מטרונית (צילום: יח"צ סופרבוס)
מטרונית (צילום: יח"צ סופרבוס)

דרישה להקפיא את השימוש באפליקציות לתשלום בתחבורה הציבורית

בעקבות הפרסום ב"כלבו - חיפה והקריות": הוועדה המיוחדת של הכנסת לפניות הציבור פנתה לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה להנחות את מפעילי התחבורה הציבורית בחיפה ובקריות להקפיא את השימוש באפליקציות סלולריות לתשלום באוטובוסים, במטרוניות וברכבות

פורסם בתאריך: 28.3.24 15:21

בעקבות הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות", הוועדה המיוחדת של הכנסת לפניות הציבור בראשותו של ח"כ יצחק פינדרוס פנתה לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב ולמנהל אגף בכיר – פיקוח בקרה ואכיפה במשרד התחבורה בבקשה להנחות את מפעילי התחבורה הציבורית בחיפה ובקריות להקפיא את השימוש באפליקציות סלולריות לתשלום באוטובוסים, במטרוניות וברכבות.

מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל מפעיל צה"ל שיבושי GPS באזור הצפון, שבעטיים לא ניתן לתקף את הנסיעות באוטובוסים, במטרוניות וברכבות, שכן הסורק המובנה באפליקציות בנוי על זיהוי מקום, שברבות משעות היממה הוא בלתי אפשרי. כתוצאה מכך, נוסעים רבים אינם מצליחים לתקף את הנסיעה ונענשים על ידי פקחים של חברות התחבורה הציבורית בקנסות גבוהים על לא עוול בכפם. גם ההסברים על בעיות באפליקציית התשלום לא עוזרים למנוע את מתן הדוח.

 

 

רק לאחרונה נחשף בוועדה לפניות הציבור כי פקחי אגד נמדדים בין השאר לפי מספר הדוחות שהם מחלקים וכי בשנת 2023 נתנו פקחי החברה דוחות בסכום כולל של 20 מיליון שקל שרק שמונה אחוז מהם הגיעו למשרד התחבורה.

מנהלת הוועדה המיוחדת לפניות הציבור אתי שבתאי מסרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "הוועדה העבירה את הבקשה לשרת התחבורה ולמנהל אגף בכיר, פיקוח בקרה ואכיפה על כך שהמשרד יוציא הנחייה למפעילות התחבורה הציבורית להקפיא שימוש באפליקציות סלולריות בכל הערים שבהן יש שיבושים, ובפרט בחיפה. הוועדה ממשיכה לעקוב אחרי הנושא, ונעדכן בדבר תשובתם״.

יצוין שמשרד התחבורה מתנגד לעדכן את ציבור הנוסעים שהאפליקציות לתשלום בתחבורה הציבורית לא עובדות בחיפה ומצפה מהנוסעים להמתין עד למציאת פתרון טכני.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אנונימי תחבצ

    תנו לי לחדד משהו מניסיון
    קודם כל אגד ומטרונית לא נותנים 90% דוחות על אפליקציות בגלל הבקשה של משרד התחבורה להתחשב.
    מה שהופך וגורם לזה לכלל כולל כולם לשחק על זה שלא עובד, עולים לאוטובוס ומשחקים על זה שאין ג'פס כדי לא לשלם מתי שיש להם רב קו לחלופין אבל שומרים אותו ומשחקים על המלחמה כדי לנסוע בחינם. ביזיון
    תקפיאו את האפליקציה ותראו איך האחוזים של הנוסעים + משלמים עולים.
    הכמות המשלמים ירדה ב70% מכיוון שאנשים מצאו פטנט להשאיר את הרב קו בבית ולשחק על האפליקציה.

  2. לבטל את הכל ולהשאיר רק רב קו

    מה הבעיה לחזור לחייב תיקוף על ידי רב קו?
    כמו שמישהו לא יחשוב להסתובב בלי סלולרי הוא לא יחשוב להסתובב בלי רב קו.
    מאד פשוט, בטלו את כל הגימיקים. נכנסים לאוטובוס מעבירים רב קו, לא צריך להסתבך ולא QR שבני נוער עושים כאילו מתקפים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר