בית הגפן (צילום: בועז כהן)
בית הגפן (צילום: בועז כהן)

היועצת המשפטית לעירייה שוקלת לבטל את האירוע בבית הגפן

היועצת המשפטית לעיריית חיפה עו"ד ימית קליין הודיעה למנכ"ל בית הגפן אסף רון כי קיומו של אירוע מסחרי במתקן עירוני הוא אסור, וציינה כי מוטלת עליו החובה "לחתור להבטחת שלום הציבור ולהימנע מפעילויות העלולות להוביל להפרת האיזון הרגיש המתחייב במציאות המורכבת שבה אנו מצויים"

פורסם בתאריך: 5.2.24 07:52

שאלת קיומו של האירוע שמתכננים פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני והוצאת הספרים נובמבר להשקת המהדורה העברית של הספר "אפירוגון" בבית הגפן תוכרע על ידי היועצת המשפטית לעיריית חיפה עו"ד ימית קליין.

אתמול (ראשון) פנתה קליין למנכ"ל בית הגפן אסף רון בבקשה דחופה לכינוס ישיבת הוועד המנהל של בית הגפן, ומהפנייה עולה כי היא שוקלת לבטל את האירוע. כזכור, קיומו של האירוע עורר התנגדות בקרב גורמי ימין, ונוסף על כך, משפחות שכולות של נרצחי הפיגוע בקו 37 במוריה שאירע בשנת 2003 פנו לראש העיר עינת קליש רותם בדרישה לבטלו.

"הובא לידיעתי כי ב-15 בפברואר עתיד להתקיים במרכז אירוע להשקת הספר 'אפירוגון' בתרגום לעברית", כתבה קליין לרון, "על רקע הפרסומים בדבר קיום האירוע התקבלו בעירייה תלונות רבות, לרבות מטעם הנמנים עם משפחות נרצחי הפיגוע בקו 37, כי בקיום אירוע בעת הזו גלומה פגיעה בתושבי העיר, שעמם נמנים מאות בני משפחות שכולות. אנו מצויים בעתות מלחמה קשות, שבהן אנו נדרשים לנקיטת משנה זהירות להבטחת האינטרס הציבורי ושלום הציבור, וזאת תוך כבוד וסובלנות הדדית. פעולות ואירועים שבעת שגרה מחייבים אותנו לאיזון עדין בין השיקולים השונים מציבים בפנינו קושי כפול ומכופל בעת מלחמה".

 

 

לנוכח הטענות שהתקבלו בעירייה דורשת קליין מרון כי הוא יבחן מול הוועד המנהל את תקינות ההחלטה לקיים את האירוע בשני היבטים שנטענו על ידי המתנגדים. ההיבט הראשון הוא שאין גוון מסחרי לאירוע ושלא מתקיימת מכירה של הספר במהלכו: "על פי פרסומים שהובאו לעיוני, מדובר באירוע השקה המקודם על ידי הוצאה לאור מסחרית ופרטית, וככזה לא ברורה תקינות קיומו תחת אכסניה עירונית. למותר לציין, כי קיום אירוע זהה במתקן עירוני בבאר שבע נדחה על פי חוות דעת של הרשות המקומית בשל שימוש אסור במתקן עירוני, ושני אירועי השקה העתידים להתקיים בשבועיים הקרובים בירושלים ובתל אביב צפויים להתקיים במתקנים פרטיים".

ההיבט השני שאותו מבקשת קליין לבחון הוא פגיעה ברגשות הציבור: "קיום אירוע המעלה, ולו לכאורה, חשש לפגיעה בציבור נפגעי פעולות האיבה בחיפה. מצורפת לפנייתי פניית משפחות נרצחי הפיגוע במוריה, המחדדת את עוצמת הפגיעה שקבוצות בציבור החיפאי רואות בהתרת קיומו של האירוע. פניות דומות בתוכנן התקבלו מארגונים ומגופים שונים".

קליין הדגישה כי "די בפן הראשון, אף בעומדו לבדו, כדי להטות את הכף לטובת ביטולו של האירוע, ואולם בבחינת למעלה מן הצורך, אני רואה חובה להבהיר לך כי סבורני שחלה עליך החובה, כמי שעומד בראש המרכז, לחתור גם להבטחת שלום הציבור ולהימנע מפעילויות העלולות להוביל להפרת האיזון הרגיש המתחייב במציאות המורכבת שבה אנו מצויים".

בסיום מכתבה דרשה קליין את התייחסותו של רון עד היום (שני) ואת זימונו לישיבה במשרדי השירות המשפטי עם מבקר העירייה עד יום חמישי "בשל סמיכותו הקרובה של האירוע והצורך לקיים בחינה משפטית באשר לתקינות קיומו".

מבית הגפן נמסר: "נפעל לפי ההנחיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אייל

    בית הגפן נוסד על ידי אבא חושי כשהשם שלו זה המרכז היהודי-ערבי.
    ביסוד שלו אמר אבא חושי: "מטרת המרכז הראשון מסוגו, לקרב בין השכונות הערביות והיהודיות בחיפה ולייצר יחסי שכנות".
    לא דובר על שום פעילות וארועים מחוץ לחיפה.
    זה גם לא נועד להיות מתנ"ס לחברה הערבית ובערבית בלבד.
    עד שנות ה-80 התקיימו במרכז ארועים בעברית לכלל הציבורים היהודי והערבי.
    מעידן מצנע. שכידוע קיצוני ומפלג מאד, הפך בית הגפן למאין מתנ"ס ערבי ומאפשר תעמולה והסתה בערבית נגד המדינה
    וחתרנות נגד המדינה, דבר שאבא חושי התנגד לו מכל וכל ואם היה היום ראש העיר ודאי שהיה סוגר את המקום אם היה מארח משפחות מחבלים.
    בושה וחרפה למורשת של בית הגפן אירוח כנסים כאלו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר