סירת סנונית של צופי הים חיפה (צילום: שושן מנולה)
סירת סנונית של צופי הים חיפה (צילום: שושן מנולה)

חנ"י תיתן אורכה נוספת לצופי הים, הפעם עד לסוף השנה

בחודש מרץ האריכה חברת נמלי ישראל את הרשאת השימוש של שבט צופי הים חיפה בשטחה בחוף שמן עד לסוף חודש אוגוסט. עד כה לא הודיעה החברה אם בכוונתה להאריך אותו שוב, וגורמים בצופי הים חששו שהשבט, אשר פועל במשך יותר מ-100 שנה, יעמוד שוב בפני סכנת סגירה

פורסם בתאריך: 10.8.23 15:34

חברת נמלי ישראל (חנ"י) מתכוונת להאריך את הרשאת השימוש של שבט צופי הים חיפה בשטחה בחוף שמן. בחודש מרץ האריכה חנ"י את ההיתר עד לסוף חודש אוגוסט, ומכיוון שעד עתה לא הודיעה החברה אם בכוונתה להאריך אותו שוב, גורמים בצופי הים חששו שהשבט, אשר פועל במשך יותר מ-100 שנה, יעמוד שוב בפני סכנת סגירה. יצוין כי הקרקע שעליה פועל השבט שייכת לחנ"י, שמבקשת אותו בחזרה לצורך הקמת עורף נמל.

תחילת הפרשה בספטמבר 2022, אז קיבל השבט מחנ"י לראשונה את הודעת הפינוי, שאמור היה להתבצע ב-31 בדצמבר 2022. השבט יצא למאבק הישרדות מול חנ"י ועיריית חיפה, שהתחייבה בעבר לארגן מקום חלופי לצופי הים בחוף השקט, אך עד כה הדבר לא קרה. השבט טען כי חנ"י והעירייה אינן עושות דבר למציאת פתרון הולם לצורכי השבט וכי עשרות רבות של חניכים ומדריכים ימצאו את עצמם אחרי עשרות שנים של פעילות ללא בית.

 

 

חנ"י מצדה טענה כי העירייה נוקטת סחבת שמונעת את פינוי השבט לחוף השקט, ומנגד האשימה העירייה את חנ"י באי כיבוד הסכמים הנוגעים לפיתוח החוף השקט. בהמשך יצאה העירייה מהתמונה לחלוטין, חנ"י יצרה קשר עם צופי ים ישראל ועם צופי ים חיפה, ובין הצדדים סוכם על הארכת השהייה במקום עד מרץ 2023. בהמשך האריכה חנ"י את מועד הפינוי לסוף אוגוסט 2023.

"לא קיבלנו הארכה נוספת, ואנחנו מקווים לטוב", אמר ראש השבט נמרוד עירן ל"כלבו – חיפה והקריות", "חנ"י מכירה אותנו, ואנחנו מצפים לקבל עוד הארכה".

בתגובה נמסר מחנ"י כי "בכוונת החברה להאריך את הרשאת השימוש והשהות של שבט צופי ים חיפה בחוף שמן עד לסוף שנת 2023. הודעה על כך תצא לכל הצדדים הנוגעים בדבר בימים הקרובים. ההרשאה תינתן על רקע שיתוף הפעולה עם חנ"י לקידום העברת הפעילות שלהם לחוף השקט, והבקשה שהוגשה לעירייה בנושא זה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר