אמנון עידו (צילום: ראובן כהן)
אמנון עידו (צילום: ראובן כהן)

הקרב החדש בין העירייה לוועד: שיחות עם התקשורת

ביום שלישי שלח סמנכ"ל משאבי אנוש בעיריית חיפה צפריר רוזן מייל לכל העובדים והורה כי "אין להתראיין לכתבים מבלי שהדבר נבדק ואושר מראש על ידי הדוברות". יו"ר ארגון העובדים השיב כי מדובר באכיפה סלקטיבית והדגיש כי הוא יפעל למנוע את יישומה של ההנחיה

פורסם בתאריך: 7.5.20 08:04

מאבק חדש בין עיריית חיפה לארגון עובדי העירייה: האם העובדים רשאים לדבר עם התקשורת?

ביום שלישי שלח סמנכ"ל משאבי אנוש וארגון בעירייה צפריר רוזן מייל לכל עובדי העירייה שבו נכתב: "ברצוני להבהיר ולחדד כי בכל התנהלות מול התקשורת המקומית ו/או הארצית יש לערב מראש את דוברות העירייה. אין להתראיין ו/או לתת כל תשובה לכתבים מבלי שהדבר נבדק ואושר מראש על ידי הדוברות".

רוזן הסביר כי "החשיבות באישור על ידי הדוברות נובע מהצורך במתן מידע מהימן ועדכני ככל הניתן", וסיים את מכתבו בכך ש"הנושא הועבר כהנחיית מנכ"ל לפני חודשים מספר, אך לצערי נדרש להוציא הודעת תזכורת זו. תוקף ההנחיה הוא מרגע קבלת מייל הבהרה זה".

לארגון העובדים נדרשו 24 שעות להגיב. במכתב ששלח אתמול יו"ר הארגון אמנון עידו לרוזן תחת הכותרת "אכיפה סלקטיבית של נוהל התנהלות מול התקשורת" נכתב: "ארגון העובדים מבקש לחזור ולהבהיר כי הוא מתנגד נחרצות ליישום הנחיית המנכ"ל והנחייתך, שכן על אף הנחייתו המפורשת של המנכ"ל פעלה עוזרת ראש העיר גלי סגל גרינברג לפרסום התבטאות בפייסבוק באופן פוגעני ומבזה כלפי עובדי העירייה".

 

 

עידו מתייחס לפוסט שפרסמה סגל גרינברג, המנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העיר, בדצמבר 2019 שבו הועלו טענות והאשמות קשות נגד התנהלותה של העירייה בתקופתו של יהב. "בשנה האחרונה התגלו עומק אי הסדרים, החובות וחוסר המינהל התקין שהוא השאיר אחריו, והם עצומים", נכתב בפוסט, "הגירעון התקציבי הוא ענק. הכנופיה שחגגה סביבו עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה. המאכערים, הקומבינטורים, מקבלי השוחד, התשקורת המקומית שבמקום לדווח חדשות קיבלה טונות של תקציבים עבור סיקור אוהד – כל אלה בבעיה חמורה. כל הלעג לצוות ראש העיר נובע בעיקר מקנאה טהורה ונועד רק כדי להחזיר את המצב לקדמותו – עירייה שהשחיתות וטובות ההנאה שלטו בה, שמכרזים שהיו בה (אם היו בכלל) היו מכורים ותפורים, שהמקורבים בה לראיס עשו מה שרוצים, ושאנשים החתימו שעון בעירייה והלכו לעבוד במקום אחר. כולנו ראינו את זה ביומיום ולכן הצבענו אחרת. החגיגות האלו נגמרו. לכן כשאתם רואים את הפארסות ואת ההצגות ברשתות, במועצת העיר, שכל עילג מסתובב בה עם דף מסרים של שולחיו מאחורי הקלעים, תדעו למה זה קורה. פשוט לא הפנימו את תוצאות הבחירות ושחיפה החולה בעצם עוברת הבראה, ובעירייה עובדים עכשיו בשביל הציבור, לשם שינוי".

למחרת הפרסום, שבעקבותיו הגישו יהב ומנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית קובלנה פלילית נגד סגל גרינברג, שלח עידו מכתב לראש העיר עינת קליש רותם שבו דרש כי סגל גרינברג תתנצל בפני עובדי העירייה ואיים בנקיטת צעדים ארגוניים, שאכן יצאו אל הפועל אך היטשטשו בשל משבר הקורונה.

במכתבו לרוזן ציין עידו כי "חרף התנהלות פסולה זו, הנוגדת את הנחיית המנכ"ל שאליה אתה מתייחס, נמנעת העירייה מלפעול ומלנקוט צעדים משמעותיים נגד סגל גרינברג. בכך נוקטת העירייה דרך של מדיניות מפלה ואיפה ואיפה ביחס לעובדי העירייה השונים. ארגון העובדים לא ייתן יד להתנהלות מפלה זו וימשיך לעמוד על דרישתו למצות את הדין המשמעתי מול סגל גרינברג לנוכח הפרת הנחיית המנכ"ל באופן ברור ובוטה. יודגש כי נושא זה מהווה גם עילה במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז ואשר שריר וקיים גם כיום".

בסיום מכתבו שלח עידו מסר תקיף לרוזן: "ככל שלא תמשוך את מכתבך זה ולחלופין תפעל העירייה למיצוי הדין מול סגל גרינברג, לרבות פרסום התנצלות, יודיע ארגון העובדים לעובדי העירייה כי הם אינם מחויבים לפעול בהתאם להנחיה זו ואף יפעל למנוע את יישומה ואת אכיפתה נגד עובדי העירייה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "על פי הנהלים, עובדי העירייה לא מוסמכים לשוחח עם עיתונאים ולהעביר להם מידע ללא אישור אגף הדוברות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיפאי ותיק

    אמנון עידו חושב שהוא יהושע פרץ מנמל אשדוד . העובדים בעירית חיפה צריכים לעבוד למען תושבי העיר ולא למענם .תדאג לשפר את השרות לאזרח !!! ולא את השרות לעובד .

  2. אף חום

    למלקקי התחת של העבריינית המורשעת מותר הכל, לשאר לא. מנפלאות הדמוקרטיה.

  3. שרי

    קודם שהנהלת העירייה תדאג למצות את הדין עם העובדת הסוררת גלי סגל גרינברג על אף היותה הפודל של ראש העיר ושהמילים יצאו מפיה של ראש העיר הרעה קודם לכן ופעמים רבות.

  4. עומרי

    כנראה שוועד העובדים צדק מלכתחילה, עוד לפני שנתיים. אחרי שנתיים שהבנו במי בחרנו ומה מצב העיר, וועד העובדים של עיריית חיפה עוד יציל אותנו מהמכה הזו שנקראת קליש ושובר. אנחנו אתכם ומחזקים אותכם. אם יש מחדל ושחיתות תוציאו החוצה, תדליפו, יש המון מקורות ותשמרו על העבודה שלכם עד הבחירות הבאות. הוראה חשוכה ופחדנית, מה עוד יש לך להסתיר גברת קליש? מה ??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר