תבור להט (צילום: מאיה אפרים)
תבור להט (צילום: מאיה אפרים)

"המדיניות של קליש רותם היא בגידה באנשים שהצביעו לה"

מתקפה קשה של מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט נגד ראש העיר עינת קליש רותם. "החלטתי להסיר את הכפפות ולומר מה שאני רוצה, ולא מעניינת אותי הקואליציה", אומר להט ששוקל לעזוב את תפקידו

פורסם בתאריך: 15.8.19 07:55

מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט שוקל לפרוש מתפקידו, שאליו הוא מונה בחודש דצמבר האחרון. לטענתו, הסיבה לכך היא "התנהלותה ומדיניותה המתמשכות של ראש העיר עינת קליש רותם בנוגע לקהילה הגאה".

בשבועות האחרונים התעורר זעם בקהילה הגאה כלפי ראש העיר בשל כמה אירועים שהקהילה נקשרה בהם ושתיקה של קליש רותם. לטענתו של להט, במשך חודשים ארוכים נתקלו כל ניסיונותיו לשוחח או להיפגש עמה בהתעלמות מצדה, ובין השניים שורר נתק מוחלט.

"זה לא רק בגלל התנהלותה בפרשת הספרנית אלא התנהלותה המתמשכת ומדיניותה כלפי הקהילה", אמר להט ל"כלבו – חיפה והצפון", "קליש רותם ואני נפגשנו פעם אחת מאז שמוניתי למחזיק תיק הגאווה, וגם זה היה בגלל שאיזה תומך שלה דאג ללחוץ שניפגש. עד היום היא לא זימנה אותי ולא דיברה איתי – יש נתק, פשוט נתק. אני שולח הודעות ומנסה להתקשר, אבל היא אף פעם לא מגיבה ולא עונה".

להט, שמשמש גם ראש לשכתו של יו"ר רשימת המחנה הדמוקרטי לכנסת ניצן הורוביץ, הוצב במקום השני ברשימת מר"צ לבחירות המוניציפליות אך לא נכנס למועצת העיר מכיוון שהסיעה זכתה במנדט אחד בלבד והכניסה למועצה רק את הרב דובי חיון שמונה לסגן ראש העיר מתוקף ההסכם הקואליציוני עם סיעת חיים בחיפה של ראש העיר. נקודת המפנה בהתייחסותו של להט למדיניות העירייה סומנה במצעד הגאווה החיפאי שהתקיים ביוני.

"תקציב המצעד קוצץ מ-550,000 שקל בשנה שעברה לאפס", טען להט, "אני לא יודע מי אשם בכך ועשיתי הכל כדי שהתקציב יחזור למתכונתו, אבל זה לא קרה. ניסיתי לקדם ניסיונות לגייס חסויות אבל לא זכיתי בשיתוף פעולה. ניסיתי לקדם את התיירות לעיר, וגם זה לא הצליח. אמרתי לעצמי 'אולי בשנה הבאה' כי הבנתי שיש בלגן בשנה הראשונה של הקדנציה".

 

 

כזכור, בעקבות הצבת דגלון הגאווה על שולחנה של חנה קפויה – ספרנית בספרייה העירונית בספרייה ע"ש ש. שלום בנוה שאנן – ועמדתה של קליש רותם שהביעה את דעתה כי "יש להיות רגישים מאוד עם הבעת עמדות אישיות במקומות עבודה שנותנים שירות לציבור הכללי ולהימנע מזה ככל שניתן. בביתנו הפרטי מותר לנו לעשות ככל שנחפוץ, ואילו במקום עבודה ציבורי שנותן שירות לקהל הרחב עלול להיות בזה טעם לפגם", ערכה הקהילה הגאה בחיפה הפגנה ברחבת בניין העירייה בדרישה מראש העיר לחזור בה מדבריה. גם לאחר ההפגנה לא נשמע קולה של קליש רותם בעניין, והדבר הגביר את הזעם בקהילה. להט השתתף גם הוא בהפגנה למרות היותו חלק מהנהגת העירייה הנוכחית.

עמדתה של ראש העיר בפרשת הדגלון היתה, לדבריו של להט, "הקש ששבר את גב הגמל. כשראיתי את האימייל עם עמדתה נשמטה לי הלסת. לא ידעתי מה להגיד. איך אני יכול להגן על מדיניות כזו כאשר זוהי לא המדיניות שלנו במר"צ? היא לא דיברה איתי, לא שאלה אותי ולא זימנה אותי לשיחה. למה אני מחזיק תיק אם ראש העיר לא רואה לנכון להתייעץ ולדבר איתי על עניינים שקשורים לקהילה הגאה? בשיאה של פרשת הדגלון שלחתי לה הודעה, התקשרתי אליה וניסיתי לקבוע איתה פגישה, אבל היא לא ענתה. אז החלטתי להסיר את הכפפות ולומר מה שאני רוצה, ולא מעניינת אותי הקואליציה".

להט מצביע על פיצוץ ישיבת מועצת העיר בשבוע שעבר כנקודת שבר נוספת. כזכור, יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי נכנס לאולם המועצה עם חולצה שעליה נכתב "משפחה יש רק אחת" במחאה על הצבת דגלוני גאווה על שולחם של כמה מחברי המועצה. במקום התחוללה מהומה, הישיבה פוזרה, ולמחרת הודיעה קליש רותם על הפסקת השידורים החיים של הישיבות.

"המדיניות של קליש רותם היא בגידה באנשים שהצביעו לה", אמר להט, "הבייס שלה זה הבייס הליברלי, הפלורליסטי והחילוני, והיא שמה עליו קצוץ בשביל קואליציה עם החרדים. בושה שראש העיר עדיין שותקת. עיר בונים לא רק במגדלים ובבטון אלא גם ברוח ובערכים, וכשהיא מדברת על חלומות גדולים על תחבורה אבל לא יודעת לחזק את הרוח של העיר אז חיפה תמות תחת הנהגתה. אני מנסה לקדם את הקהילה, אבל כשאני רואה שאנחנו מותקפים על ימין ועל שמאל אז אין בכך שום טעם".

קרוב לוודאי שדבריו של להט לא יתקבלו בשוויון נפש בלשכת ראש העיר ויהיו להם השלכות, אך להט לא מוכן לשבת בשקט. "אני שוקל את צעדי. ההחלטה אם לעזוב תיבחן מול חיון ומול הנהגת מר"צ הארצית כדי לראות אם נכון שמר"צ תישאר בקואליציה עם הערכים שקליש רותם מקדמת".

חיון מסר בתגובה: "אני מתנגד לדברי חברי להט. הוא טועה ויוצא נגד ראש עיר שעושה הכל כדי לעזור לקהילה הגאה בעיר. ראש העיר צריכה לתמרן בקואליציה מורכבת מאוד ולדאוג לכולם. היא גם זו שדאגה ל-450,000 שקל למצעד השנה ואף הזניקה אותו. תיק הקהילה הגאה ניתן ללהט למרות שאינו חבר מועצה, וזאת לבקשתו. הוא מתנהג בצורה ילדותית, וחבל".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. חילוני שחרד לעיר בשחור

    קליש בחרה את המפלגות הלא נכונות בקואליציה.
    עדיין לא מאוחר לשנות.

  2. חילוני שחרד לעיר בשחור

    900 אלף שח השנה תומכת עיריית חיפה בישיבות וכוללים כדי שילמדו בין יתר ההבלים – מאיזה גובה, לפי התורה , צריך לזרוק הומוסקסואל כשמוציאים אותו להורג…

  3. נביא בעירו

    חיון יקח את המנדט ויזרוק את להט שמחרב לו. ממילא איבד כל סיכוי להתמודד במקום ריאלי בסיעת מרצ לכנסת ועכשיו ינסה להפיק הון פוליטי ממעמדו. זה הטיפוס

  4. ארתור. רמת אלון

    השיח נהיה אלים בחיפה. אני לא גרופי של קליש ולא היתי נגד יונה הותיק.
    אבל נהיה פה מצב שכל מה שראש העיר עושה ישר כתבות שנאה ,הפגנות ,טוקבקים מרושעים…. והדרך מפה לאיבוד שליטה קצרה. חבל. תנו לה לעבוד. ואל תחפשו כל הזמן מה לא בסדר.
    זו עיר מורכבת מאוד !!

  5. חיפאי שנמאס לו

    ראש עיר שהיא בדיחה, הורסת את חיפה, והלוואי ואפשר היה להדיח אותה לפני שתמשיך לעשות נזק.
    חסרת כל מסוגלות מנהיגותית, שיושבת עם גזענים חשוכים בקואליציה ומשתינה על הבוחרים שלה בקשת.

  6. אישה גאה מבת גלים

    ארתור, היא לא עובדת, זו הבעיה.
    לא עושה כלום, לא מגיבה, הכל קפוא במקום והיא לא מתייחסת ולא מדברת עם הציבור ושמה פס על כולם. מתנשאת ויהירה בצורה מזעזעת. גועל נפש.

    אני מקווה שמר להט לא יפרוש מתפקידו כי אז מי ידאג לקהילה הגאה?

  7. הורים חיפאים

    מה קשור תנו לה לעבוד?
    היא לא יכולה גם לעבוד וגם להסתייג מאמירות גזעניות והומופוביות?
    היא לא יכולה גם לעבוד וגם לא לשאול את הציבור שאלות מטומטמות אם הם בעד או נגד הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי ולעורר ויכוח מלא שנאה בין התושבים?
    היא לא יכולה גם לעבוד וגם לא לעבוד עלינו בעיניים ולהצטלם עם עובדות לשכה שלה ואז לכתוב שזה ציבור שהיא פגשה ברחוב?
    ומה עם השקיפות שהיא הבטיחה- איך זה מסתדר עם הפסקת השידורים?
    עלבון לאינטליגנציה.

  8. מצביעת מרצ

    תגובה מאוד ילדותית, שוברים את הכלים ולא משחקים, אפשר גם להתבגר קצת, להבין שיש עוד הרבה דברים שראש עיר עוסקת בהם, שיש כל מיני ציבורים בעיר ולא כולם מצביעי מרץ ושגם מצביעי מרץ לא חושבים שיש צבור אחד שמגיע לו יותר מאשר לאחרים גם אם הוא צועק ממש חזק..שיוון זה לכולם..ההתנהגות הילדותית הזאת מביישת גם את נבחרי הציבור שלא עשו שוב טוב בכהונתם ועכשיו בוחרים לחבב את עצמם בשימוש זול וצבוע בסמלים..קרקס ממש. ואנשים חסרי אחריות..

  9. זה שמשלם על הכל

    אז לא הבנתי כמה עולה לנו כל הגאווה הזו. יותר מחצי מיליון שקל למצעד ולא לשכוח את הפניית המשאבים העירוניים האחרים במחלקות שפ"ע ופיקוח למשל. התיק שמחזיק הבחור, עולה לנו גם כסף?

  10. אחד מהקהילה שחושב

    בתור אחד מהקהילה, שתבור מנסה לייצג אותה. אני חושב שלא נכון הוא עושה.
    הוא פוגע בנו. עם כל הזכויות שאני חושב שמגיע לנו (ויש כאלו לא מעט), יש דרך שאנחנו צריכים לפעול בה.
    אני חושב שמה שיוסי יונה עשה בישיבת המועצה הוא הזיק לנו למרות שכוונתו הייתה טובה מאוד. למה לעורר פרובוקציות? במיוחד שיש בעיר הזו כל כך הרבה גורמים שמנסים למשוך לכל מיני כיוונים.
    אני אישית הייתי בעד קליש, ואני עדיין בעדה. אני חושב שהיא לומדת את המפה החיפאית והפוליטית והיא מנסה לתקן כל מיני דברים שיונה יהב הרס והשחית בעיר.
    דגל הקהילה הוא לא דגל של כל המדינה, ולפעמים אנשים שוכחים את זה. אני שם את דגל הקהילה ליד דגל המדינה אבל ברור לי שיש היררכיה. למה הם כעסו עם דגל ישראל? זה מאוד מוזר בעיני, נכון שהחולצה של הנציג הדתי הייתה מכעיסה מאוד. אבל אלמלא הפרובוקציה של יוסי יונה לא היינו מגיעים גם לזה.

    אני רוצה לשבח את ראש העיר עינת, שניכר שהיא רוצה לקדם את העיר ולא מתרגשת מצעקות ונאמנת לאמת שלה.

  11. יקי ברדוגו

    תבור
    הלהט שלכם מזיק פוגע בנו אנשי הקהילה.
    אני אישית נגד קריאה ללהטבי ם נשואים למה לקחת את המושג הארכאי הזה למה להתאים את עצמינו אליהם?
    הדגלוו של הספרנית מול הדגלים של נבחרי הציבור הוא בדיוק האבחנה המדויקת
    לא בא לי שכל חרדי ישים דגלי רבנים בכל חור ולא בא לי שכל עובד עיריה יקדם את האגנדות הפרטיות שלו.
    שיהיה קצת שקט במרחב הציבורי.

    אתה גורם נזק
    ואפילו מנצל את הקהילה לקידום פוליטי
    לטפל בעיר שלנו באמת זה החשוב
    לא לפוצץ ישיבות מועצה על רעש וצלצולים

  12. מישל פוקו

    עם כל הכבוד ללהט, היה עדיף למצוא נציג שמייצג אותנו בצורה יותר סולידרית.
    אני מרגיש שאבדנו משהו חשוב בדרך והמצב הולך ומתדרדר.
    אין לי שום כוונה שהקהילה תופיע כגורם שמשתיק דעות אחרות ונכנס לעימות של משחק סכום אפס עם כל אחד שלא בדיוק מסכים לעמדות של מר"ץ בנושא הלהטב"י.
    תרגעו.

  13. השעה להוציא את חיון ומרצ מהקואליציה העירונית

    במשך עשור סיעת מרצ הייתה מחוץ למועצת העיר.
    לצערנו בבחירות האלו רכבו על האדון חיון והבריונות התקשורתית שלו – ולכן בשוגג קיבלה פה מנדט אחד,
    והצליחה לסובב על האצבע את עינת קליש רותם – שוב "בזכות" אדון דב חיון שנדבק אליה כמו מסטיק.
    הגברת קליש הכניסה אותו עם המנדט הבודד שלו בתור סגן בשכר – לא ברור מדוע. הוא עולה לעיר הרבה מאד
    כסף. הוא יכול לתרום את תפקיד הסגן החמישי הזה לקיום מצעד גאווה וארועים אחרים. בפועל דב חיון על המנדט
    הבודד שלו, עולה לנו מליוני שקלים מהכיס.
    מילא אם רק היה עולה לנו אבל הפרובוקציות שהוא מייצר בלתי פוסקות וגורמות לשיח אלים בעיר. בואו נזכיר את
    "שבת ישראלית" התרסה ברורה וסתמית בחוף הים. או סגירת ארועי עיר הבירה ועיר הנוער. הבנאדם הולך והורס
    מסורות בעיר הזאת ועכשיו הגיעה הפרובוקציה החדשה של מרצ, מצאו שלל גדול אנשים שביקשו להשאיר את
    מבני הציבור כמו הספריות מחוץ למאבקים סקטוריאליים. לא דגלון גאווה, לא דגלון ש"ס, לא דגלון האו"ם. מה הבעיה
    עם הדרישה הזו? הפכו אותה ליהרג ובל יעבור.
    מה שקורה זה שראש העיר עוד לא מפנימה את הנזק שהכנסת מרצ עשתה לה, ועוד תעשה כי זה דרכו של חיון.
    הגיעה השעה להיפרד ממרצ בקואליציה, ואת כספי הסגן החמישי אפשר לחסוך ולתת לעיר הנוער, לעיר הבירה,
    למצעד הגאווה ועוד. וככה נחסל שתי ציפורים גם הפרובוקיציות של חיון ולהט וגם נחזיר תקצוב הארועים שהוא ביטל.

  14. הומו חיפאי

    תבור להט – אתה אכזבה. עד שקליש הגיעה לא היה בחיפה כלום ושום דבר לקהילה הלהטב"ית. מאז שקליש הגיעה יש כאן פעילויות, תקציבים, מצעד גאווה נהדר. כל זה לא היה בתקופת יהב. אז במקום להודות לקליש אתה יוצא נגדה? תתפטר, לא צריך אותך.

  15. דותן

    חחחח….אפילו דובי חיון לא לוקח את התבור להט הזה ברצינות. התגובה שלו "הוא מתנהג בצורה ילדותית" ממצה מה באמת הוא חושב עליו…הוא סך הכל ילד, ואם יורשה לי, לא בדיוק העיפרון הכי מחודד בקלמר.

  16. גילה

    מרצ ודובי חיון מיותרים בקואליציה. וגם עולים המון כסף למשלם המיסים החיפאי.

  17. ישראלה

    מגוחך לראות מי הכותבים נכד קאליש. העיר הזאת היתה בתרדמת 25שנה מאז מצנע והאדון זהב. לפי הכותביםהבעיה היחידה בחיפה היא הצבת דגלון גאוה במקום המשרת ציבורים שונים. חיפה היאעיר מורכבת מלאומים שונים. לקאליש יש חזון לעיר והיא תממש אותו. די ברור מי עומד מאחורי הרוטנים. המאשימים. התובעים.הדורשים. חלקם ודאי ממומנים גם. קאליש בחרה בדרך הארוכה והנכונה ובהתחשבות לכל התושבים
    חיפה היא עיר מעורבת מאד והתכנון שלה היה קטסטרופלי החל מהנמל החדש וכלה בהגדלת שטח בתי הזיקוק.קאליש מנסה למזער נזקים ולצאת לדרך חדשה

  18. חרד מחרדים

    צריך להגיד בגלוי, ערים עם אוכלוסיה חרדית גדולה הן ערים במשבר כלכלי.
    אם הקואליציה תטפח אוכלוסיה שגורמת לבעיה כלכלית, תהיה בעיה כלכלית וחיפה תיסוג לאחור.
    אינני יודע מדוע קליש בוחרת בדרך זו, האם איננה יודעת מה התוצאות לעיר עם רוב חרדי?

  19. רוני

    טוב עשתה ראש העיריה מחר עובד מוסלמי ישים תמונה של אבו מאזן או דגל של התנועה האיסלמית ועובד נוצרי ישים דגלון עם צלב או להבדיל אלפי הבדלות תמונה של חכמי ישראל או דגל של שס אז שהלהטבים יפסיקו להתלהם ויופסק מידית הטרור הלהטבי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר