ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
ישיבת מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

ביזיון: 22 חברי מועצה לא הגיעו, וישיבת מועצת העיר לא התקיימה

בישיבה שלא מן המניין, שאמורה הייתה להתקיים אמש, אמורים היו לדון בנושאים חשובים, ביניהם קביעת גובה היטלי השבחה במיזמי פינוי-בינוי וההסכם להקמת מוזיאון הכדורגל מכבי חיפה. גורם עירוני בכיר: "ההתנהלות הזו היא זלזול חד משמעי בכספי ציבור". חבר המועצה קפלן: "צריך קצת רספקט למושג 'ישיבת מועצת העיר'"

פורסם בתאריך: 21.2.22 20:40

אמש (ראשון) אמורה הייתה להתכנס מועצת העיר לישיבה שלא מן המניין, כשעל סדר יומה נושאים חשובים, כמו קביעת גובה היטלי השבחה למיזמי פינוי-בינוי על פי השכונות השונות ואישור ההתקשרות בין העירייה למועדון הכדורגל מכבי חיפה להקמתו של מוזיאון הקבוצה באצטדיון סמי עופר – הסכם שסעיפיו נחשפו לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות" ועוד. הישיבה לא התקיימה בסופו של דבר, מאחר ש-22 חברי מועצה כלל לא הגיעו, ולא היה הרוב הדרוש לקיום הישיבה.

עם חברי המועצה שכן הגיעו לישיבה נמנו ראש העירייה עינת קליש-רותם, ממלא מקומה נחשון צוק, סגן ראש העירייה מיכאל אלפר וחברי המועצה מנחם קפלן (דגל לתושב), ניר שובר וסיגל ציוני (חיים בחיפה), אריה בליטנטל (אגודת ישראל), איציק בלס (הליכוד) ורג'א זעאתרה (חד"ש).

זו לא הפעם הראשונה שישיבת מועצה לא מתקיימת בשל היעדרותם של חברי מועצה. בחודש שעבר התבטלה ישיבה, כשחברי מועצת השינוי הגיעו לבניין העירייה אך לא נכנסו לאולם המליאה. בעקבות זאת החליט מנכ"ל העירייה אוהד שגב לא לחייב את ראשי המינהלים להגיע לישיבות, אלא אם כן יש דיון בנושאים הנוגעים אליהם.

גורם עירוני בכיר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "ההתנהלות הזו היא זלזול חד משמעי בכספי ציבור. עובדי עירייה מגיעים, מביאים חברת הקלטות לתמלול הפרוטוקול, מתרגמת לשפת הסימנים, עובדים נערכים לשידור המועצה, ואין ישיבת מועצה. עובדים אלה מקבלים שכר בין אם יש ישיבת מועצה ובין אם אין. בשורה התחתונה,זה אומר שמבזבזים לך את הכסף. חד וחלק".

 

 

חבר המועצה מנחם קפלן שהגיע לישיבה: "זה הזוי לחלוטין. אתה מתפנה מכל העיסוקים, מגיע לישיבת מועצה ואתה כמעט לבדך. ראיתי את עינת, נחשון, ניר, מיכי וזהו. נמצא שם גם כל הצוות המקצועי של עובדי העירייה. פשוט לא לעניין. צריך קצת ריספקט למושג 'ישיבת מועצת העיר', גם אם אתה לא מסכים עם מדיניות ראש העיר. בסופו של יום, מי שמשלם את המחיר זה האזרח הקטן, שלא מעניין אותו קואליציה-אופוזיציה, מועצת שינוי או לא שינוי, הוא רוצה תקציב ושהעיר תתפקד ב-100 אחוז וזה מגיע לו".

חבר המועצה איציק בלס, הנמנה עם מועצת השינוי, שגם הוא הגיע לישיבה: "אני הגעתי אחרי ישיבה של ועדת ביטחון, שהשתדלתי לסיים אותה לפני השעה שש בערב, כי ידעתי שיש ישיבת מועצה. עליתי למעלה וראיתי שאין אנשים. אני אשאל אותך שאלה: כשיש חתונה ומזמינים אנשים, ואנשים לא מגיעים, מה הסיבה? או שלא סובלים את החתן והכלה או שלא סובלים  את ההורים. יש כאן בעיה קשה, והיא שראש העיר לא יודעת להנהיג. זה כמו נהג אוטובוס שהתחנה מלאה באנשים, אבל אף אחד לא רוצה לעלות, והאוטובוס נוסע ריק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר