יונה יהב (צילום: מיכה בריקמן)
יונה יהב (צילום: מיכה בריקמן)

"הפרסום נכתב בכוונה להשפיל, לבזות ולפגוע במרשי"

אתמול בערב שלח ראש העיר לשעבר יונה יהב באמצעות עו"ד רן פינגרר מכתב לגלי סגל גריברג, המנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העיר, מכתב שבו הוא דורש ממנה "התנצלות כנה" תוך 72 שעות ופיצוי בסך של 250,000 שקל ש"ייתרמו למטרה חינוכית", וזאת בגין הפוסט שפרסמה

פורסם בתאריך: 18.12.19 07:57

אתמול (שלישי) בערב, בסביבות השעה 22:00, התדפק שליח על דלת ביתה של גלי סגל גרינברג, המנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העיר, והגיש לה מעטפה חתומה. במעטפה היה מכתב מעו"ד רן פינגרר, בא כוחו של ראש העיר לשעבר יונה יהב.

"מרשי מילא ידי לפנות אלייך ולהודיעך כדלקמן", כתב עו"ד פינגרר, "ביום 16 בדצמבר 2019, בשעה 21:10, פרסמת פוסט בפייסבוק הנושא את הכותרת 'כמה עובדות חשובות שחשוב שכל חיפאי יידע: #יהב_הפסיד! #קליש_ניצחה!'. העלאת הפוסט הנ"ל מהווה פרסום לשון הרע כמשמעותו בחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה – 1965. הפרסום שבוצע על ידך בתפקידך כמנהלת אדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העיר נושא עמו חומרה יתרה וכוונת זדון המעוררות פליאה ותדהמה ב'רחבי העיר', כפי שמרשי נחשף להן וכעולה מהתגובות ברשת".

עו"ד פינגרר הוסיף וכתב כי "האמור בפרסום נכתב בכוונת מכוון להשפיל, לבזות ולפגוע במרשי, תוך תיאור 'עובדות' כוזבות שאין בהן שמץ של אמת, ויותר מכך – בלא שמצאת לעשות ולו את המינימום הנדרש לשם בדיקת 'עובדות' אלה בכל דרך ראויה (כגון פנייה למבקר העירייה ו/או למשטרה וכד'). עולה כי אין זאת אלא מתוך שיקולים זרים שהביאו אותך לפרסם את הפוסט, דווקא עתה, בחלוף יותר משנה מאז סיים מרשי את כהונתו כראש עיר, וזאת חרף העובדה שבמשך כל שנות עבודתך במחלקת החינוך של העירייה, במהלך כהונת מרשי כראש עיר, לא העלית ולו בדל של טענה ו/או תלונה ביחס להתנהלותו ו/או התנהלות מי מעובדי העירייה".

 

 

עוד נכתב כי "נוסח דברייך אינו אלא השתלחות חסרת רסן במרשי על דרך של הטחת האשמות שווא הגובלות בפלילים,
ולהלן חלק מהם: 'בשנה האחרונה התגלו אי הסדרים, החובות וחוסר המינהל התקין שהשאיר אחריו, והם עצומים. הגירעון התקציבי ענק', 'הכנופיה שחגגה סביבו, המאכערים, הקומבינטורים, מקבלי השוחד, קיבלו טונות תקציבים – כל אלה בבעיה חמורה', 'עוד ספין על בעיה כלכלית רבת שנים שיהב וקודמיו טאטאו מתחת לשטיח' ו'לעירייה שהשחיתות וטובות ההנאה שלטו בה, שמכרזים (אם היו בכלל) היו מכורים ותפורים, שהמקורבים בה לראיס עשו מה שהם רוצים, עירייה שאנשים החתימו שעון והלכו לעבוד במקום אחר', לשון הפוסט. השקר והכזב, ההשמצות וגסות הרוח העולים מן הפרסום אין להם מקום ב'חיים הפוליטיים' בחיפה ואין לאפשר התנהלות חסרת אחריות, מקוממת וחמורה זו, גם בעת הזאת. בדברייך מלאי השנאה והבוז ורצופי השקרים יש כדי לפגוע במרשי וברבבות עובדי העירייה בזמנו, ששמו להם למטרה לשרת את העיר ואת תושביה נאמנה ומתוך שליחות ערכית".

את המכתב מסיים עו"ד פינגרר בכך: "לאור האמור, הורני מרשי לפנות אליך על מנת שתפרסמי הכחשה מכל וכל של 'העובדות' שפרסמת תוך 72 שעות. במסגרת הפרסום הנ"ל הינך נדרשת להביע התנצלות כנה וחד משמעית על האמור בפוסט. נוסף על כך הינך נדרשת לפצות את מרשי בסך של 250,000 שקל – סכום מינימלי לנוכח הפגיעה הקשה והמכוונת בשמו הטוב של מרשי. סכום פיצוי זה ייתרם על ידי מרשי, במלואו, למטרה חינוכית ללימוד ולהטמעה של ערכי הסובלנות, ניהול שיח מכבד ו"אהבת לרעך כמוך", מתוך כוונה ואמונה שיהיה בהם כדי למנוע הישנות מקרים שכאלו. ככל שלא תעשי כן תוך 72 שעות כאמור, הורני מרשי לנקוט הליך משפטי ראוי כנגדך. אין באמור במכתבי זה כדי למצות את הטענות ו/או את התביעות של מרשי ו/או כדי להוות ויתור על כל זכות העומדת לו על פי דין".

תגובתה של סגל גרינברג תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. אולי עכשיו תפתח חקירה

    אחרי הסרטון המפורסם לא קרה כלום, אם היו מחליטים לבדוק למה התכוון הועד כששידל את העובדים להצביע לאבא יהב, אולי היה לו פחות חוצפה.

  2. טוב מאוד יונה !! כמה אפשר להבליג להם...

    הצל של יונה גדול עליהם וכל הזמן מנסים לטנף עליו ולא להתעסק בעיקר – דאגה לתושבים.

    שידע כל עובד בלשכת ראש העיר ,יש מחיר להתנהגות הנלוזה הזאת !! אני מקווה שגם גדי מרגלית ישלח מכתב התראה .

    שעובדי הלשכה ילמדו מהמנכ"ל החדש -איתן שטסיאני. צנוע ,מכבד ,לא מתלהם , והכי חשוב -בנאדם !
    איש עבודה אמיתי. זה הגיל והנסיון… אין לזה תחליף.

  3. משקיף מהצד

    המכתב במקומו. העובדה שהמנהיגות החדשה בזה לקודמתה ועושה כל שביכולתה למחוק כל זכר לפעולותיה אינה מעניקה למי ממקורביה של ראש העיר את הזכות להעליב, להשפיל ולהוציא דיבה.
    הפוסט הזה הוא דיבתי פר אקסלנס. שונאים את יהב? חושבים שהיה נורא? שהרס את העיר? זכותכם.
    אבל לכנותו "מושחת" בלי הוכחות ובלי ראיות – זה לשון הרע.

    הזהרו בדבריכם. גם לשנאה יש גבולות.

  4. יונה יהב, התושבים איתך!

    מצוין, שגלי סגל והממונים עליה בלשכת ראש העיר יבינו שגם למילים יש השלכות. די להשמצות, לאי הדיוקים ולשיח המתלהם, רווי השנאה וההכפשות שהם מנהלים כנגד ההנהגה הקודמת, עובדי העירייה, הועדים והתושבים. לתושבי חיפה מגיעים שיח והתנהלות מכבדים יותר. די לטון הצורם ולסגנון הפוגעני והמשתלח. שגלי סגל תתנצל ותשלם. שיתנצלו גם ראשת העירייה, ממלא מקומה, ושלל העוזרים, היועצים והסגנים שממלאים פיהם מים ולא מגנים, ומי יודע, יתכן שחלקם בעצמם עומדים מאחורי הדברים. גם אתם אחראים. דרדרתם את העיר הזאת לתהומות של פילוג, קיטוב ושנאה שלא נראו כאן קודם. בושה וכלימה. יונה יהב, התושבים איתך!

  5. שיר

    בהחלט עבירה חמורה של ראש לשכת ראש העיר.
    גם ראש העיר לא נקייה כי גם היא לא מפסיקה להשתלח ולהכפיש במקום לעבוד לטובת העיר.
    בושה של הנהגה חדשה בראשות העיר ומעבר לכל זאת רק הורסים ומקלקלים ולא מסוגלים לנהל ולהתבטא.
    שתחזור בה מיד הוא להעבירה מתפקידה בהקדם.

  6. ליאורה רם קשת

    הנהגת עיר אלימה, גרופים וזנבות של המהגת העיר החדשה זורעים שינאה בין החיפאים.
    בחרנו בך והרסת את העיר, את שמחת החיים,
    את האחווה בין חיפאים ועכשיו גלשת גם לדרוזים,
    את לא נחה וממשיכה לתקוף את רטש העיר הקודם. בשביל זה החלפנו אותך?
    אין חוק או הליך שאפשר להחזיר את הגלגל לרחוק?
    לפני שתעשי עוד שטות, כי זה נראה שאת מאבדת שליטה ועוד שנייה יהיה כאן אסון.
    עזבי הכל, לכי הביתה. לא בשבילך.

  7. למה? למה השתכנעתי להצביע לה?

    לפעמים נדמה שקליש ואנשיה חושבים שהם עדיין בקמפיין הבחירות. לעשות הם לא עושים. אבל להשמיץ את האופוזיציה, ראש העיר הקודם, וועדי השכונות וכל מי שלא מיישר קו? זה כן.

  8. עורכת דין

    יונה יהב פתח מבלי שהבין בכלל עכשיו גל של תביעות דיבה נגד כל אנשי הקומנדו שדאגו לטנף וללכלך. זו הסנונית הראשונה. הגיע הזמן שישימו סוף לכל ההשתלחויות של הקומנדו שסבלו מהם כל השנה. עכשיו נראה אותם גיבורים.

  9. שמואל

    רק שאלה:

    האם לבעלי תפקידים בעיריה היה או יש קשרים עם,

    או הינם בעלי אינטרסים כלכליים בחיפה ?

    ואם כן , מי הם ? ועם מי מקושרים?

  10. חיפאי

    מקווה שזה יגיע לבית המשפט. הגיע הזמן באמת שבית המשפט יבדוק מה באמת קרה בעיריית חיפה בשנים האחרונות ואיך חיפה הגיעה למצב המחפיר והקשה שבו היא נמצאת.

  11. מתתיהו

    ד"ר קאליש יכולה רק לנקות שירותים במקום שיונה יהב ראש עיר.כל מי שהצביע קאליש הלך שולל נגד החרדים בעיר שהורו להעיף בכל מחיר את יהב.ומה קיבלנו?את מיכי אלפר גוט כסגן ראש עיר שמרוויח יותר מ 30 אלף שקל בחודש על כלום וקיבלנו בתמורה עיר מלוכלכת ומלאה בחזירי בר על 2.יונה יהב,מתגעגעים אלייך.אריכות ימים ושנים

  12. החגיע הזמן לחשיפת המסמכים.

    היגיע זמן שיבדקו עכשיו לעומק כיצד , כן כיצד, כיצד נזרקו כספים לבנות תחנות אוטובוס שרק החתולים יכולים לשבת בהן, כמה שולם לתקשורת , כיצד החזירים התרבו לאורך השנים האחרונות, לא מהקופה של העירייה אלא מהרס גינות בעיר, פרטיות וציבוריות, כיצד הרחובות בדניה, כל כך צרות שמסוכן שם לצאת מהרכבים, כיצד נערכו מכרזים ולמי ניתנה העבודה לביצוע. אני מחכה לראות את כל המסמכים דרך בית המשפט. ועוד ועוד.החורף יהיה מאוד חם בחיפה.

  13. ד״ר בר מעיין דליה רופאת משפחה ומנהלת לשעבר במרפאת בונן

    שוב אפשר להבחין באפסיותה של ראשת העיר וסביבתה כזו שבמקום לנהל ולקדם עיר עסוקה רק בהכפשות של קודמה ,אפס עשייה כוורת לא ראויה , שהרזומה שלהם עלוב ביותר ,הסכמים הזויים עם החרדים ,מסרבת להפגש ולדבר עם האנשים הראויים ביותר שיש בעיר כגון פרופ ביאר מנהלו לשעבר של בית חולים רמב״ם וקרדיולוג בעל שם עולמי ,ד״ר אריה קיזל מאוניברסיטת חיפה ועוד .
    אני תקוה שכהונתה תהיה קצרה ואחרונה

  14. כדאי ד"ר

    לצערי הרווחנו זאת ביושר לא מדובר ברופא אחד או שניים שסרחו אלא בתופעה והם מוציאים שם רע לשאר הרופאים ואף אחד מהם לא נענש ע״י ועדת האתיקה , גם הדוגמאות שמביא ד״ר שכטר ומשווה לנהגי מוניות מורים וכ״ו זה עלבון לאינטליגנציה מה סוכני התרופות הם אוכלוסיה מסוימת ? גם הצלת החיים של הפצינטים לא תלויה בסוכני תרופות גם הכבאים מצילים נפשות אז? נכון שהכתבה של רביב דרוקר לא היתה מאוזנת כי יש גם רופאים אחרים שבודאי לא יתנו תרופות רק בגלל שחברת תרופות מוציאה אותם לכנס ואני מקווה שהם הרוב. אין ספק שחוזר מנ״כל משרד הבריאות הוא קשה וגורף מציעה ששני הצדדים ישבו ויסכמו חוזר חדש הגיוני יותר
    ד״ר בר מעיין דליה
    רופאת משפחה

    אנונימי/ת28.08.2018, 19:38
    לצערי חוסר האינטליגנציה נמצא בצד של הרופאים, נציגי החברות הללו ומנהליהם הביאו את הרפואה לאן שהיא בישראל, הכספים הכנסים התמיכות ואפילו העטים הם הם בסיס הידע והטכנולוגיה מי שטוען שלא, שקרן ספרטני. יש בארץ מחלקות שלימות שנקנו בכספי החברות חדרי צנתורים , מכשירי אקו , מכשירי MRI ועוד די כבר , לא משרד הבריאות וא אף ממשלה תרמה לבריאות בישראל כמו נציגי התעשיה של התרופות והציוד הרפואי , החברה האלו נתנן לכם להשפיל אותם שהם מחכים לכם במסדרונות שהם שילמו ממשכורת העלובה את המונית שלכם בחול או את הקפה הדלוח בקפיטריה של בית החולים, בעוד שאתם הרופאים החכמים הכמתם על חשבונם . עכשיו אתם יורקים עליה בחזרה , מדברים על התנהגות של עשבים שוטים , שך רעה חולה ועוד שלל ביטויים , מי שמכם??? צוחק מי שצוחק אחרון . ומי שיפסיד זה החולה.

  15. מתלוננת כל חייה

    משרד הבריאות לא שונה בהתנהלותו ממשרדים אחרים מי שאמון עליו חבר בכת של פנטים אנטיטזה לקידמה ומקבל הוראות מאדמו״ר ומגן על פדופלים ואנסים מטפל רק באינטרסים של הקהילה שלו וממנה מנכ״ל שגם הוא כנראה לא כל כל ראוי אז מה איכפת להם אם החולים סובלים
    ד״ר בר מעיין דליה

  16. חיפאי ותיק

    יונה יהב הרוויח ביקורת, כל ביקורת בצדק. הוא המשיך את שלטון האימים של מצנע בהבדל אחד, מצנע השליט את הטרור בעצמו (הייתי נוכח בישיבות מועצת העיר וראיתי איך הן התנהלו) ויהב מצע שליחים שיעשו זאת עבודו כדי שלא ידבק בו רבב. רותם קאליש מוכיחה את עצמה, בינתיים, כראשת עיר גרועה. היא מצליחה לריב ולהסתכסך עם מי שלא צריך או לא כדאי אבל זה לא מכשיר את התנהגותו של יהב. עקרונית יש להגביל כהונת ראשי רשויות מקומיות (וגם ראשי ממשלה, לצורך העניין) לשתי קדנציות. שיפנו את תפקידם לפני שיסתאבו. בישראל היו ויש ראשי עיר שיצקו אותם עם יסודות הערים בהם הם מכהנים וכך מוצרים ראשי עיר שמכהנים שלושה עשורים ויותר.

  17. אנרכיפאי

    מאוד מקווה שסגל-גרינברג תגיב בפירוט מנומק של _עובדות_ אשר מצדיקות את הדברים החריפים שאמרה. אם תעשה כן – יהב ייאלץ לאכול את הכובע, ואם לאו – היא תצטרך לעשות זאת.

    … למרבה הצער, נראה שגישתה של גב' קליש-רותם היא שמירה על דממת אלחוט, וזו אינה גישה מוצלחת – לה ולציבור התושבים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר