התוכנית "צפון ירוק" (הדמיה: משרד אדריכלים יער-קורין)
התוכנית "צפון ירוק" (הדמיה: משרד אדריכלים יער-קורין)

כולנו תדרוש בהסכם הקואליציוני ליישם את "צפון ירוק"

משה כחלון, שצפוי להיות שר האוצר גם בממשלה הבאה של בנימין נתניהו, ידרוש לכלול בהסכם הקואליציוני את יישום תוכנית "צפון ירוק" להצלת מפרץ חיפה. כחלון ל"כלבו חיפה והצפון": "זהו תנאי שאי אפשר להתפשר עליו"

פורסם בתאריך: 16.4.19 17:23

בימים הקרובים, לאחר שכל ראשי המפלגות שנבחרו לכנסת ה-21 ימליצו לנשיא המדינה ראובן ריבלין על המועמד שלהם לראשות הממשלה, ייפתחו הדיונים על ההסכמים הקואליציוניים להרכבת הממשלה, וכבר ברור כי משה כחלון, ששימש כשר האוצר בממשלה הקודמת, יהיה חלק ממנה אם בנימין נתניהו יצליח להרכיב ממשלה חדשה.

ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי אחת מהדרישות של מפלגת כולנו במסגרת ההסכם הקואליציוני יהיה יישום התוכנית "צפון ירוק" של כחלון להצלתו של מפרץ חיפה, שאותה הוא חשף בעיתוי מדהים כחודש לפני הבחירות וספג על כך ביקורת קשה.

לפי התוכנית, שאותה הכינה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), תוקם רשות ממשלתית לתכנון הפרויקט ולביצועו. התוכנית כוללת סגירה מלאה של בז"ן עד לשנת 2030, ניקוי הקרקע ושיווקה למגורים, למלונאות, למסחר ולתעסוקה, שיקוע מסילת החוף באזור מפרץ חיפה ליצירת נגישות מירבית לים ולפיתוח תחבורה נקייה, פינוי מפעלים מהמפרץ לאזורים דלילי אוכלוסייה והקמת תחלופות אחסון של תזקיקים מיובאים. במצגת שהציג כחלון נכתב כי במפרץ ייבנו 100,000 יחידות דיור חדשות וייוצרו מיליון וחצי מ"ר לתעסוקה שתכלול 120,000 מועסקים בהייטק ובמסחר. לוחות הזמנים שהוא הציג להשלמת התוכנית עד לשנת 2050: 2024-2020 – תכנון מפורט לביצוע, 2025 – התחלת ניקוי הקרקע ממזהמים, 2030-2027 – סגירה הדרגתית של בז"ן, 2030 – עלייה לקרקע להקמת השכונות הראשונות.

 

 

לאחר פרסום התוכנית כינסה ראש העיר עינת קליש רותם את מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כדי לאשרה, ובהצעת ההחלטה היא כתבה כי “התוכנית המוצעת נותנת מענה ארוך טווח ובר קיימא לגידול האוכלוסייה הצפוי במדינה. הפיתוח העירוני מוצע במיקום מיטבי נגיש ובסביבה איכותית, תוך דגש על ניצול ערכי הטבע והנוף, נחל הקישון וחוף הים. תכנון זה ממחיש היטב כי חיפה במתווה זה תהיה עיר מטרופולין ייחודית, אטרקטיבית, צומחת ומתפתחת. לתמונת עתיד זו גם השלכה מיידית על החלטות בטווח הקצר, ולכן הוועדה המקומית מחליטה כי יוקם צוות ליווי לקידום המשך הליכי התכנון והיישום של התוכנית, בדגש על יישום וקידום שלבי הביניים בצורה שתשמור על איזון הצרכים הכלכליים, הסביבתיים והחברתיים במרחב. הוועדה המקומית פונה בדרישה לממשלת ישראל לאמץ מתווה זה ולהביא למימושו כבר בעתיד הקרוב בשיתוף פעולה עם משרדי הממשלה ועם הרשות המקומית". על הצעת ההחלטה הצביעו כל חברי המליאה פה אחד.

כחלון מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "המצע של מפלגת כולנו הוא למעשה תוכניות העבודה שלנו לשנים הקרובות. התוכנית 'צפון ירוק' לניקוי מפרץ חיפה ולהפיכתו למרכז מגורים, תעסוקה ובילוי לצפון כולו עומדת במרכז תוכניות העבודה שלנו. במשא ומתן הקואליציוני, יישום המצע הוא תנאי לכניסה לקואליציה, ולכן חלק מרכזי כמו תוכנית 'צפון ירוק' בוודאי תעמוד במרכז הדרישות הקואליציוניות שלנו. כפי שאמרתי, הגיע הזמן שמדינת ישראל תטפל סוף סוף במפגע הבריאותי שנקרא מפרץ חיפה. צר לי שרק כשמגיע שר אוצר מחיפה, שהוא וילדיו נושמים את האוויר בעיר, הנושא מקודם. כחיפאי אני מבין את החשיבות, ומבחינתי זהו תנאי שאי אפשר להתפשר עליו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. דני

    ומי יגור שם? או שאתה לא חושב על זה?
    כמו הדירות ב קריות על בית קברות… בסוף עומדות ריקות.
    הצבעתי לך בגלל מה שהבטחת על הגני ילדים. תלחם על זה

  2. ג'קי נלוי

    אולי עדיך לבנות נמל-תעופה בינלאומי על קרקעות בז"ן ולא מגורים ושטחי-מסחר.
    הפיכת אזור המםרת לאזורי נוםש ובילוי במלים אחרות -הריביירה הישראלית .

  3. יואב

    התוכנית הזוייה אף אחד לא ייכל לגור במתחם, שלא לדבר על אלפי אנשים שיישארו ללא עבודה. כדאי שתתרכז ביוקר המחייה והדיור אתה ממש רחוק מהצלחה שם…

  4. אבנר בן נר

    באמת כחלון… אחרי ההתקפלות מול ביבי ושאיפתך לחבור שוב לליכוד, אתה סבור שעוד מישהו מאמין לחיוכים שלך?

  5. זאב

    רק בגלל התכנית הזאת הצבענו כחלון…אוי לך כחלון אם תאכזב ותשקר לנו אוי לך

  6. יוסי

    מי יגור שם?
    איזו תעסוקה תהיה שם בדיוק?
    גם ככה כולם בורחים מחיפה לתל אביב

  7. הכל בבל"ת שיווקי

    ולאן יזיזו את 150 המפעלים שממוקמים שם?
    ומאיפה יג1ייסו 20 מליארד שקלים לרכישה וטיהור הקרקע?
    ואם המדינה מתייחסת לחיפה כפח הזבל הלאומי שלה מה יעזור להחליף בו שקית?
    אז יזיזו את הצ'ק פוסט מדרום למת"ם? מזרחית לכיוון נשר? לא יזיזו מכאן כלום

  8. יעקב איתן

    כחלון איש רציני…עובד קשה ומתכוון למה שאומר הצבעתי ואמשיך להצביע לאיש ההגון הזה. קשה לבצע מטלות רציניות. כחלון מתעקש וגם יצליח!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר