יונה יהב, גדי מרגלית וגלי סגל גרינברג (צילומים: מיכה בריקמן, עופר וקנין, בועז כהן)
יונה יהב, גדי מרגלית וגלי סגל גרינברג (צילומים: מיכה בריקמן, עופר וקנין, בועז כהן)

יהב ומרגלית הגישו קובלנה פלילית נגד סגל גרינברג

ראש העיר לשעבר יונה יהב ומנכ"ל עיריית חיפה לשעבר גדי מרגלית הגישו לבית משפט השלום קובלנה פלילית נגד גלי סגל גרינברג, המנהלת האדמיסטרטיבית של לשכת ראש העיר, בעקבות הפוסט שפרסמה ושבו נכתב: "המאכערים, הקומבינטורים ומקבלי השוחד - כל אלה בבעיה חמורה"

פורסם בתאריך: 1.1.20 12:26

ראש העיר לשעבר יונה יהב ומנכ"ל עיריית חיפה לשעבר גדי מרגלית הגישו היום (רביעי) לבית משפט השלום בחיפה קובלנה פלילית נגד המנהלת האדמיסטרטיבית של לשכת ראש העיר גלי סגל גרינברג. את הקובלנה הגישו השניים במשותף כאשר את יהב מייצג עו"ד רן פינגרר ואת מרגלית מייצג עו"ד יואל גולדברג.

בקובלנה מבקשים יהב ומרגלית מבית המשפט כי נוסף על הרשעתה של סגל גרינברג באישומים לפי סעיף 29 לחוק העונשין ומשפט פלילי (אשר דן בסוגיית מבצע העבירה, משתתף בביצוע עבירה ומבצע באמצעות אחר; ב"כ) ולפי סעיף 31 (אשר דן במסייע לדבר עבירה; ב"כ) ועל הטלת עונשים התואמים את חומרת המעשים, "לחייב את הנאשמת בתשלום פיצוי כספי מירבי לכל אחד מהקובלים במסגרת התיק הפלילי" ו"לחלופין מבוקש לחייב את הנאשמת בתשלום פיצוי כספי בסך של 50,000 שקל לכל אחד מהקובלים וזאת בהתאם להוראת סעיף 7(א) לחוק לשון הרע (פיצוי ללא הוכחת נזק; ב"כ)". עוד מבקשים השניים מבית המשפט לקבוע כי "העבירה הפלילית שבה תורשע הנאשמת נושא עימה קלון".

לפי כתב הקובלנה, בכוונתם של יהב ומרגלית "להגיש נגד הנאשמת, בהמשך להכרעת הדין בתיק זה, תביעה אזרחית לתשלום פיצויים". השניים אף מסרו כי שניים מעדיהם יהיו חברת מועצת העיר חדוה אלמוג ששימשה סגניתו של יהב, ודוד לוריא ששימש עד לאחרונה מנהל אגף התפעול בעירייה.

בקובלנה נטען כי סגל גרינברג "פרסמה פוסט זדוני ושיקרי שנועד לפגוע בקובלים ובאחרים, לרבות בכלל עובדי עיריית חיפה", וצוין כי ב-16 בדצמבר 2019 או בסמוך לכך היא "פרסמה פוסט ברשת הפייסבוק הנושא את הכותרת 'כמה עובדות חשובות שכל חיפאי יידע: יהב הפסיד! קליש ניצחה!'. פוסט זה, שפורסם בהרחבה באתר 'כלבו – חיפה והצפון' תחת הכותרת 'הכנופיה שחגגה סביב יהב עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה' מהווה עוולה על פי חוק איסור לשון הרע, במיוחד בהיותו פרסום שנועד לפגוע בזדון בקובלים, להשפילם, לעשותם מטרה לבוז, לבזותם בשל מעשיהם ולהלבין את פניהם במיוחד בפני הציבור בחיפה, ובכללו עובדי העירייה שאותם הנהיגו הקובלים בתקופה הרלוונטית… כאמור, הנאשמת לא הסתפקה בפגיעה ישירה בקובלים אלא מצאה לנכון להטיח לשון הרע בכל ציבור עובדי העירייה".

עוד נטען בכתב הקובלנה כי "כפי שניתן להיווכח, עסקינן בפרסום לשון הרע ובפגיעה בכוונה לפגוע בקובלים פגיעה גסה בזדון, בשים לב לעובדות הנכונות כדלקמן: א. אין עסקינן ב'כנופיה' אלא בעובדי עירייה מסורים הממלאים תפקידם בנאמנות, במסירות ובשקידה הן בעת שלום והן בעתות מלחמה, והביטוי כנופיה כלפיהן מייחס להם פשע ועבריינות. ב. תקציב העירייה מבוקר על ידי משרד הפנים, רואי חשבון וכלכלנים, ומפורסמים בגינו דוחות בכלי התקשורת לעיון הציבור, ולפיכך הטענה כאילו התגלה דבר מה חדש איננה אמת. יודגש כי רק ב-11 באוקטובר 2019 פורסם על ידי עיריית חיפה, בהתאם לחובתה, דוח חשבונאי לשנת 2018 ובו מוצהר כי העיר היא במעמד של עיר איתנה, ולכן תקציבה אינו טעון אישור משרד הפנים. ג. הקובלים אינם 'מאכערים, קומבינטורים ומקבלי שוחד', והאשמות חמורות אלה מהוות פרסום שקרי בנסיבות מחמירות שיש עמו קלון. ד. הקובלים לא 'טאטאו מתחת לשטיח' נושא של מאות או אלפי תלמידים מכל המוצאים, והנאשמת בוודאי יודעת זאת והיתה מודעת לעובדות אלה משעבדה במשך שנים בלשכת מנהל מינהל החינוך ומינהלת ההורים. ה. הקובלים אינם שולחים מאחורי הקלעים שליחים נגד השלטון הנוכחי בעיריית חיפה, נהפוך הוא – הצלחת השלטון הנוכחי היא גם הצלחת העיר כולה. ו. המכרזים בעיריית חיפה היו על פי חוק, והקובלים לא היו מעורבים מעולם ב'מכירתם' או ב'תפירתם' של מכרזים".

 

 

כזכור, בפוסט של סגל גרינברג, שנחשף כאמור ב"כלבו – חיפה והצפון", הועלו טענות והאשמות קשות נגד התנהלותה של העירייה בתקופתו של יהב וביקורת על התקשורת המקומית.

"בשנה האחרונה התגלו עומק אי הסדרים, החובות וחוסר המינהל התקין שהוא השאיר אחריו, והם עצומים", נכתב בפוסט, "הגירעון התקציבי הוא ענק. הכנופיה שחגגה סביבו עוד לא הפנימה שהזיזו לה את הגבינה. המאכערים, הקומבינטורים, מקבלי השוחד, התשקורת המקומית שבמקום לדווח חדשות קיבלה טונות של תקציבים עבור סיקור אוהד – כל אלה בבעיה חמורה. כבר לא זוכרים מה תפקיד התקשורת שזה לסקר ולא לשקר".

עוד נכתב בפוסט כי "כל הלעג לצוות ראש העיר נובע בעיקר מקנאה טהורה ונועד רק כדי להחזיר את המצב לקדמותו -עירייה שהשחיתות וטובות ההנאה שלטו בה, שמכרזים שהיו בה (אם היו בכלל) היו מכורים ותפורים, שהמקורבים בה לראיס עשו מה שרוצים, ושאנשים החתימו שעון בעירייה והלכו לעבוד במקום אחר. כולנו ראינו את זה ביומיום ולכן הצבענו אחרת. החגיגות האלו נגמרו. לכן כשאתם רואים את הפארסות ואת ההצגות ברשתות, במועצת העיר, שכל עילג מסתובב בה עם דף מסרים של שולחיו מאחורי הקלעים, תדעו למה זה קורה. פשוט לא הפנימו את תוצאות הבחירות ושחיפה החולה בעצם עוברת הבראה, ובעירייה עובדים עכשיו בשביל הציבור, לשם שינוי".

יצוין כי הפוסט, שבו תייגה סגל גרינברג את ראש העיר עינת קליש רותם ואת מחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני, הוסר שעות אחדות לאחר הפרסום ב"כלבו – חיפה והצפון".

הפרסום עורר סערה במסדרונות העירייה, וכבר למחרת שיגר יו"ר ועד עובדי העירייה אמנון עידו מכתב לקליש רותם ובו דרישה כי סגל גרינברג תתנצל בפני עובדי העירייה בפוסט בפייסבוק ובמכתב לעובדים. נוסף על כך איים עידו בנקיטת צעדים ארגוניים, שאכן יצאו אל הפועל.

יהב הגיב לפוסט באמצעות מכתב ששלח באמצעות עו"ד פינגרר, ובו הוא דרש מסגל גרינברג התנצלות כנה תוך 72 שעות ופיצוי בסך של 250,000 שקל שייתרמו למטרה חינוכית. "האמור בפרסום נכתב בכוונת מכוון להשפיל, לבזות ולפגוע במרשי, תוך תיאור 'עובדות' כוזבות שאין בהן שמץ של אמת, ויותר מכך – בלא שמצאת לעשות ולו את המינימום הנדרש לשם בדיקת 'עובדות' אלה בכל דרך ראויה (כגון פנייה למבקר העירייה ו/או למשטרה וכד')", כתב עו"ד פינגרר, "עולה כי אין זאת אלא מתוך שיקולים זרים שהביאו אותך לפרסם את הפוסט, דווקא עתה, בחלוף יותר משנה מאז סיים מרשי את כהונתו כראש עיר, וזאת חרף העובדה שבמשך כל שנות עבודתך במחלקת החינוך של העירייה, במהלך כהונת מרשי כראש עיר, לא העלית ולו בדל של טענה ו/או תלונה ביחס להתנהלותו ו/או התנהלות מי מעובדי העירייה… נוסח דברייך אינו אלא השתלחות חסרת רסן במרשי על דרך של הטחת האשמות שווא הגובלות בפלילים".

גם מרגלית שלח מכתב התראה לסגל גרינברג באמצעות עו"ד גולדברג, ובו הוא דרש ממנה להתנצל ולפרסם תוך שבעה ימים פוסט שמבהיר כי דבריה לא התייחסו למרגלית, ולא – "בכוונת מרשי למצות עמך את הדין על ידי הגשת קובלנה פלילית באופן שבו הרשעתך תמנע את המשך העסקתך כעובדת ציבור".

תגובתה של סגל גרינברג תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. תדע כל עובדי לשכה עיברייה ששולחת את לשונה הארסית...

    יש מחיר כעת.

  2. חי

    גלי סגל גרינברג צודקת . עירית חיפה הפכה למקום מושחת . היא בסך הכל אמרה את האמת !!!! קאליש נבחרה משנאת המן ולא מאהבת מרדכי !!!!! הקדנציה האחרונה של יהב היתה אסון מכל הבחינות !!!! הלואי וקאליש צתליח לעשות סדר !!!!!!!!!!!!!!!

  3. ליאורה אסייג

    עירייה בדיחה. בחרתי בראש עיר שהתחילה בבית משפט, ממשיכה היא והסובבים אותה, והיא תגמור בבית משפט. עצרה את כל התנופה של העיר הזו. זו קבוצת בריונים שמננהלים אותנו.

  4. צילה

    טוב מאוד שעשו זאת וגם על כל עובדי העירייה לעשות זאת
    לא יתכן שנבחרי ציבור ידברו בצורה כזו ויפגעו באנשים שעשו המון ופעלו לטובת העיר

    השלב הבא: ועדה קרואה בחיפה והחלפת ראש העיר השחצנית

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    י.א
    כפנסיונר עירית חיפה אשר עבר ומבין דבר או שניים מקרוב
    חייבים לחקור ולבדוק את ההאשמות ברצינות וביסודיות
    בטוח שאין עשן בלי אש.
    אני נגד הכללות ולא כולם אשמים.יש עובדים מסורים אבל יש
    גם מנהלים מושחתים אשר ניצלי את מעמדם וייתכן גם בלי תמיכת או ידיעת יונה יהב.
    חייבים לחקור ולהעניש וגם להקיא את המושחתים ויש הרבה.

  6. גילה

    כשאני רואה את הצמד הזה יהב-מרגלית אני מודה לאלוהים שהחיפאים זרקו אותם…

  7. קצ להסתה

    הלוואי והקובלנה הפלילית שהוגשה נגד גלי סגל, מנהלת הלשכה ואחת המקורבות לראש העיר עינת קליש, תשים קצ לדברי ההסתה והשנאה המופצים מלשכת ראש העיר וסביבתה הקרובה, בשנה האחרונה, וגם קודם לה, במהלך קמפיין הבחירות לראשות העירייה, על ידי אנשי קומנדו המקלדת של קליש, שכותבים מסרים מסיתים ומפלגים, בהשראתם ובחסותם של מתווי דרכם – עינת קליש, נחשון צוק, וניר שובר (מישהו נוסף שלא הזכרתי?) ובכן, בזמן הקצוב שנותר לכם בלשכה, ואם טובתה ורווחתה של העיר אכן עומדות לנגד עינכם, אנא שימו קצ למסרים רווי הבוז והשנאה שאתם מכוונים כלפי כל מה וכל מי שהיה כאן קודם. חיפה היתה קיימת טרם בואכם וחיפה תמשיך להתקיים גם לאחר לכתכם. אל תשאירו אחריכם אדמה חרוכה. אל תפגעו ברוחה של העיר ובצביונה. די לרטוריקה הלוחמנית מחד, ולשתיקה הרועמת, דווקא במקרים שבהם הציבור מצפה מכם לתגובה, מנגד. הגיע הזמן לשים קצ לסגנון המסית והמשמיץ ולטון הפוגעני והמשתלח, בהם נקטתם במהלך הקמפיין, ובהם למרבה הצער אתם ממשיכים לנקוט גם כעת, יותר משנה לאחר שהבחירות תמו. הרוח שהנהגת העיר החדשה משרה, היא רוח רעה, זרה ומזיקה לחיפה, וכבר מיומה הראשון היתה לנו, תושבי העיר, לזרא. די להסתה.

  8. ניר

    אם עינת קליש היתה תובעת את כל מה שכלבלבי יהב כתבו עליה, בלשון נמוכה ובריונית, היא כבר היתה מיליונרית. אולי היא עוד תעשה את זה.

  9. אור

    שהגברת סגל תזכור היטב כיצד קודמה בדרגות ובתפקיד בתקופת יהב. אז אם לדבר על גבינה ושמנת היא הראשונה שצריכה לסתום את הפה.

  10. דין דין

    יהב ומרגלית אל תעירו נמרים מרבצם פן תתטרפו.ראו הוזהרתם.

  11. הציבור ישפוט בלי לנסות למנוע דיון אמיתי

    אבל כל מה שהיא אמרה היה נכון.
    למשל דובר העירייה ראש מטה יהב צחי טרנו הורשע בבית משפט במרמה ורישום כוזב בפרשת תרומות מלך החניונים
    הוא איים על יהב שאם לא יועסק הלאה בעירייה "הוא יפתח את הפה ואז כולם יפלו" ולכן יהב חזר בו מתשובתו
    לחברי מועצת העיר האם טרנו יפוטר אם יורשע. ובסוף לא פוטר ואפילו קיבל ניהול מנהלת העיר התחתית.
    האם זו לא התנהגות של כנופיה?
    תשפטו בעצמכם, כל העובדות האלו נכונות.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כבר ראינו מה קורה כשעובדי מדינה ו/ או עירייה מסורים,עובדים ראש העיר או ראש ממשלה,ראינו מה עושים חיילים בשביל מפקד שלהם,שרוצה להתעשר מיבוא טחינה מעזה,וראינו כבר איך מנהיג ו/ או ראש ממשלה,מנהל את פיקודיו לשחיתות,כדי לכאורה להיטיב עם העם.ולא נראה,למען האמת שראינו ואנחנו יודעים הכל…

  13. יש לה יופי של הגנה

    מספיק שהיא תציג את פרשת הרשעתו של צחי טרנו, ראש המטה של יהב
    שהמשיך לעבוד אחרי הרשעתו.. מעניין למה – הוא איים לפתוח את הפה על הבוס
    בפרשת החניונים.
    אז מה אתם קוראים לזה? נקיון כפיים? האדם הורשע..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר