פריצה למחשב (צילום אילוסטרציה: shutterstock.com/Sander van der Werf)
פריצה למחשב (צילום אילוסטרציה: shutterstock.com/Sander van der Werf)

העירייה גילתה פרצת אבטחה בחשבון האימייל של המנכ"ל

בבדיקה שנערכה במשרדו של מנכ"ל עיריית חיפה אוהד שגב התברר כי אלמונים חדרו לחשבון הדואר האלקטרוני שלו, והחשד הוא שהם העבירו מסמכים פנימיים לגורמים שונים, ובהם כלי תקשורת. סמנכ"לית טכנולוגיה ומערכות מידע בעירייה שושי לבבי הגישה תלונה למשטרה על פרצת אבטחה

פורסם בתאריך: 22.10.20 10:26

עיריית חיפה הגישה תלונה למשטרת ישראל על פרצת אבטחה בחשבון הדואר האלקטרוני של מנכ"ל העירייה אוהד שגב. את התלונה הגישה ביום שלישי סמנכ"לית טכנולוגיה ומערכות מידע בעירייה שושי לבבי.

בבדיקה שנערכה במשרדו של מנכ"ל העירייה התברר כי אלמונים חדרו לחשבון האימייל של שגב ונחשפו למסמכים פנימיים, והחשד הוא שהם העבירו אותם לגורמים שונים, ובהם כלי תקשורת. הבדיקה אצל שגב נערכה לאחר שהנהלת העירייה הופתעה לקרוא בתקשורת ידיעות שהתבססו על מיילים פנימיים בין מספר מצומצם של גורמים בהנהלת העירייה ועל פרוטוקולים מישיבות פנימיות.

גורם בעירייה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "התלונה הוגשה כחלק מהמלחמה שלנו בהדלפות. אף ארגון לא אוהב שמדליפים מסמכים מפורומים פנימיים ומצומצמים. זה יוצר חשדנות בתוך המערכת וגורם לאנשים לחשוב פעמיים ולא לעבוד בצורה נקייה כי הם חוששים שכל מילה שלהם תגיע בסוף לתקשורת. זה לא נוהל תקין של עבודה".

 

 

אין זו הפעם הראשונה שבעירייה מנסים להילחם בהדלפות, אך ללא הצלחה. בתחילת חודש מאי שלח סמנכ"ל משאבי אנוש וארגון צפריר רוזן מייל לכל עובדי העירייה שבו נכתב: "ברצוני להבהיר ולחדד כי בכל התנהלות מול התקשורת המקומית ו/או הארצית יש לערב מראש את דוברות העירייה. אין להתראיין ו/או לתת כל תשובה לכתבים מבלי שהדבר נבדק ואושר מראש על ידי הדוברות. החשיבות באישור על ידי הדוברות נובע מהצורך במתן מידע מהימן ועדכני ככל הניתן. הנושא הועבר כהנחיית מנכ"ל לפני חודשים מספר, אך לצערי נדרש להוציא הודעת תזכורת זו. תוקף ההנחיה הוא מרגע קבלת מייל הבהרה זה".

בתגובה שלח יו"ר ארגון עובדי העירייה אמנון עידו מכתב לרוזן תחת הכותרת "אכיפה סלקטיבית של נוהל התנהלות מול התקשורת", שבו נכתב: "ארגון העובדים מבקש לחזור ולהבהיר כי הוא מתנגד נחרצות ליישום הנחיית המנכ"ל והנחייתך, שכן על אף הנחייתו המפורשת של המנכ"ל פעלה עוזרת ראש העיר גלי סגל גרינברג לפרסום התבטאות בפייסבוק באופן פוגעני ומבזה כלפי עובדי העירייה. חרף התנהלות פסולה זו, הנוגדת את הנחיית המנכ"ל שאליה אתה מתייחס, נמנעת העירייה מלפעול ומלנקוט צעדים משמעותיים נגד סגל גרינברג. בכך נוקטת העירייה דרך של מדיניות מפלה ואיפה ואיפה ביחס לעובדי העירייה השונים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. אז עכשיו ידלוף לתקשורת מסמך חסוי שלא מטפלים בחזירים

    לא צריך תולעת סייבר וחדירה מדלת אחורית בשביל לדעת..
    הם מסתובבים בכל העיר.. חופשי חופשי

  2. חיפאי

    הייתי מצפה ש-סמנכ"לית טכנולוגיה ומערכות מידע בעירייה שושי לבבי תעביר את הנושא לטיפול חברות אבטחת מידע כדי לבחון באופן תקופתי אם אין פרצות אבטחה במערכת, כפי ששולחים רכבים למוסך לטיפולים שונים וטיפולים קבועים.

  3. חיפאי תומך

    תבדקו טוב!!
    ייש עדיין בעירייה את נאמני המשטר הקודם, אשר לא יבחלו באמצעים , ויעשו נזק למשטר הקיים.
    ינסו בכל דרך!!

  4. עוזרו האישי של נסראללה

    יא אללה תשמעו איך הבוס התעצבן היום "עד שאתם בורצים לחשבון של ציוני זה מנכ"ל עירית חיפה? מעניין לי את התחת לקרוא את המיילים שלו"

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חחח מזכיר לי ידיעה מעידן יהב על חיפוש מכשירי ציטוט בלשכתו עקב חשד להדלפות.
    אויה פרנויה – שיטה בדוקה להעסקת הציבור בסיפורי מעשיות במקום צרות העירייה.

  6. עובדת עירייה

    כולם אצלנו בעירייה מבינים – החשיפות מהתנהלות פנימית שנחשפו בעיתון כלבו הכניסו את המערכת לטירוף. אז כשהיה חשד שזה מכיוון הנהלת העירייה החליטו לערוך בדיקהנונמצא מה שנמצא. אם כך צריך להגיד תודה לעיתון כלבו שבזכותו עלו על הפירצה

  7. עובדים עלינו

    כל ההנהלה החדשה חשה רדופה ע״י רוחות רפאים
    במקום שהנהוג בשקיפות מול התושבים
    מה יש להם להסתיר ?
    כנראה שיש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר