החלטת ממשלה. נקודה".

פורסם בתאריך: 21.12.21 19:38

"זו לא סמכות ועד ההורים ולא ראש העיר להחליט אם יהיו חיסונים בבתי ספר בחיפה. זו החלטת ממשלה, נקודה. השר החליט לקחת ולקדם את הנושא באופן אישי". כך אמר גורם בכיר במשרד הבריאות ל"כלבו – חיפה והקריות" בעקבות התבצרות העירייה וועד ההורים היישובי בעמדתם לא לבצע חיסונים בשטחי בית הספר.

בשבוע שעבר הוציא ועד ההורים היישובי הודעה, שבה נאמר, כי הוחלט שבחיפה לא יתקיימו חיסוני קורונה במתחמי בתי הספר, וזאת בניגוד להחלטת הממשלה. "נכון לשלב זה, הקו המנחה את מדיניות ההתנהלות בעיר הוא לא להכניס את החיסונים לבתי הספר", נכתב בהודעה. כמו כן צוין בה, כי ההחלטה התקבלה בשיתוף העירייה לאחר "מחשבה מעמיקה".

מספר ימים לאחר מכן, עלה נושא החיסונים גם בפגישה של ראש העירייה עינת קליש-רותם עם שר הבריאות ניצן הורוביץ. בפגישה הוחלט, כי יתקיים דיון בנושא עם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס בהשתתפות נציגי ועד ההורים וראש העירייה, כדי לנסות להגיע להבנות.

 

 

אמש (שני) התקיים הדיון באמצעות הזום, ולאחריו מסר ועד ההורים היישובי, כי בשלב זה הוחלט שלא יתבצעו חיסונים בבתי הספר בעיר.

עתה מתברר, כי הדברים לא התקבלו בשוויון נפש, בלשון המעטה, במשרד הבריאות. במשרד הבריאות לא מתכוונים להתעלם מההחלטה שהתקבלה בעיר, וכבר עתה אומרים שינקטו בצעדי המשך. על פי גורמים במשרד הבריאות, בפגישה של קליש עם הורוביץ נקבע, כי החיסונים כן יתקיימו בשטח בתי הספר. "זה מה שסוכם, לכן הופתענו לשמוע שבדיון אתמול נקבע, כי העמדה לא לחסן בבתי ספר נותרת בעינה. החלטת הממשלה תיאכף בכל הארץ וחיפה היא חלק ממדינת ישראל", אמר הגורם הבכיר במשרד הבריאות.

בעיריית חיפה אומרים מנגד, כי מה שסוכם בין אלרעי פרייס, ראש העיר וועד ההורים הוא שלא יתבצעו חיסונים בבתי הספר וזה מה שהוחלט.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שם

    טעות ילדותית של משרד הבריאות.
    אם היה מצטרף ליוזמה של ראש העיר וועד ההורים הישובי – חיפה היתה מובילה בחיסון ילדים בכל הארץ.
    חבל שכנראה אחוז חיסוני הילדים איננו מטרתו אלא דברים אחרים , כמו משחקי כח.

  2. נמאסתם,די!

    אויש נו באמת, מספיק כבר עם תעמולת החיסונים 24/7,די נמאסתם!!!
    ילדים לא צריכים את זה, חיסון נסיוני בלבד יותר מזיק מתועלת!!!, רואים את זה בשטח-ילדים חולים קל, וזהו. מי שרוצה בכל זאת שיפנה למוקדים הרלוונטים,שיקבלו אותו בשמחה ויתנו לו גם משולש פיצה לקידום האג'נדה. אבל בבקשה, די, מספיק כבר עם התעמולה הזו!! לא לערבב את זה עם בתי ספר וחינוך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר