חוף הכרמל (צילום: אלה אהרונוב)
חוף הכרמל (צילום: אלה אהרונוב)

הצעה לסדר: להנגיש את חוף הכרמל לבעלי מוגבלויות

בהצעה לסדר שהגישה מבקשת יו"ר סיעת חיפה בשבילנו במועצת העיר שרית גולן שטיינברג להפוך את חוף הכרמל (מרידיאן) לחוף מונגש לאנשים עם מוגבלות פיזית, להוסיף מקומות חניה נוספים לנכים, לייצר מסלול עד המים ולהתקין מעקות וסוכות צל ייעודיות

פורסם בתאריך: 14.10.20 10:38

הקיץ כבר חלף ובעיריית חיפה שוברים את הראש איך להתגבר על חוסר של 600,000 שקל בהיערכות לחורף, אך יו"ר סיעת חיפה בשבילנו במועצת העיר שרית גולן שטיינברג כבר חושבת על הקיץ הבא ועל בעלי המוגבלויות.

בהצעה לסדר תחת הכותרת "חוף הכרמל מונגש לאנשים עם מוגבלות פיזית" כתבה גולן שטיינברג: "בחיפה קיימים כמה חופים שמותאמים לאנשים עם מוגבלויות פיזיות – מקומות חניה, שירותים ומקלחות, פינות מוצלות ומסלול לכיסאות גלגלים למים. הצעה זו מבקשת להפוך את חוף הכרמל (מרידיאן) לחוף מונגש לאנשים עם מוגבלויות פיזיות, ובהתאם לכך ליתן את כל השירותים הקיימים בחופים המונגשים, כדוגמת חוף זמיר, גם בחוף הכרמל".

לדבריה, "הצעה זו נובעת מכך שבחוף כרמל קיימים שוברי גלים אשר מייצרים אזור של מים רדודים שמאפשר לאדם עם מוגבלות פיזית ליהנות מהשהייה בים מבלי שיצטרך להתמודד עם הגלים, אשר לעתים מקשים על יכולת התנועה והשליטה במים גם על אנשים ללא מוגבלות כזו או אחרת. בהתאם לכך מבוקש להוסיף מקומות חניה נוספים לנכים, לייצר מסלול עד המים ולהתקין מעקות וסוכות צל ייעודיות לאנשים עם מוגבלות פיזית".

 

חוף זמיר (צילום: שרית זיתוני)

חוף זמיר (צילום: שרית זיתוני)

 

 

את ההצעה הגישה גולן שטיינברג בעקבות פנייה של תושב עם מוגבלות שכתב לה כי בחוף זמיר, שהוגדר כמותאם לנכים, יש שביל גישה עד הים ואזור ישיבה מרוצף בטון, אך "הבעיה מתעוררת כשזה מגיע לרחצה במים עצמם. מי הים בישראל אינם נוחים לרחצה בשביל רוב האנשים בעלי המוגבלויות. המים הם סוערים, והדבר יוצר סכנה אמיתית לחלק גדול מבעלי המוגבלויות המבקשים לרחוץ במי הים. לכן, כדי שאדם בעל מוגבלויות יוכל לרחוץ בים, המים צריכים להיות כמה שיותר שקטים, כמעט כמו בבריכה. באזור המרכז יש חופים שבהם הקימו שובר גלים גדול ומקביל לחוף אשר חוסם את הגלים. גם בחיפה יש חוף שקט יותר – חוף מרידיאן – שבו יש שובר גלים אשר יוצר בריכת ים שקטה ורגועה. הבעיה היא שבחוף זה אין גישה נוחה לכיסא גלגלים עד למים".

בפנייתו כתב התושב כי "אם היה אפשר ליצור בחוף מרידיאן גישה עד למים באזור שובר הגלים, ולחלופין לבנות שובר גלים בחוף זמיר, ציבור הנכים היה נהנה מהרחצה בים. אני יודע שבניית קו גישה או שובר גלים נוסף היא השקעה גדולה, מה גם ששובר גלים משנה במעט את קו החוף, אך לדעתי, כשמדובר בעזרה בהגשמת חלום לאנשים בעלי מוגבלויות, זוהי תוספת מבורכת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. זה כבר יצא מכל פרופורציה

    בואט בכלל נרצף את כל החופים בבטון בשביל כמה מאות אנשים בכסא גלגלים
    ראיתימילד שנפל על הריצוף הצהוב המובלט שהוסיפו במדרכות לנכים. זה כבר מתחיל לגבול בהתעללות בשאר הציבור. אני רוצה חופים בלי בטון ובלי מעקות. ומדרכות בלי בליטות שיהיו בטוחות לילדים קטנים.

  2. ירון

    זה לא כמה מאות. זה ציבור שלם של בעלי מוגבלויות שרוצה לקבל את אותה איכות חיים שאתה מקבל! הם לא בחרו להיות במצב הזה

  3. אחד שיודע

    חשוב מאוד!
    החוף המונגש היום לא באמת יכול למלא את צרכי ציבור הנכים בחיפה

  4. ענבל

    יוזמה ברוכה, החופים הם של כולם, כולם צריכים להיות מסוגלים להכנס למים ולהנות, חוף הנכים הקיים בחיפה ממש לא מתאים ודורש שיפור, חוף הכרמל באמת יכול להתאים עם קצת השקעה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה שמגיע לכל אדם מגיע גם לאדם עם מוגבלות! להנות מהחוף מגיע גם להם! יוזמה . המון בהצלחה

  6. רפי

    זה בגדר חובה. חוף שממילא עמוס מתקנים, חובה שיהיו מספיק מקומות שיענו גם על הצורך של בעלי מוגבלות. בידיים שלנו לשלב ולא להיות בעצמינו עוד "מגבלה". בעד!

  7. סברינה

    מה שמגיע לכל אדם מגיע גם לאדם עם מוגבלות! להנות מהחוף מגיע גם להם! יוזמה , המון בהצלחה

  8. הדס יהודאי

    חשוב מאוד!!!! אבל אם כבר עושים משהו מבורך, צריך לעשות אותו עד הסוף ובאופן מחושב. המרידיאן הרבה יותר נעים לרחצה ופחות פרוץ ועדיף שזה יבנה שם!

  9. נעמי

    כי אין שום דבר אחר חשוב יותר לטיפול בעיר הזאת מלבד להנגיש את כל החופים בעיר.
    ראש העיר לא ראויה

  10. רועי

    נראה לי שזה המינימום שאפשר לעשות. לא משמעותי בעיני אם מדובר בחוף זמיר או בחוף מרידיאן, והעירייה יכולה להחליט כראות עיניה, אבל מתבקש שיהיה חוף אחד שיציע את כל התשתית הנדרשת במלואה לטובת האוכלוסיה בעלת המוגבלויות.

  11. נמאס כבר

    טרור תכנוני
    הפיכת כל החופים לבטון..
    בערך כמו שחרדים ידרשו שכל החופים יכללו הפרדות גברים נשים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר