חוות המיכלים של תש"א (צילום: צבי רוגר)
חוות המיכלים של תש"א (צילום: צבי רוגר)

ילדים בקרית חיים הקיאו; הטענה: בגלל פליטות מחוות המיכלים

אל המוקד של עיריית חיפה הגיעו בשבוע שעבר דיווחים על תלמידים בבתי הספר דגניה וגורדון בקרית חיים שדיווחו על הקאות וסחרחורות. מנכ"לית איגוד ערים שלחה צוותים לחוות המיכלים של תש"א, ולטענתה הממצאים גילו כי הסיבה היא פליטות מהמיכלים. תש"א: "הניטור לא העלה חשד למפגעי ריח"

פורסם בתאריך: 26.5.24 13:08

במוקד של עיריית חיפה התקבלו בשבוע שעבר תלונות רבות על תלמידים בבתי הספר דגניה וגורדון בקרית חיים שדיווחו על הקאות, על סחרחורות ועל ריחות רעים שגורמים לכאבי ראש. ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי באירוע נדרשה התערבותו של מנהל אגף הביטחון ושירותי החירום בעירייה יאיר זילברמן, שפנה למנכ"לית איגוד ערים מפרץ חיפה ד"ר ליהי שחר ברמן, וזו שלחה צוותים לחוות המיכלים הסמוכה של חברת תש"א (תשתיות אנרגיה). באיגוד טוענים כי הממצאים שהתגלו במקום לא הותירו מקום לספק שהסיבה לתחושות הרעות היא פליטות מהמיכלים.

שחר ברמן: "שלחנו באופן מיידי שני כוננים למתחם, על אף שמנהל איכות הסביבה של תש"א טען שאין פעילות חריגה. התעקשתי שבכל זאת הם ייכנסו למתחם ויבדקו את השטח. בינתיים הצטרפו אליהם כוחות של שירותי הכבאות שקיבלו גם הם דיווחים על תופעות קשות של ילדים שמקיאים, וכוננית של המשרד להגנת הסביבה. במקביל התחלנו לקבל תלונות גם באיגוד. הבנו שבתש"א התחילו בתהליך תחזוקה למיכלים שכולל ניקוי באמצעות סחרור דלק. לנוכח המצב הרעוע של המיכלים, גם בתהליך השטיפה יש פליטות. הגענו עם מצלמה תרמית וזיהינו את הפליטות מהמיכלים. במקביל עודכנו שמוקדם יותר הוחלף ברז באופן שגרם למפגע משמעותי".

 

 

 

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", בין העירייה לתש"א מתנהל הליך בבית המשפט המחוזי, וזאת לאחר שראש העיר יונה יהב חתם על ביטול רישיון העסק של תש"א בטענה שבחוות המיכלים יש מבנים רבים שלא נמצא היתר להקמתם, ובהם שמונה מיכלים לאחסון נפט גולמי שנמצאים סמוך לבנייני מגורים.

בתגובה הגישה החברה לבית המשפט עתירה מינהלית נגד יהב והעירייה בטענה כי ההחלטה ניתנה שלא כדין, בחוסר סמכות, בניגוד להוראות חוק רישוי עסקים, בניגוד לכללי המינהל התקין ובניגוד לחובת ההגינות השלטונית. בעתירתה ביקשה תש"א מבית המשפט להורות על ביטול ההחלטה לביטול רישיון העסק ולקבוע כי הרישיון תקף. בית המשפט נתן צו ארעי לעיכוב החלטה לבטל את רישיון העסק של תש"א. כעת אין ספק שהאירוע יצורף גם הוא להליך המשפטי בין הצדדים.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "אנו רואים בחומרה את האירוע בתש"א, כאשר בוצעה פעולה של החלפת ברז ללא כל טיפול בפליטות ולמניעת ריח. נציגת המשרד הגיעה למקום, בחנה את האירוע ובדקה את תהליך ניקוי המיכל ואת התאמתו לתוכנית שאושרה מראש. המשרד בוחן את הממצאים, יפעל בהתאם לסמכותו ויפעיל כלי אכיפה ככל שיידרש".

בתש"א מכחישים כל קשר למקרה. החברה מסרה בתגובה: "בעקבות תלונות של תושבים המתגוררים בסמוך לחוות המיכלים בנוגע לחשש למפגעי ריח, צוותים של המשרד להגנת הסביבה, מכבי האש ואיגוד ערים נכנסו לחווה על מנת לבדוק מקרוב את פעילות המתקן ואת עבודות התחזוקה שהתבצעו במקום. בדיקות המדידה והניטור של הצוותים לא העלו חשד למפגעי ריח. ככל שהיה מפגע כזה, אין לו כל נגיעה למיכלים של תש"א".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר