מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)
מוטי בליצבלאו (צילום: אלדד צלמים)

בליצבלאו דורש הסברים לתקציב הפיתוח

חבר מועצת העיר מוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים מאס בנוהג שלפיו מגישה עיריית חיפה תקציב פיתוח שנתי בהיקף של כמיליארד שקל לאישור ללא דברי הסבר. אז הוא המטיר על הנהלת העירייה שאלות לביאור ההקצאות

פורסם בתאריך: 26.3.20 08:34

הנוהג הבלתי סביר שלפיו מגישה הנהלת עיריית חיפה תקציב פיתוח שנתי בהיקף של כמיליארד שקל לאישור מועצת העיר ללא דברי הסבר שאמורים לבאר את סעיפי ההקצאות מעורר סוף סוף תרעומת משמעותית בקרב חלק מחברי המועצה.

בפנייה שהעביר אתמול (רביעי) למזכירות העיר מחה חבר המועצה מסיעת הירוקים מוטי בליצבלאו על נוהג זה, ולאחר שקבל כי "אין פירוט בסעיפים רבים" הוא המטיר על הנהלת העירייה שאלות לביאור ההקצאות.

פנייתו של בליצבלאו הועברה בהתאם לסדרי הדיון המיוחדים שנקבעו בשני תקציבי העירייה לשנת 2020 – התקציב הרגיל ותקציב הפיתוח – בשל מגבלת ההתקהלות הנובעת ממשבר הקורונה. לפי סדרי הדיון, ההצבעה על אישור התקציבים תבוצע ביום שלישי באמצעות הדואר האלקטרוני, אך חברי המועצה הורשו להעביר עד אתמול שאלות בקשר לתקציבים, והמענה להן יינתן על ידי הנהלת העירייה בשיחות ועידה שיתקיימו ביום ראשון.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" ביום ראשון, למרות שתקציב שנתי משקף את תוכנית העבודה העירונית, גם השנה וגם בשנה שעברה ספר תקציב הפיתוח הוגש ללא דברי הסבר, כאשר סעיפי התקציב מקודדים באופן לקוני (לעומת זאת, לתקציב הרגיל צורפו דברי הסבר). בנסיבות אלה, פשר ההקצאות נותר בלתי מפוענח ומתכונת הצגתן מעוררת שאלות מהותיות, כמו אלה שהעביר בליצבלאו למזכירות העיר.

 

 

להלן כמה מהשאלות שבהיעדר דברי הסבר נאלץ בליצבלאו להגיש: בהתייחס להקצאת 12 מיליון שקל ל"טיפול בגשרים ומבני דרך", היכן הם נמצאים? באשר להקצאת שני מיליון שקל ל"תכנון ירידות מרכס הכרמל", מהיכן ולאיזה כיוון? בנוגע להקצאת 300,000 שקל ל"ביצוע התאמות גיאומטריה לשינויי תנועה בקרית חיים", היכן נמצאים הכבישים שבהם מדובר? לגבי הקצאת עשרה מיליון שקל ל"שיקום רחובות ומתחמים", היכן יבוצעו העבודות?

יצוין כי לפי סדרי הדיון שנקבעו, שיחות הוועידה שיתקיימו ביום ראשון אמורות "לתת מענה ככל הניתן לכל נושא שיועלה על ידי חברי המועצה", אך אין בכך תחליף להגשת דברי הסבר מלאים לכל סעיפי תקציב הפיתוח. עד למועד ההצבעה על אישור התקציב נותר מספיק זמן להגשת דברי ההסבר ההכרחיים – מהלך שיעלה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי. המהלך יאפשר להבין טוב יותר מהם כיווני הפיתוח שאליהם שואפת הנהלת העירייה להוביל את העיר, גם אם עד לסיום השנה לא יימצאו מקורות ההכנסות למימון התקציב במלואו ותחילת המימוש של חלקו תידחה לשנים הבאות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. ענת הופמן בת גלים

    יישר כוחו של בליצבלאו על הנחישות למלא את תפקידו הציבורי .
    בעירייה של עינת קליש נחישות ועקשנות הן תכונות נדירות.
    החוויה שלי היא שראש העירייה שלנו מתגמלת בינוניות .
    כאשר צץ בעירייה אדם שיש לו שאיפות למצויינות התחושה שלי היא שהוא ימצא את עצמו מחוץ למערכת.
    דוגמא מובהקת לבינוניות היא רמת התיפקוד של הגברת נואית בן שמחון מנהלת האגף לאיכות השירות ופניות הציבור.כתבתי לה מכתב בראשית חודש נובמבר. היא התקשרה בסוף ינואר (שלושה חודשים לאחר מכן!) קבעה אתי פגישה ל10 בפברואר.
    חצי שעה לפני מועד המפגש הפגישה בוטלה כי הגברת נואית חולה.הפסדתי יום עבודה.כי שיניתי את כל התוכניות שלי כדי להיות בפגישה עם הממונה הנכבדה.הביטול לא לווה בהצעה להפגש עם מישהו אחר מטעמה או למצער בהתנצלות.רק כעבור שבועיים התקשרו ממשרדה של נואית ושאלו אם אני עדיין רוצה להפגש.איבדתי את התיאבון.מה ששחק אותי זו העובדה שהממונה על איכות השירות לא יודעת להשיב על מכתב בתוך זמן סביר.לא יודעת להתנצל על ביטול של פגישה ולא מסוגלת לתת שירות אלמנטרי לאזרח.
    ללא ספק היא תקודם בעירייה של קליש לתפקיד בכיר עוד יותר…

  2. ג'ודי

    העיקר שהעבריינית המורשעת מתפארת בשקיפות. ההתנהלות המאפיונרית שלה שוברת שיאים. סליחה יונה, אנחנו מתגעגעים.

  3. בילי

    הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם. זה המחיר של בחירה בעבריינית.

  4. שאילתא דחופה!

    תוך ניצול משבר הקורונה לטובתה, בשקט בשקט, כמעט בהחבא, מתחת לרדאר הציבורי, ובאופן כמעט חשאי, מינתה ראש העיר, ביחד עם ממלא מקומה, את מר רוני בן חיים לתפקיד גזבר העירייה. מבלי להיכנס לכישוריו האישיים והמקצועיים של האיש, ראוי או לא ראוי ככל שיהיה, אני פונה לחברי מועצה ומובילי דעה לבוא בדרישה אל משרד הפנים שיבדוק האם הקידום של אדם שפורסם שכבר עבר את גיל הפרישה, נעשה על פי הנחיות חוזר מנכ״ל ועומד בכללי מנהל תקין. שאילתא דחופה לישיבת מועצת העיר הבאה!

  5. רמי

    עם התנהלות כל כך קלוקלת ולקויה של ראש העיר והצוות שלה, צריך לדרוש יותר מהסברים!!!

  6. חסן שוקרי

    תושבי חיפה- נא להתנהג בהתאם!!!! בחסות הקורונה נחזור ל48 אותה תקופה יפה בה בנינו את העיר לאט לאט , הרי זאת הסיבה שבגללה בחרתם בי,,,,, לבנות ולשקם את העיר מחדש וזהו הפתרון קודם נגמור את כל התקציבים שעוד יש/ניכנס לגירעונות מטורפים/חובות לבנקים. ….. נמכור את כל הנכסים על מנת להבריא את העיר ואז נבנה את העיר הכי יפה בעולם עם האוויר אשר מיובא בשוויץ

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ההנהגה החדשה שנבחרה חיה בתוך בועה אשר יום אחד תתפוצץ …אז יגלו תושבי חיפה עד כמה חוסר מקצועיות , חוסר הבנה בהקשר המאקרו שוררים שם .
    הורסים במו ידיהם את עתיד העיר …והם עוד חושבים שהביאו עימם "רוח חדשה" .
    חכו ותראו .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר