מפגינים נושאים דגלי גאווה (צילום: תומר אפלבאום)
מפגינים נושאים דגלי גאווה (צילום: תומר אפלבאום)

הקהילה הגאה זועמת: הפגנה היום ברחבת העירייה

בעקבות תגובתה של ראש העיר עינת קליש רותם לדרישה להסיר דגלון גאווה שהציבה ספרנית על שולחנה בספרייה העירונית בנוה שאנן, חברים בקהילה הגאה מארגנים הפגנה שתתקיים היום בשעה 19:00 ברחבת עיריית חיפה: "בבסיס ההחלטה המקוממת מונחת הנחה להט"בופובית וחשוכה"

פורסם בתאריך: 17.7.19 16:30

עדכון אחרון: 18.7.19 06:47

הצבת דגלון הגאווה על שולחנה של ספרנית בספרייה העירונית ע"ש ש. שלום בנוה שאנן ותגובתה של ראש העיר עינת קליש רותם למקרה ממשיכות להכות גלים בקהילה הגאה. כעת מתכננים פעילים בקהילה הפגנה שתתקיים היום (חמישי) בשעה 19:00 ברחבת עיריית חיפה.

ביום שלישי נחשף ב"כלבו – חיפה והצפון" כי מנהלת המחלקה לספריות באגף החינוך בעירייה רונית ברזילי העבירה לקליש רותם תלונה שהתקבלה ממבקר בספרייה בדבר הצבה של דגל גאווה קטן על שולחנה של אחת מהספרניות. במייל תשובה לברזילי, עם העתקים למנכ"ל העירייה איתן שטיאסני ולמנהלת אגף החינוך אילנה טרוק, כתבה ראש העיר: "לשיטתי, יש להיות רגישים מאוד עם הבעת עמדות אישיות במקומות עבודה שנותנים שירות לציבור הכללי ולהימנע מזה ככל שניתן. בביתנו הפרטי מותר לנו לעשות ככל שנחפוץ, ואילו במקום עבודה ציבורי שנותן שירות לקהל הרחב עלול להיות בזה טעם לפגם".

תשובתה של קליש רותם עוררה זעם בקרב חברי הקהילה הגאה, ומחזיק תיק הגאווה בעירייה תבור להט אף מתח ביקורת על ראש העיר. "הקהילה פגועה מאוד", אמר להט ל"כלבו – חיפה והצפון", "קליש רותם נבחרה גם בזכות ההצבעה של חברי הקהילה, והיינו מצפים ממנה לתמיכה גורפת, על אחת כמה וכמה במצב הנוכחי שבו אנשים רבים יוצאים נגדנו. לא יכול שדברים כאלו יקרו בעיר ושלא יאפשרו לעובד או לעובדת להניח על שולחנו הפרטי דגל גאווה קטן".

 

 

כעת, בעקבות הכעס ההולך וגובר, נפתח בפייסבוק איוונט תחת הכותרת "מחזירות את הגאווה לחיפה – הפגנת תמיכה בקהילה הגאה בעיר", ובו קוראים מארגני האירוע לתושבי העיר לבוא להפגנת תמיכה בקהילה הגאה בעקבות דבריה של ראש העיר.

בדף האירוע נכתב: "לאחר פרסום עמדתה של ראש העיר, שמתנגדת להצבת דגלון גאווה על שולחנה של הספרנית בספרייה העירונית בנוה שאנן, נצא כולנו להוכיח שגם אנחנו תושבי/ות העיר הזאת, ואף אחד/ת לא יחזיר אותנו לארון. חשוב להבהיר – נטייה מינית איננה בחירה. ראש העיר ציינה כי 'יש להיות רגישים מאוד עם הבעת עמדות אישיות במקומות עבודה שנותנים שירות לציבור הכללי ולהימנע מזה ככל שניתן', אבל ממש לא מדובר בעמדה אישית אלא במי שאנחנו. האם חבישת כיפה, לפי ההגיון הזה, היא גם הבעת עמדה אישית? אולי נדרוש מכל עובדות העירייה להיפטר מכיסוי הראש? ומה עם תמונות המשפחה על שולחן העובדים בעירייה? אולי צריך להסיר אותן כי הן מקדמות אג'נדה סטרייטית? ברור לכולנו שכל זה לא יקרה, ובבסיס ההחלטה המקוממת מונחת הנחה להט"בופובית וחשוכה. אסור לנו לשתוק! חייבות להחזיר את הגאווה לעירייה!".

חברי מועצת העיר שרית גולן שטיינברג מהקואליציה וסופי נקש ויוסי שלום מהאופוזיציה כבר אישרו את השתתפותם בהפגנה, כמו גם מחזיק תיק הגאווה בעירייה תבור להט.

גולן שטיינברג: "זה לא עניין של קואליציה או אופוזיציה אלא עניין של הבעת תמיכה חשובה באוכלוסייה שלמה שעדיין נלחמת על זהותה ועל זכויותיה. אנשים רבים לא מצליחים להבין שלהיות הומוסקסואל, לסבית או טרנסג'נדרית זה חלק מהזהות או מהמגדר של כל אדם ולא אמונה, הפרעה נפשית או עמדה פוליטית או דתית. לא רק שאשתתף בהפגנה אלא בכוונתי להגיע עם דגל הגאווה לישיבת המועצה הקרובה כדי להביע מסר לקהילה הגאה ובעיקר לבני הנוער הלהט"בים שהזהות שלהם היא לא משהו שהם צריכים להסתיר אותו או להתבייש בו, ובטח לא מצריך טיפולי המרה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במקרה זה קאליש צודקת במאה אחוז! די להתבכיין!!

  2. אבי גרין

    אונס=כפיית גופך בכוח על אדם אחר. הולדת ילד ביסודה היא בעצם כפיית עצמך על אדם אחר-אבל גם להוליד אותו וגם למסור אותו לזר אני מבין את ההומאים ואת הקשיים שלהם. אבל עד הוצאת ילד מאמו. ועוד משהו, גם אם יש לכם דחפים למה בפרהסיה? למה שילדים קטנים שהם עדיין בשלבי הבשלה גופנית ונפשית יחשפו לזה? אולי בכלל כל סוטה יוכל להסתובב ספריות? אני לא רוצה לפגוע בכם-אבל במילה מרומזת-משכב שמבוסס על החריץ האחורי-זו לא סטייה? לגבי הזכות של כל אחד להורות-כל ההורים הרגילים שממשים את זכותם עושים מסלול קשה-איזה זכות יש עליהם? הם לא עשו קיצורי דרך…לסיכום אל תפגעו-אני מבין את הקושי שלכם-גם אני אדם בודד[אבל בלי בית לא אצור חיים-הולדת ילד לעולם זה משהו שמחייב אחריות, אני לא מוכן אפילו לגדל חיה מהאכלת יד…שנותקה מהוריה…לכל אחד יש זכות לאמו ואביו. ומי שלא סוגלים להעניק זכות זו לילד. שייקחו אחיות ולא יפילו את עצמם על ילדים. גם לילדים הקטנים שלא יכולים להגיד לכם לא יש מילה-בעצם ההחלטה אם לגדל אותם בצורה חריגה צריכה לבוא מהם! אחרת זו כפיית עצמך על ילד קטין-[זה לא משנה כמה דרך וכסף זה עלה לכם-גם התינוק עשה דרך ברחם…ויצא לא כדי להימכר…חיכו לי שני שידיים וחום אימהי שאף אחד לא יכול להחליף…יכולים לתת חלב לחתולה…מגע אישי זה שונה. זה לא רק גיפופים…זה הקול של דפיקות הלב של אמו…זה הריח שלה]

  3. סוף סוף פעולה חיובית של קאליש

    במקום עבודה עובדים ולא מתעסקים במיניות.
    בטח ובטח במקום עבודה ציבורי שעשוי לפגוע ברגשותיהם של תושבים

  4. יוצאת להפגין נגד קליש

    מחר כל תושב צריך לצאת ולהפגין עם הקהילה. משום שהפעם זה דגל קטן שלהם, ומחר זה דגל של הדרוזים, ומחר זה דגל של חב"ד…. בושה שככה ראש עיר המזדהה (בכאילו) עם הקהילה הלהטבית עונה לשאלה כה פשוטה

  5. אבי גרין

    יוצאת להפגין נגד קליש? אולי בכלל תתמכי בכך שסוטי מין ואנסים יסתובבו בספריות? לא רוצה לפגוע בכם אבל הנטיות הללו הם …עם כל רצון להבין. אם אתם חושבים שכל אחד יכול לעשות מה שבא לו אז תפרקו את בתי הכלא עם כל האנסים אבל אם אתם מבינים שצריכים להיות גבולות אז מה יש עם כל אחד יעשה עם אוהביו את המין בבית? מה זה בכלל לצעוד באמצע הרחוב עם האברים החשופים? מה הגאווה בלקחת ילד חסר ישע מאמו? למה לתת לילדים שהם באמצע הבשלה רעיונות? ילד בגיל הטיפש עשרה יכול להכניס לעצמו לראש גם…רוצה לכבד אתכם אבל אתם גם צרכים לכבד את עצמכם.

  6. שחר

    בזיון של ראש העיר, במה היא מתעסקת
    ותבינו חבורת אטומים-דגלון הקהילה לא עוסק במיניות או במין, או במצעד הגאווה, מדובר פה על קבלת האחר, קבלת השונה והבעה של רצון בשיוויון זכויות והתנגדות לאפלייה.
    ההתנגדות להצגת הדגלון כמוהה כתמיכה באפלייה ובגזענות.
    גבירתי ראש העיר, את תמיכתי איבדת בזה הרגע

  7. אלמונית פלונית

    פה קליש צודקת . מחר יביאו גם דגל של אשף במוסדות ציבור ואו דגלים של ארצות עולם צריך רק דגל ישראל . ולא שאני נגדם אני בעדם . אבל בגלל שנושא רגיש במוסדות ציבור רק דגל ישראל.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם כל הזכויות שמגיעות ללהטב ואכן מגיעות להם, הדגל שלהם נושא מסר פוליטי שאין מקומו במוסדות השלטון. כשם שהסירו שלטים של אבא+אמא=משפחה כך יתכבדו גם הם ויסירו את דגלם מהשרות הציבורי. ויפסיקו לצרוח הומופוביה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר