דריכות. קליש רותם ונקש (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
קליש רותם ונקש (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

תקציב העירייה 2022: החלו שיחות הגישור בין קליש רותם לנקש וקואליציית השינוי

בפגישה שהתקיימה ביום רביעי האחרון הועלתה הדרישה של חברי קואליציית השינוי לקבל לידיהם את נתוני פעולות הביצוע לשנת 2021. עוד עלה נושא התקנים בעירייה, שכן על פי הנתונים, למצבת העובדים התווספו כ-250 תקנים בלי שעברו אישור בוועדת הכספים ובמועצת העיר

פורסם בתאריך: 7.11.21 10:34

לראשונה מאז החלו הדיונים בתקציב 2022, נפגשה ראש העירייה עינת קליש רותם עם יו"ר ועדת הכספים וסגניתה, סופי נקש, ועם מ"מ יו"ר הוועדה, שרית גולן-שטיינברג, במטרה לנסות ולהגיע להבנות סביב הצעת התקציב. בפגישה שהתקיימה ביום רביעי האחרון באולם הכנסים נכחו גם גזבר העירייה בן חיים, היועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין, מנכ"ל העירייה אוהד שגב, המנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העיר גלי סגל, ראש אגף התקציבים שמוליק מרמלשטיין, ראש אגף החשבות רימה אגרס ורו"ח יעקב זיצר ממשרד ראיית החשבון שמלווה את העירייה.

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע, כי בפגישה הועלתה הדרישה של חברי קואליציית השינוי לבנות תקציב שקוף יותר עם פירוט של סעיפי הפעולות ולקבל לידיהם את נתוני פעולות הביצוע לשנת 2021. עוד עלה נושא התקנים בעירייה, שכן על פי הנתונים, למצבת העובדים התווספו כ-250 תקנים בלי שעברו אישור בוועדת הכספים ובמועצת העיר. נקש ביקשה בפגישה, כי הנהלת העירייה תפנה למחלקה המשפטית שתבחן את הנושא ותיתן את חוות דעתה המשפטית על כך.

הפגישה בין הצדדים התקיימה על רקע הבדלי ההשקפות בין קליש רותם לחברי המועצה הנמנים עם קואליציית השינוי. נזכיר, כי עם גיבושה של מועצת העיר הלעומתית, הודחו שניים מסגניה, שהירה שלבי ולזר קפלון, וכמו כן נשלל השכר של שני ממלאי מקומה, נחשון צוק ומיכי אלפר. בנוסף, המועצה הלעומתית ביצעה שינויים בתאגידים ובוועדות העירוניות, כשאחד מהם הוא מינויה של נקש ליו"ר ועדת הכספים. כבר עם היכנסה לתפקיד, היה ברור, כי נקש לא תהיה חותמת גומי לבקשות שמגיעות לפתחה של ועדת הכספים. הוכחה לכך הן ההחלטה של הוועדה על סיום העסקתם של כל היועצים החיצוניים ששכרה העירייה וההחלטה להמליץ למועצת העיר לא לאשר את בקשת גזבר העירייה לקבלת הלוואה של 190 מיליון שקלים עבור "עבודות פיתוח".

 

גם לגבי טיוטת התקציב, כפי שהובאה לאישור חברי המועצה בשבוע שעבר, היה ברור, כי לא תעבור בישיבת המועצה, כפי שאכן קרה. באותה הישיבה טענה נקש להיעדר שקיפות ודרשה פירוט של הסעיפים בתקציב כמתחייב מנוהלי משרד הפנים. בעקבות דרישה זו נפגש גזבר העירייה בן חיים עם הממונה על המחוז במשרד הפנים, פאיז חנא. בסיום הפגישה הודיע בן חיים למועצת העיר כי יפרט את הסעיפים. יצוין, כי להיעדר תקציב עירוני עלולות להיות השלכות קשות על ניהול העיר, כשהקיצונית בהן היא מינוי ועדה קרואה, תרחיש שאף אחד מהצדדים לא רוצה להגיע אליו.

נקש אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנו ממתינים לקבל את כל הנתונים על מנת שנוכל לשבת ולקיים דיון על תקציב 2022. הפגישה הייתה עניינית והתמקדה בתקציב. כל הנתונים שביקשנו הם הבסיס כדי שנוכל לשבת ולדון בנושא בצורה מקיפה ורצינית. עדיין לא נקבעה פגישה נוספת. לאחר קבלת הנתונים, נמשיך הלאה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר