איצטדיון סמי עופר (צילום: מיכה בריקמן)
איצטדיון סמי עופר (צילום: מיכה בריקמן)

חשיפת "כלבו – חיפה והקריות": אלה ההבנות שהושגו בין הצדדים להסכם הקמת מוזיאון מכבי חיפה

תקופת ההסכם היא לשבע שנים. אם בתום תקופה זו, מכבי חיפה לא תאריך את החוזה, הפעלת המוזיאון תועבר לידי העירייה על חשבונה. העירייה מתחייבת לפצות את חברת האצטדיונים במקרה של הפסד מסיורים שתערוך מכבי חיפה; שטח המוזיאון, שיוקם בקומה 03, יהיה 750 מ"ר, ועיצובו לא יפגע בקבוצות ספורט אחרות בעיר   

פורסם בתאריך: 9.2.22 11:29

אמש הוציאה עיריית חיפה הודעה לתקשורת, לפיה דירקטוריון אצטדיון סמי עופר אישר את הסכם הקמתו של מוזיאון מועדון הכדורגל מכבי חיפה. "לאחר מאמץ ממושך של כשנה וחצי של ראש העיר וצוות לשכתה, אישר דירקטוריון חברת אצטדיון סמי עופר את הקמתו של מוזיאון מועדון כדורגל מכבי חיפה לו, שותפים עיריית חיפה, מועדון כדורגל מכבי חיפה, החברה הכלכלית חיפה וחברת האיצטדיון", לשון ההודעה.

לידי "כלבו – חיפה והקריות" הגיעו פרטים בדבר ההבנות שהושגו בין הצדדים ושנחשפים כאן לראשונה. מהפרטים עולה, כי גם לעירייה התחייבויות שנתנה מטעמה להוצאת המפעל לפועל. לדברי גורמים המעורים בפרטים, המוזיאון יתפרש על שטח של 750 מ"ר במפלס 03, שמהווה חלק מהשטח המסחרי של האצטדיון. בימי משחקים של הפועל חיפה או נבחרת ישראל או כל קבוצה אחרת (מלבד מכבי חיפה), שעות הסיורים במוזיאון באותו היום יידונו פרטנית עם פרסום לוחות המשחקים הרלוונטיים. בכל מקרה לא תהיה אפשרות לערוך סיור שיסתיים מאוחר יותר משבע שעות לפני שריקת הפתיחה של המשחק, אלא אם כן סוכם אחרת בין הצדדים.

עוד עולה מהפרטים, כי מכבי תקים חל"צ (חברה לתועלת הציבור – ב"כ), לצורך הפעלת המוזיאון, והחל"צ תשמש כבר הרשות בהסכם בין הצדדים. את התוכנית האדריכלית של המוזיאון תגיש החברה מבעוד מועד לאישורה של חברת האיצטדיונים, כשהתנאי לכך הוא שהעיצוב לא יפגע במוניטין של העיר או של קבוצות ספורט אחרות בעיר. 

תקופת ההסכם מתפרשת על שבע שנים, לאחריהן תוכל תוכל מכבי חיפה להאריך את תקופת ההפעלה ל-15 שנים נוספות, אלא אם כן תחליט לסיים את החוזה. אם מכבי חיפה תחליט על סיום החוזה, העירייה מתחייבת להפעיל את המוזיאון על חשבונה לתקופה של לא פחות משבע שנים, כשהיא דואגת לשלמות המוצגים ומורשת משפחות שחר וקז, בעלי הקבוצה.

דמי השימוש ודמי הניהול שמתחייבת מכבי חיפה, באמצעות החל"צ, להעביר לחברת האצטדיונים הם 7500 שקלים בחודש (לפי 10 שקלים למ"ר); דמי הניהול הם 3750 שקלים לחודש (לפי 5 שקלים למ"ר).

מלבד סיורים ברחבי המוזיאון, יתאפשרו גם סיורים ברחבי האצטדיון עצמו לאורך כל השבוע – בימי חול הסיורים יתקיימו 19:15-08:00, בימי שישי בין השעות 15:00-08:00 ובימי שבת בין השעות 20:00-08:00. בימים, שבהם יתקיימו משחקים, הסיורים יחויבו להסתיים שבע שעות משריקת הפתיחה.

 

 

עוד עולה מהפרטים, כי עיריית חיפה מתחייבת לעשות מאמצים להביא תלמידים למוזיאון באופן קבוע ולעודד הגעת תיירים אליו בסבסוד משותף עם עפת"ח (העמותה לפיתוח תיירות חיפה – ב"כ). כיצד יידעו כמה מבקרים הגיעו ביוזמת העירייה? באמצעות שימוש בקאונטר.

באשר לתשלום שתקבל חברת האצטדיונים מהסיורים. על כל תלמיד שישתתף בסיור יועברו לחברת האצטדיונים 3 שקלים; עבור מבקר שאינו חלק מסיור תלמידים – 6 שקלים. נודע, כי בטרם החתימה על הסכם, בחברת האצטדיונים הביעו התנגדות לסכום זה, הנמוך לטענתם. "בעירייה החליטו לא להכשיל את ההסכם לנוכח ההתנגדות, לכן הוסכם, היא תשפה את חברת האצטדיונים, אם יתברר כי היא מפסידה מסיורים אלו", אומר גורם המעורב בפרטים.

גורם בדירקטוריון החברה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "לפי הסכום שמתכוונים להפריש לחברת האצטדיונים מהסיורים, ברור שיהיו לה הפסדים. תחשבו על זה שהחברה תצטרך לשלם על אבטחה בזמן הסיורים, על ניקיון, על תשתיות, וכמובן על חשמל. הרי המסיירים ירצו לראות את האצטדיון. אז בעירייה הסכימו לקחת עליהם את האחריות להפסד. אם הם יעמדו בכך? ימים יגידו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ממש לא מתקרב להגדרה מוזיאון

    בואו נתקן זה ממש לא מוזיאון. זה יותר כמו גלריית הישגים של המועדון. לא יהיו שם תערוכות נכון??
    750 מטר זה בערך גודל פנטהאוז גדול במגדל.
    זה אולם עם קצת גביעים ותמונות כמו חנות מועדון.
    חנות מוזיאון משודרגת עם הצגת האליפויות וזהו

  2. ילדים בואו תראו כדורגל בינוני

    בקיצור כותרת מפוצצת ואז מדובר בחנות קטנה בגודל סופר שכונתי של 750 מטר עם קצת מוצגים של נוסטלגיה וארון גביעים
    אחלה, ואיזה סיורים רוצים לעשות לילדים?? אפשר לחשוב שמכבי חיפה זכתה בגביע האלופות או באיזה טורניר בינלאומי אי פעם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר