יניב בן שושן אלי בן דיין (צילומים: מקסים קורצ'יק ובועז כהן)
יניב בן שושן אלי בן דיין (צילומים: מקסים קורצ'יק ובועז כהן)

מסתמן: פיצול בסיעת הליכוד בחיפה

מטה יונה יהב אמנם הודיע על הצטרפותה של סיעת הליכוד לקואליציה, אך בשלב זה נראה כי מי שיצטרף הוא רק יו"ר הסיעה יניב בן שושן, ואילו אלי בן דיין, מספר 2 בליכוד, נשאר מחוצה לה. בן דיין: "בקואליציה כזו אני לא יכול להיות שותף, ואני מקווה מאוד שגם בן שושן לא יצטרף"

פורסם בתאריך: 1.4.24 09:55

סיעת הליכוד בחיפה בדרך לפיצול. אתמול (ראשון) הודיע מטהו של יונה יהב על הצטרפותה של הליכוד לקואליציה, אך בשלב זה נראה כי מי שיצטרף לקואליציה הוא רק יו"ר הסיעה יניב בן שושן, ואילו אלי בן דיין, מספר 2 בסיעה, נשאר מחוצה לה.

ראיה לכך אפשר למצוא זאת בקבוצת הווטסאפ של הקואליציה, כאשר מנהלת הקבוצה סופי נקש הוסיפה אליה אתמול את בן שושן אך לא את בן דיין. הדבר עורר תהיות בקרב חברי הקואליציה, שהבינו מההודעה של יהב כי הסיעה כולה הצטרפה אליו.

כזכור, סיעת הליכוד זכתה בשני מנדטים בבחירות 2024 – מנדט אחד פחות מאשר בבחירות 2018. ליו"ר הסיעה נבחר בן שושן, שהדיח בבחירות הפנימיות לראשות הסיעה את שמשון עידו. כבר במהלך הבחירות התעוררו חילוקי דעות בין בן שושן לבן דיין באשר לרוטציה בסגנות אפשרית.

 

 

עם הצירוף של הליכוד, וזמן קצר אחר כך גם הצירוף של חד"ש, הסתמן כי הקואליציה שבנה יהב עומדת על 22 חברי מועצת עיר, אך לנוכח הפיצול בליכוד יהיו בקואליציה 21 חברים.

בן דיין מסר בתגובה: "אני מופתע. אני לא מבין איך אחרי 7 באוקטובר אנחנו מצטרפים לקואליציה עם סגן ראש עיר שהביע לא פעם אמירות מקוממות נגד חיילי צה"ל, הציונות ומדינת ישראל. בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמה ותושבי הצפון והדרום עקורים מבתיהם, איך ייתכן שהעיר שאמורה לייצג את המטרופולין הצפוני נותנת את ידה למהלך כזה? בקואליציה כזו אני לא יכול להיות שותף – זה ברור. אני מקווה מאוד שגם בן שושן לא יצטרף לקואליציה הזו. כאיש ליכוד וכחבר ליכוד אני לא רואה את עצמי שותף לקואליציה כזו".

בן שושן סירב להגיב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר