תבור להט (צילום: אלון הוטר)
תבור להט (צילום: אלון הוטר)

להט התפטר: "העיר נמכרת לחרדים"

מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט הודיע לראש העיר עינת קליש רותם על התפטרותו ותקף אותה על התנהלותה: "חוסר שיתוף פעולה משווע, ניסיונות מתמידים לקיצוצים ונתק תקשורתי מתמיד מצדך. איני מוצא עוד הנהגה עירונית ליברלית ומתקדמת שמבינה מהי החשיבות של פיתוח הקהילה הגאה בעיר"

פורסם בתאריך: 23.9.20 13:46

מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט הודיע היום (רביעי) לראש העיר עינת קליש רותם על התפטרותו מהתפקיד. במכתב ששלח לראש העיר כתב להט: "ברצוני להודיעך על התפטרותי ועל סיום תפקידי כמחזיק תיק הגאווה, זאת לאחר תקופה בת כשנתיים שבה עמלתי רבות כדי להגן על מעמדה, תקציביה ומשאביה של הקהילה הגאה מול העירייה תחת כהונתך. עשיתי כל שביכולתי כדי לשמור על רווחתה ועל חוסנה של הקהילה הגאה בעיר, לדאוג לקיום האירועים הגאים, לשמר את תקצוב הקהילה, לחזק את לכידותה ואת חוסנה ולהרחיב את הפעילות ואת המשאבים העומדים לרשותה, וכל זאת חרף חוסר שיתוף פעולה משווע, ניסיונות מתמידים לקיצוצים ונתק תקשורתי מתמיד ומתמשך מצדך".

עוד כתב להט, שמשמש מנהל לשכתו של יו"ר מפלגת מר"צ ח"כ ניצן הורוביץ והיה מס' 2 ברשימת מר"צ בראשותו של סגן ראש העיר המודח הרב דובי חיון, כי "לדאבוני הרב, איני מוצא עוד הנהגה עירונית ליברלית ומתקדמת שמבינה מהי החשיבות של פיתוח הקהילה הגאה בעיר ושברצונה לקדם את הקהילה הגאה, לא רק בתקציבים ובמשאבים, אלא גם ברוחה וערכיה. לא עמדת לצד הקהילה הגאה ברגעים בהם הכי הייתה זקוקה לך, ואיני רואה פתח של תקווה לכך שתעשי זאת בעתיד. יתר על כן, הסמכויות והתקציבים המופלגים שמועברים כחלק מההסכמים עם הסיעות החרדיות הם שערורייתיים, וזאת בזמן ייבוש תקציבים רחב היקף לכלל הציבור, לחברה הערבית ולקהילה הגאה בעיר. צירופה המתקרב של ש"ס לקואליציה על חשבון כוחות חילונים וליברליים היא כבר בגדר מכירת העיר לחרדים, ולא ניתן להמשיך לשתוק על כך. נוסף על כך, מצער מאוד לראות שבזמן מגיפה עולמית שעמה מתמודדת המדינה כולה, משבר כלכלי עמוק ותקופה של סגר כללי, ראש העיר מצאה לנכון לעסוק בפוליטיקה קטנה. החלטתך לבטל את האצלת הסמכויות לנציג מר"צ בעירייה לנוכח היעדרותו מישיבת המליאה, עקב בידוד וחשש הדבקה בנגיף הקורונה, מעידה על חוסר מנהיגות עמוק, ובעיקר על חוסר רגישות ומוסריות".

 

 

להט הוסיף וכתב: "לפני כשנתיים, ערב הבחירות העירוניות, סיעת מר"צ חתמה על הסכם קואליציוני עמך באמונה שתהיי האדם הנכון להנהיג את עירנו, אך לא זו ההנהגה שלה ייחלנו ולא אלו הערכים שלהם פיללנו. לכן איני יכול להמשיך לתפקד תחת שלטונך. כולי תקווה שהעירייה תחת הנהגתך תמצא את הדרך להחזיר את אמונה של הקהילה הגאה. אמשיך לפעול כדי לקדם את הקהילה הגאה בעיר בדרכים שונות, ואעביר את תפקידי במסודר למי שאתבקש".

כזכור, מערכת היחסים בין להט לקליש רותם עלתה על שרטון באוגוסט אשתקד בעקבות פרשת דגלון הגאווה שהציבה הספרנית חנה קפויה על שולחנה בספרייה העירונית בנוה שאנן. להט תקף את התנהלותה של ראש העיר ואת יחסה לקהילה הגאה, ואמר כי "המדיניות של קליש רותם היא בגידה באנשים שהצביעו לה". קליש רותם מידרה את להט וסירבה לפגוש אותו ולאפשר לו להשתתף בפגישה שהיא ערכה עם אנשי הקהילה להרגעת הרוחות. רק לאחר חודשים ארוכים נערכה סולחה בין השניים, ומאז נמנע להט מלמתוח ביקורת פומבית על התנהלותה של קליש רותם.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. אני הומו

    אני בעצמי הומו, חילוני לגמרי
    ופשוט נמאס לי! נמאס לי מזה שיש אנשים שלוקחים עליי בעלות
    למה צריך תיק גאווה בעירייה? לשם מה זה מועיל?
    מה המטרה בדיוק? למה לערבב בין חדר המיטות שלי לבין האישיות שלי?
    למה לקחת את הנטייה המינית שלי, שהיא הכי לגיטימית בעולם, אבל מתקיימת בחדר המיטות שלי
    ולהפוך אותה לנושא שלם במרחב הציבורי?
    למה אני צריך שלהט ייצג אותי? בתור מה הוא בדיוק מייצג אותי?
    בגלל שהוא הומו בעצמו אז הוא מייצג את כל ההומואים והלסביות בעיר?
    סליחה! אני לא שייך למרצ, מעולם לא הצבעתי למרצ ולעולם לא אצביע למרצ!
    אני לא רוצה שאיש מרצ ייצג אותי, לא כל ההומואים שייכים לשמאל הרדיקלי !
    אני בכלל לא רוצה ייצוג בעירייה ולא רוצה מחזיק תיק גאווה בעירייה
    למרות שאני הומו, אני לא מוכן שכספי המיסים של שאר התושבים ילכו לנושא הגאווה
    אני לא מוצא גאווה בנטייה המינית שלי, כל פעם שאומרים שאני גאה אני לא מבין במה בדיוק
    להיות הומו זה לא הישג, זה לא הצלחה בתחום מסויים, זה לא קבלת תואר מאוניברסיטה בינלאומית
    להיות הומו זה עניין אישי, זה נושא פרטי וזה נושא שנמצא בין ארבע קירות הבית שלי
    ובתוך המיטה הפרטית שלי. בעייני כהומו זאת לא גאווה. כמובן זה לא בושה ואני שלם עם זה
    ואוהב את מי שאני, אבל גאווה זה לא! אז תפסיקו לומר גאים וגאות, כי בשביל להתגאות במשהו
    צריך גם לעשות משהו מאוד חשוב או מאוד חכם, ולהיות הומו זה להיוולד ככה, זה לא תואר גאווה שמקבלים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהב מכר תעיר לערבים עכשיו הגלגל מתהפך !!! מה לעשות ?? !! רק מה שהעיר ניהיית של ערבים לא שומעים אפחד ….שהם עושים רק פשע וסדום וירייות ברחבי העיר זה בסדר …אבל שהחדרים עושים רק חסד וטוב לעיר בלי אחוז אחד של פשע אז כולם מתלוננים על חרדים ..עולם הפוך ראיתי

  3. עצוב

    תיקון לכותרת: "העיר נמכרת לחרדים" חיפה שייכת לחרדים מזמן ותודה לקליש הצדיקה והטהורה…

  4. חיפאי

    להט הושפל בערך יומיים לאחר שנכנס לתפקידו ועדיין לא קיבל שכל. על זה אמאשלי הייתה אומרת " בוקר טוב אליהו"!!

  5. מה לעשות שמרצ לא אוהבים להיכנס לממשלות והחרדים כן?

    מה לעשות שדרעי, גפני, ליצמן נכנסים תמיד לממשלות וניצן הורוביץ ותמי זנדברג מתעסקים בלצעוק מהספסלים "רק לא ביבי"?

  6. שלומית

    מעניין שרק עכשיו הוא נזכר…תבור להט אתה לא אדם אמין או נבון במיוחד…

  7. האתנן יחולק לשלום והרבי

    יופי עכשיו יהיה אפשר לתת אתנן לחוסר היוצלח השני שלום כדי להכניס אותו. תזכירו לי בכלל מאיזה סיעה הוא הגיע. אה יונה יהב וזעירי חיפה. נו טוף, יחד עם הרבי ג'ו כפרה מש"ס – וגר חזיר עם תן איש איש תחת תיקו הצגזרי ותחת תקציבי העסקת עוד פעילים חרדון וגייאון לתרבות "תורנית" ותרבות "גאה". כייסף קטן בשביל עוד שתי אצבעות בעד כל שחיתות במנהלת היועצים 20-30 אלף שקל לחודש

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היתבלבלת…חיפה נימכרה מזמן לערבים!!!!!איפה הייתה כשזה קרה??אאמת שכל המדינה כבר במכירת חיסול לערבים והישתלטות מוחלטת בחסות חוק ״השיוויון ״ וחוק ״נגד גיזענות״!!!!בקיצור מדינה מטורללת שמוסרת במתנה את המדינה לערבים!!

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להגיד לפתח פה קהילה של הומואים ולקדם אותם זה כמו להגיד שיהיו כמה שיותר נדבקים בקורונה. אתם השתגעתם? מה יש לפתח פה?? כל אחד ועניינו האישי בחדר המיטות שלו, למה צריך לשפוך על זה כספים?? טב מאוד שהוא התפטר ועכשיו תבטלו את ה"תיק" הטיפשי הזה שמטרתו לבזבז כספים על תועבה

  10. דין דין

    העיר צריכה אנשי עשיה ולא אנשים בעלי תואר מונציפלי .למה אין נציב תלונות למה אין אדם המטפל בגימלאים ואנשים בודדים שמתים בדירותיהם .

  11. הומו גאה דווקא

    ערבים, חרדים same same
    כל המדינה נמכרה כבר מזמן לפלגים של ניאנדרתלים משני הצדדים של המפה הפוליטית. החילונים השפויים צריכים למצוא לעצמם פיתרון לפני שהספינה הזו תשקע.
    ולהומו שלא מבין למה צריך ייצוג בעירייה ובממשלה, כדאי שתתעורר ותבין שיום אחד יעלימו אותך ועוד אנשים שלא מתאימים לתבנית של הניאנדרתלים. זה מתחיל מדגל קטן אצל הספרנית וזה נגמר בכיכר העיר. תסתכל בהיסטוריה הלא רחוקה של האנושות ותבין לבד

  12. Yo Mama

    מה זה גאווה? למה רק בישראל המציאו את המילה? גאיי זה עליז לא גאה. אפשר להגיד הומוסקסואל,גיי… די להמצאת מילים. ומי שרוצה להיות שווה, שלא יחפש זכויות יותר מהאחר. הדתיים לא הבעיה של חיפה וזה משפט מלא שנאה שהוא אומר את זה. יש יריות באור יום, והיורים לא מפחדים לצלם. יש בתי בושת שיש אפשרות שמעסיקים קטינים, יש עוד בעיות אבל להשתמש בדתיים לעורר שנאה זו חוצפה. שיגיד משהו על היריות של הערבים קודם.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מחזיקי תיקים אוטיסתים,מפגרים,מעכבים סירוס,או זיווג קדימה זה הזמן לתפוס את המקום בעיריית חיפה!!!

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מחזיקי תיקים ,מפגרים,מעכבים סירוס,או זיווג קדימה זה הזמן לתפוס את המקום בעיריית חיפה!!!

  15. עינת

    תיק גאווה?!! איזה ערך נוסף לעיר הם מביאים חוץ מהוצאות כל שנה עשרות מיליונים עוברים לגאיים!
    במקום לנקות את העיר במקום לתקן כבישים זה מה שהעיר צריכה עכשיו

  16. עמרי

    לא צריך תיק גאווה
    אבל אסור שתהייה כניעה לכפייה חרדית בחיפה
    עינת ונחשון שיהיה ברור בשביל שום שיקול פוליטי תושבי חיפה לא יתנו לחרדים לעשות כאן טבריה או בית שמש בשום אופן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר