שבט צופי הים חיפה (צילום: שושן מנולה)
שבט צופי הים חיפה (צילום: שושן מנולה)

חנ"י וצופי הים הגיעו להבנות, אז מי תוקע את המעבר לחוף השקט?

חברת נמלי ישראל ביקשה מצופי ישראל לבחור מתכנן שיסייע לשבט צופי הים חיפה במעבר לחוף השקט, כאשר חנ"י תהיה אחראית לשכרו. בצופי הים מספרים שהפגישה עם חנ"י היתה חיובית, אך הבעיה המרכזית היא שלא הושגה פריצת דרך מול הנהלת עיריית חיפה

פורסם בתאריך: 1.12.22 10:21

חודש לפני פינויו של שבט צופי הים חיפה משפך הקישון, חברת נמלי ישראל (חנ"י) ביקשה מצופי ישראל לבחור מתכנן שיסייע להם במעבר לחוף השקט. התשלום עבור שכירת שירותי המתכנן ייצא מכיסה של חנ"י, וזאת לפי הסכם שנחתם עם עיריית חיפה בשנת 2014.

יצוין כי במשך שלושה שבועות עיריית חיפה לא שיתפה פעולה עם תנועת הצופים ונמנעה מלהיפגש עם נציגי צופי ישראל כדי לדון במעבר השבט. לאחר פניית "כלבו – חיפה והקריות" לעירייה בשאלה מהן הסיבות לסירוב להיפגש עם צופי ישראל – שאלה שלא זכתה למענה – הוזמנו אתמול (רביעי) נציגי השבט לפגישה עם מהנדס העיר אריאל וטרמן, אך לא נרשמה פריצת דרך ועדיין לא נמצא פתרון לבעיה.

 

 

כזכור, לפני חודשיים וחצי הודיעה חנ"י כי בסוף השנה אמור השטח שבו פועל שבט צופי הים זה עשרות שנים לעבור לשימושה, כאשר האלטרנטיבה שנבחרה על ידי חנ"י והעירייה היא החוף השקט. אך למרות הודעתה של ראש העיר עינת קליש רותם כי היא תומכת בצופי הים, יש נתק מוחלט בין הצדדים. אם המעבר לחוף השקט, שבשלב זה אינו ערוך לקליטת צופי הים, לא ייצא אל הפועל, הפעילות תסתיים.

מנכ"ל צופי ים ישראל ליאור קפלן: "השבוע התקיימה פגישה עם חנ"י שהיתה באווירה חיובית ובונה. הוצעו לנו כל מיני הצעות שאיני יכול לפרט אותן, ואנחנו מקווים שגם העירייה תסייע לנו. בחנ"י אמרו שמאוד חשוב להם שהפעילות של צופי הים בחיפה תימשך ושהם רוצים מאוד לעזור לנו. הם שאלו על הצרכים שלנו ומה נדרש בדיוק בחוף השקט. בכל מקרה, אנחנו זקוקים למעורבות של העירייה. במשך שלושה שבועות המתנו לפגישה עם צוות מקצועי מהעירייה, ואתמול לפתע הוזמנו נציגים מהשבט לפגישה. לצערי עדיין לא קיבלנו מענה לבעיית ההתארגנות בחוף השקט".

בעיריית חיפה סירבו להגיב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר