קובי בלה (צילום: שרה איקו)
קובי בלה (צילום: שרה איקו)

בלה יעמוד בראש מטה הבחירות של העבודה בחיפה

אחרי התרסקותו של מטה מפלגת העבודה בבחירות הקודמות, אז עמדו בראשו ראש העיר עינת קליש רותם וחברת סיעתה נעמה לזימי, החליט יו"ר המפלגה החדש עמיר פרץ על מינויו של איש העבודה הוותיק קובי בלה ליו"ר המטה לקראת הבחירות הקרובות

פורסם בתאריך: 2.8.19 08:01

קובי בלה ישמש ראש מטה הבחירות של מפלגת העבודה במחוז חיפה. את ההחלטה על מינויו של בלה קיבל יו"ר העבודה החדש עמיר פרץ.

ביום ראשון צפויה ההכרזה הרשמית על המינוי בכינוס הפורום הרחב של פעילי מפלגת העבודה בחיפה, שבו יוכרז גם על הקמת המטה ועל בעלי התפקידים בו. בלה, שמשמש מנכ"ל פארק עופר – שער הכרמל זה שש שנים, כיהן עד לפני כחצי שנה כיו"ר דירקטוריון איגוד ערים לביוב במטרופולין חיפה (תפקיד שבו נושא כעת סגן ראש העיר דוד עציוני). בעבר הוא היה חבר מועצת העיר חיפה, ולאחר מכן שימש יועץ לראש העיר לשעבר עמרם מצנע.

כזכור, בבחירות שנערכו בחודש אפריל שימשה ראש העיר עינת קליש רותם כיו"ר מטה הבחירות של העבודה בחיפה בזכות יחסיה הקרובים עם יו"ר המפלגה דאז אבי גבאי, שגם תמך בה בבחירות המוניציפליות. בשל עיסוקיה של קליש רותם נמסר ניהול המטה לחברת המועצה נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה, שהיתה מהתומכים הראשונים של גבאי בקמפיין לראשות המפלגה. אלא שהתמיכה שהעניקה במפלגה לשני מתמודדים על ראשות העיר – קליש רותם ומזכיר המחוז של העבודה ישראל סביון – הובילה לחיכוכים בין הכוחות החדשים במפלגה לכוחות הוותיקים שלא קיבלו את מינויה של לזימי ושמרו אמונים לסביון, ובהמשך לשיתוקו של המטה.

שלמה אביטן, מי שניהל בעבר שלוש מערכות ארציות עבור המפלגה במחוז, אמר אז ל"כלבו – חיפה והצפון": מניסיוני, בעבודה מאורגנת ובשיתוף פעולה עם כל הזרמים אפשר לשפר ולו במעט את מעמדה של המפלגה שנמצאת במצב קשה, אבל במקום שיאחדו את כל הכוחות קורה ההיפך – הולכים על פיצול. זה לא יעמוד במבחן התוצאה, וחוסר שיתוף הפעולה יפגע בכולנו".

ואכן, הפיצול השפיע גם על סניפי המפלגה בקריות, שמהוות חלק חשוב במחוז, והשליך על הפעילות בשטח. הקרע בין המטה החיפאי לחלק מראשי הסניפים בקריות הוביל להקמת מטה מרכזי בקריות בנפרד מזה החיפאי, לראשונה בתולדות המחוז.

 

 

תוצאות הבחירות בחיפה גילו כי העבודה קיבלה 5.68 אחוזים בלבד מקולות המצביעים – רק 8,219 קולות מתוך 144,578 הקולות הכשרים. בבחירות שקדמו להן הובילה המפלגה, שהיתה חלק מהמחנה הציוני בעקבות האיחוד עם התנועה בראשותה של ציפי לבני, את מספר המצביעים בחיפה עם 37,805 קולות שהיוו 25.28 אחוז מסך כל הקולות. עם היוודע תוצאות הבחירות והתרסקותה של מפלגת העבודה בקלפיות בעיר היו מי שתלו את האשמה בפיצול במטה המקומי.

לאחר פרישתו של גבאי מראשות המפלגה ומהחיים הפוליטיים היה ברור כי הדברים ייראו אחרת ושקרנם של הכוחות הוותיקים, שבלה הוא אחד מהם, תעלה שוב. אחת מהמשימות שעומדות לפתחו של המטה הוא השבת כוחה של המפלגה בחיפה או לפחות לנסות ולהגדיל את מספר הקולות שהשיגה העבודה בעיר בהשוואה לבחירות האחרונות.

בלה מסר בתגובה: "המפלגה האידאולוגית היחידה היום היא מפלגת העבודה, ובשם זה ולמען זה אנו יוצאים לעבודה החל מיום ראשון. מפלגת העבודה היתה מאז ומתמיד המפלגה המובילה בחיפה, ואחרי הבחירות האחרונות שבהן פספסנו, אנחנו רוצים להחזיר עטרה ליושנה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. צודק תמיד

    מה זה משנה, בכול מקרה לא מצביעים לאוטואנטישמים , שמאלנים תומכי מחבלים

  2. מפלגת האבודה

    לפני כמה חודשים הם ניסו לשכנע אותנו שאבי גבאי הוא האיש הכי מתאים והכי ערכי.
    הציבור לא קונה כבר את השטויות של המפלגה ההזויה הזאת.
    עכשיו ינסו לשכנע שעמיר פרץ. הבנאדם כבר עבר 4 מפלגות שונות. ערכים אין לו, נאמנות גם לא.
    זאת מפלגה שהתפוררה בגלל אנשים כמו פרץ שברגע שלא אהבו משהו קמו והקימו את עם אחד,
    או אחרכך ברחו ל"התנועה".
    אין שום יכולת לשקם מפלגה שמנסה להתחרות עם השמאל הקיצוני במסרים הזויים מפי מיכאלי או יוסי יונה.
    אין שום יכולת לשקם מפלגה שחמישית מפקדי ארגזים של קבלני קולות פיקטיביים שאחרכך לא בוחרים בה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר