דריכות. קליש רותם ונקש (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
קליש רותם ונקש (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

ועדת הכספים העירונית הורתה על סיום העסקתם של כל היועצים עד סוף השנה

לדברי יו"ר הוועדה סופי נקש, תקציב היועצים קפץ בשנתיים האחרונות בכ-4 מיליון שקלים – עלייה של יותר מ-200 אחוז מהתקציב הקודם. הוועדה, שהתכנסה אמש, הורתה ליועצת המשפטית לסיים העסקתם. לגזבר העירייה הורתה הוועדה לפעול במיידית לסגירת כל הגירעונות הזמניים

פורסם בתאריך: 7.10.21 07:52

החלטות שמאתגרות את ראש העירייה עינת קליש רותם התקבלו אמש (רביעי) בישיבת ועדת הכספים בראשות סגנית ראש העירייה סופי נקש. אחת מהן קשורה בהעסקת היועצים, נושא שגרר ביקורת רבה הן בכלי התקשורת והן בזירה הפוליטית.

"אני אקדים ואומר לפרוטוקול", אמרה נקש בישיבה, "כי תקציב היועצים קפץ בשנתיים האחרונות בכ-4 מיליון שקלים – עלייה של יותר מ-200 אחוז מהתקציב הקודם. הדבר אינו סביר ואינו מתקבל על הדעת לאור המצב הכספי של העירייה. התקציב לשנת 2022 שהובא בפנינו הוא תקציב קשיח ובעייתי, וברור לכולם, כי יהיה צורך לקצץ עשרות עד מאות מיליוני שקלים כדי להביא את התקציב לאיזון".

לאחר דיון בנושא, התקבלה בישיבה ההחלטה הבאה: "לאור הגידול הבלתי סביר במספר היועצים ולאור המצב העגום של התקציב, ועדת הכספים מורה ליועצת המשפטית לסיים את העסקתם של כל היועצים עד 1 בינואר 22. כמו כן מורה הוועדה, כי חוזים שעומדים לפוג לפני מועד זה, לא יחודשו ולא יוארכו. אם יהיה צורך בהעסקת יועצים, ועדת הכספים תתכנס ותדון בכל בקש בנפרד. מדובר בחיסכון של כ-6 מיליון שקלים לתושבי העיר".

 

 

לגזבר העירייה רוני בן חיים הורתה הוועדה: "לפעול במיידית על פי הנחיות משרד הפנים לסגירת כל הגירעונות הזמניים כנגד מימון מקרנות הרשות. אם אין מימון, להעביר לגירעון סופי בתקציב הרגיל על פי ההנחיות".

בנושא זה אמרה נקש: "כל התב״רים (תקציבים בלתי רגילים – ב״כ) שמוגדרים כגירעון זמני ולא נעשתה בהם כל פעולה בשנה האחרונה, על פי הנחיות משרד הפנים, נחשבים לגירעונות סופיים. יש לדאוג לסגור את הגירעונות הללו על פי ההנחיה של משרד הפנים. הגירעונות ייסגרו כנגד קרנות הרשות שנצברו במאזן, כ-300 מיליון שקלים או ייסגרו ויועברו להיות גירעון סופי בתקציב הרגיל. על פי הדוח הרבעוני מדובר בגירעונות של כ-293 מיליון שקלים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר