מטרונית (צילום: יח"צ סופרבוס)
מטרונית (צילום: יח"צ סופרבוס)

אפליקציות התשלום לא פועלות; מה הפתרון של משרד התחבורה?

למרות שברבות משעות היממה האפליקציות הייעודיות לתשלום בתחבורה הציבורית אינן פועלות בחיפה ובקריות בשל שיבושי GPS, משרד התחבורה מסרב להודיע לציבור על הפסקת השימוש בהן ומסביר: "המשרד לא מתכנן להציע לנוסעים לנסוע עם רב קו בלבד. הצוותים הטכנולוגיים עובדים על פתרון"

פורסם בתאריך: 21.3.24 09:56

משרד התחבורה מסרב לפרסם הודעה לציבור תושבי חיפה והקריות על הפסקת השימוש באפליקציות הייעודיות לתשלום בתחבורה הציבורית, למרות שברבות משעות היממה הן אינן פועלות בשל שיבושי GPS.

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר מפעיל צה"ל שיבושי GPS, אשר עליו מסתמכות אפליקציות התשלום, ובשל כך מושבתת אפשרות תיקוף הנסיעה באמצעותן. למעשה, האופציה היחידה שנותרה לציבור כדי לשלם על נסיעות בתחבורה ציבורית העיר היא כרטיס הרב קו שאינו מותנה במיקום. יצוין כי נוסעים לא מעטים באוטובוסים בחיפה ובקריות, שלא הצליחו לתקף את נסיעתם באמצעות האפליקציות בשל השיבושים, קיבלו דוחות מפקחים על אי תיקוף.

נוסע שיפעיל את האפליקציה, מיקומו לא יזוהה והוא יהיה חייב לציין זאת ידנית. לאחר מכן אמנם יוצגו אפשרויות הנסיעה ומספרי האוטובוסים, אך כשהנוסע יבחר את האפשרות של תשלום באמצעות סורק מובנה שנמצא באפליקציה וינסה לסרוק את ה-QR קוד שנמצא באוטובוס (הן במדבקות המודבקות בתוך האוטובוס והן על גבי מכשיר התיקוף), הוא יקבל הודעת שגיאה: "משהו פה השתבש".

 

 

בגלל ריבוי הדוחות והיחס הקשה שקיבלו נוסעים מפקחי אגד, הנושא עלה לדיון בוועדה לפניות הציבור של הכנסת, שם נחשף כי פקחי החברה נמדדים בין השאר לפי מספר הדוחות שהם רושמים. בישיבה נוספת של הוועדה בנושא עלה עוד כי בשנת 2023 חילקה אגד כ-200,000 קנסות שהניבו 20 מיליון שקל ואשר רק שמונה אחוז מהם הגיעו למשרד התחבורה. למרות כל זאת, במשרד מעדיפים שהנוסעים יתמודדו עם הבעיה לבדם עד למציאת פתרון טכני לבעיה.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "המשרד מכיר את בעיית הנוסעים באשר לתיקוף באפליקציות במרחב הצפון בשל שיבושי ה-GPS, ופועל על מנת לייצר פתרון לנוסעים. המשרד לא מתכנן להציע לנוסעים לנסוע עם רב קו בלבד, מכיוון שזהו לא בהכרח הפתרון המיטבי עבור נוסעים רבים ואף עלול לייצר גבייה ביתר. יודגש כי הצוותים הטכנולוגיים עובדים על פתרון מול מפעילי האפליקציות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נוסע מתמיד

    ובמטרונית בחיפה הפקחים חוגגים עם דוחו"ת בכמויות לנוסעים המבולבלים ובונוסים בצידן…

  2. יקה פדנט

    עשיתי במשך שנה השוואה בין רכישת חוזה חודשי ברב קו [225 שקל] לבין תשלום לעל נסיעה [תוך התייחסוץ למרווחי 90 הדקות של נסיעת נמשך ללא תשלום נוסף] והגעתי להפרש של אלפי שקלים, שהייתי משלם יותר על לא עוול בכפי טם הייתי מוותר על רכישה מראש תכל החןדש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר