חברי הקהילה הגאה מפגינים ברחבת עיריית חיפה נגד ראש העיר עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)
חברי הקהילה הגאה מפגינים ברחבת עיריית חיפה נגד ראש העיר עינת קליש רותם (צילום: בועז כהן)

צפו: המפגינים קראו "ההומופוביה מתחילה במסדרונות העירייה"

עשרות מפגינים, ובהם שישה מחברי מועצת העיר, מחו נגד התנהלותה של ראש העיר עינת קליש רותם בפרשת הספרנית ודגלון הגאווה. המפגינים נשאו את דגלי הגאווה, הניפו שלטים שעליהם נכתב "לא נתחבא" ו"אני גאה בפרטי ובפומבי" וקראו קריאות כמו "חיפאי וגאה - גם במקום העבודה"

פורסם בתאריך: 18.7.19 20:03

בערב (חמישי) ערכו פעילי הקהילה הגאה הפגנה ברחבת עיריית חיפה במחאה על תגובתה של ראש העיר עינת קליש רותם בנושא דגלון הגאווה שהציבה ספרנית בספרייה העירונית ע"ש ש. שלום בנוה שאנן.

בהפגנה השתתפו כמה עשרות אנשים שנשאו את דגלי הגאווה, הניפו שלטים שעליהם נכתב "לא נתחבא" ו"אני גאה בפרטי ובפומבי" וקראו קריאות כמו "חיפאי וגאה – גם במקום העבודה" ו"ההומופוביה מתחילה במסדרונות העירייה". המפגינים דרשו מראש העיר לצאת אל הרחבה ולשוחח איתם, אך לא נענו.

בין המוחים היו חברי מועצת העיר חדוה אלמוג, סופי נקש ויוסי שלום מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה, אביהו האן ומוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים ושרית גולן שטיינברג מסיעת חיפה בשבילנו.

 

חברי מועצת העיר מוטי בליצבלאו, חדוה אלמוג, יוסי שלום, סופי נקש ואביהו האן בהפגנה (צילום: בועז כהן)

חברי מועצת העיר מוטי בליצבלאו, חדוה אלמוג, יוסי שלום, סופי נקש ואביהו האן בהפגנה (צילום: בועז כהן)

 

כזכור, ביום שלישי פורסם בלעדית ב"כלבו חיפה והצפון" כי לפני שבועות אחדים התלונן מבקר בספרייה העירונית על הצבתו של דגל גאווה קטן על השולחן של אחת מהספרניות. בעקבות התלונה פנתה הנהלת הספרייה אל מנהלת המחלקה לספריות באגף החינוך בעיריית חיפה רונית ברזילי, וזו העבירה את הפנייה לראש העיר שתקבע כיצד לנהוג בסוגיה הרגישה.

לאחר שבחנה את העניין השיבה קליש רותם לברזילי במייל, עם העתקים למנכ"ל העירייה איתן שטיאסני ולמנהלת אגף החינוך אילנה טרוק: "יש להיות רגישים מאוד עם הבעת עמדות אישיות במקומות עבודה שנותנים שירות לציבור הכללי ולהימנע מזה ככל שניתן. בביתנו הפרטי מותר לנו לעשות ככל שנחפוץ, ואילו במקום עבודה ציבורי שנותן שירות לקהל הרחב עלול להיות בזה טעם לפגם".

 

 

דבריה של קליש רותם עוררו סערה בקהילה הגאה, ועד מהרה החלה התארגנות לקיום הפגנה. בהפגנה השתתף גם מחזיק תיק הגאווה בעיריית חיפה תבור להט שאמר: "אני עומד לצד הקהילה שלי ומייצג אותה. ראש העיר טעתה והיא יכולה לחזור בה ולהודיע שהדברים שהיא כתבה אינם נכונים. זכותה של הספרנית לעשות מה שטוב לה, ואני באתי לתמוך בה".

 

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. אבי גרין

    ילדים חסר ישע שנעקרים מהשדיים של אמם…היו גם רוצים להיות עם פה אבל הם קטנים מדי ולא יכולים להגיד לכם לא רוצים….אז אתם גאים וצעקנים הם מסכנים וחסרי ישע מולכם. איך אתם מעזים לקחת ילד בין יומו בלי שהוא יכול להגיד עם בא לו לוותר על אמו? איפה המצפון?

  2. ניר

    לא מבין אותכם. בתקופת יהב לא היה דבר לקהילה הגאה בחיפה, ממש שממה מוחלטת. בתקופת קליש הקהילה הלהטבית בחיפה פורחת, לראשונה בתולדותיה. אז על מה בדיוק אתם מלינים?

  3. הפגנה של 50 אנשים

    ורעש כמו של חצי מיליון איש…
    ככה זה שיש לכם הרבה "נציגים" בתקשורת.
    נושא שטותי חסר חשיבות פותח מהדורות בעיר.

  4. יובל

    הזהות המינית שלכם אינה מענינם של מבקרי מוסדות ממשל. אם אתם הופכים זאת לפוליטיקת זהויות אז על אחת כמה וכמה אין לכך מקום במקומות שאמורים לשרת את כלל הציבור. תמשיכו לדחוף את המיניות שלכם גם לסרטי ילדים כמו מלך האריות החדש (רמיזות לנטיות הומוסקסואליות של טיבון) והציבור יחזור לקרוא לכם סוטים (הגדרה שאתם רואים בה פוגענית אך נסמכת על הבסיס מדעי יציב). בקיצור הגזמתם תאבקו על שוויון זכויות ותרדו מזכויות היתר שאתם דורשים.

  5. מספיק

    חבל שחברי האופוזיציה התגייסו לתמוך בשטויות האלו
    כל דבר בעיניכם מצדיק רדיפת כותרות?
    למה 4 כתבות על נושא שולי כזה?
    אין מקום לדגלוני גאוה בספרייה ציבורית כמו שאין מקום לדגלוני כהנא חי.
    גם דגל כהנא חי זה חופש ביטוי לא?

  6. חגי

    הם תכלס ממש צודקים. לא ברור בכלל למה ראש העיר צריכה להגיב לשטויות כאלה כאילו אין לה מספיק עם מה להתעסק, אבל מאחר ואנחנו לא אומרים לאנשים להוריד את דגלוני החב"ד שלהם/ דגלוני בית"ר/ דגלוני גולני או כל דבר אחר פרטי שאנשים מביאים מהבית, אין שום סיבה שהספרנית תשנה את השולחן האישי שלה. אחרת בואו גם נוריד מזוזות שכופים לשים בכל מקום.

  7. הלהטבים הם הטרופובים

    שונאים את כל מי שלא תומך בהם ב 101%.
    אני אומר שמגיע להם זכויות כמו לכל אחד אבל מעבר לזה לא מתחבר לרעש שהם עושים ומושג ה"גאווה" שלהם מופרך בעיניי.

    נבחרי ציבור מצטלמים עם הדגל שלהם כי זה הבון-טון וזה מאד In לתמוך בהם.

    אז אני תומך בזכויות וחובות לכולם: גברים, נשים, ילדים, חילונים, דתיים, ערבים, להטבים וכל הקבוצות ששכחתי.
    אבל אני לא תומך בשיח הלהטבי, בדורסנות שלהם, באגרסיביות, בחוסר הסובלנות שלהם כלפי כל דעה שונה משלהם ובטח לא תומך בחוסר הפרופורציה בסיקור התקשורתי של התופעה והבמה שניתנת להם.

  8. לא רוצה דבר מלבד דגל העיר והמדינה במבני ציבור

    אינני מוכן שספרנית דתייה תשים דגלוני ש"ס.
    אינני מוכן שספרנית לסבית תשים דגלוני גאווה.
    אינני מוכן שספרנית דרוזית תשים דגל דרוזי.
    הספרייה צריכה שני דגלים של העיר חיפה ושל מדינת ישראל. כל אחד בביתו וקהילתו ינופף בדגליו הפרטיים
    דגל הגאווה הוא דגל פרטי ואין לתלות אותו ברחובות זאת טעות שעושה העיריה.

  9. רמי

    דבריה של ראשת העיריה נכונים. אם אני בא לספריה עירונית ומתייעץ עם הספרן, אני לא אמור לשמוע ממנו דיווח על ההעדפה המינית שלו. אומר זאת בגסות, אבל רק כדי לשבר את האוזן: "הספרן: לידיעתך אני מ*** ב****. מה שה מעניין אותי? אני בעד זכויות מלאות ללהטבים, כולל נישואים והקמת משפה. בעיני אין הבדל בין להטב לסטרייט, ולו אני צעיר – הייתי מפגים אתם בכל הכוח. אני מתנגד בכל מאודי ל"טיפולי המרה". אני אוהב את תורת משה רבנו אבל את האיסור על משכב זכר הייתי מסלק מהתורה. אבל למה לפרסם את העדפתי המינית במקום עבודה ציבורי וללא קשר עם הפגנה או כיו"ב? קאליש צודקת ודן יקיר צבוע ומתחסד.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר