ההצפה ברחוב העלייה השנייה בשכונת בת גלים (צילום: יעל בז'רנו)
ההצפה ברחוב העלייה השנייה בשכונת בת גלים (צילום: יעל בז'רנו)

"חסרים 600,000 שקל לטובת ההיערכות לחורף"

בישיבת פורום ראשי המינהלים בעיריית חיפה אמר ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן כי חסר סכום גדול לקראת ההיערכות לחורף בנושא התשתיות והדגיש: "הפער הינו קריטי". קדמה לדבריו שאילתה בנושא שהגיש יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה

פורסם בתאריך: 14.10.20 08:05

ראש מינהל התפעול בעיריית חיפה אוהד דורפמן טוען כי "חסרים 600,000 שקל לטובת ההיערכות לחורף". מהפרוטוקול של ישיבת פורום ראשי מינהלים בעירייה, שהתכנס ביום שני בראשותו של המנכ"ל אוהד שגב, עולה שדורפמן הדגיש כי "הפער הוא קריטי" וכי "הועבר כתב הכמויות לגזבר".

קדמה לדברים שאילתה שהגיש ביום ראשון יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה לראש העיר עינת קליש רותם באשר למוכנות של התשתיות בחיפה לקראת החורף. "עונת החורף מתקרבת ובאה", כתב זעאתרה בשאילתה, "בחורף שעבר הוצפו כמה רחובות, שכונות וכבישים ראשיים בעיר. לפני כשנה וחצי הוצגה בישיבת מועצת העיר תמונה מצב לתשתיות בעיר".

זעאתרה התייחס בדבריו לישיבת מועצת עיר שהתקיימה ב-23 ביוני 2019, שבה הציג אלי אלקבץ, אז מנהל אגף שפ"ע (שיפור פני העיר), מצגת שסקרה את מצבם של הכבישים, המדרכות, מערכת הניקוז, מערכת התאורה, הקירות התומכים והמדרגות, שנתוניה התבססו על סקר ויזואלי של מפקחים, על דוחות ועל פניות של הציבור למוקד העירוני 106 ולגורמים הרלוונטיים בעירייה. במצגת הוצגו הנתונים על מפת העיר בשלושה צבעים – אדום לגרוע, צהוב לבינוני וירוק לטוב. "לצערי, העיר נצבעה באדום ולא מהסיבות הנכונות", אמר אז אלקבץ.

מהנתונים עלה אז כי האומדן הכספי לשיקום מלא של התשתיות הוא 1,269,933,820 שקל ולשיקום חלקי הוא 904,968,196 שקל. באשר למערכת הניקוז, שהעלות לשיקום נאמדת ב-14,625,000 שקל, אמר אלקבץ: "בסך הכל מצב הניקוז בעיר הוא לא רע, אבל יש נקודות תורפה שדורשות טיפול עמוק, וזה עוד לפני הכנת תוכנית אב חדשה. לאחר הצגתה של המצגת אמרה קליש רותם: "אנחנו נמצאים מול נתונים לא פשוטים בכלל".

 

המצגת שהוצגה לחברי מועצת העיר ביוני 2019

המצגת שהוצגה לחברי מועצת העיר ביוני 2019

 

 

בשאילתה שהגיש זעאתרה, הוא מבקש תשובות לשאלות: מהם הצעדים שננקטו כדי להכין את התשתיות בעיר לקראת החורף? מהן העבודות שבוצעו בתחום התשתיות מאז יוני 2019? מה היתה תוכנית העבודה לשנת 2020, מה בוצע ומה נותר לבצע? מהי תוכנית העבודה לשנת 2021? וכמה כסף הושקע עד כה בשיקום מערכת הניקוז?

זעאתרה: "בחורף שעבר, במיוחד בחודש ינואר, היו שיבושים והצפות בכמה שכונות ואזורים בעקבות הגשמים – דבר שמצריך טיפול יסודי. מצב התשתיות בעיר הוא בכי רע, במיוחד בשכונות הוותיקות. מאז פרוץ משבר הקורונה חברי המועצה אינם מקבלים דיווחים רבעוניים על עבודת מחלקות העירייה, לרבות בנושא התשתיות, והפניתי את השאילתה כדי לדעת מה נעשה, מה ייעשה, היכן, באלו היקפים ומהן העלויות".

מהעירייה נמסר כי אתמול (שלישי) התקיימה ישיבה בעניין המוכנות לחורף וכי בקרוב תצא הודעה עם עיקרי הדברים שעליהם הוחלט.

 

רג'א זעאתרה (צילום: רמי שלוש)

רג'א זעאתרה (צילום: רמי שלוש)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. דודו

    כל הכסף מהארנונה הכי יקרה בארץ שהחיפאים משלמים הלך למשכורות שמנות וכל מיני ג'ובים מיותרים. לתושבים לא נותר כלום.

  2. אבי

    כבר ראש העיר ומנהלי האגפים שלה מכינים אותנו להצפות.
    מה אתם מבלבלים את המח. במקום להקצות כספים לחרדים (שמור קואליציה הזויה) תקצו אותם לטובת כל תושבי העיר.

  3. מה רוצים מלשכת ראש העיר !?!? עם שאילתות מציקות.

    ההצפות זה ירושות
    של גשמים קודמים והנהגה קודמת.
    תבואו אליהם בטענות…

    אני פה לתת פודטראק.

  4. עכשיו הבנתי!

    בגלל זה קצצו במספר עובדי הניקיון. אין מספיק תשתיות לנקות ולטאטא.

  5. 100 מליון נעלמו על ניפוח מאות ג'ובים סרק על ידי יהב כל שנה

    600 אלף זה בדיוק עלות שכר שנתית של אחד מהיועצים במנהלת 2030, תתכבד ראש העיר להפחית את יועצי הכלום האלו ולהעביר כסף לשיקום תשתיות.
    כל מי שנוסע במורד שדרות הציונות בבורות וסדקים כל יום או הרכב שלו רועד כמו דרך עפר בכביש האצטדיון מבין היטב את מצב התשתיות.
    אני בשאילתא: כמה עובדי עירייה היו ב-2010 וכמה עובדי עירייה יש ב-2020 האם אפשר לקבל פירוט על כל משקה בכירה מאז ומדוע היא נוספה?? שם תמצאו 100 מליון שקל אבודים שלא הגיעו לתשתיות או בתי ספר..

  6. רונית

    זאת ירושה מתקופת יהב. כל שנה בתקופת יהב עם בוא החורף סבלנו מהצפות וסתימות ודבר לא נעשה.

  7. יוסי

    רונית את לא חכמה (בלשון המעטה).
    נניח שאת צודקת בגלל זנ בחרו את ד"ר קליש לשנות!!!! לא להנציח מצב קיים ולהתבכיין!!!!!

  8. יוסי

    רונית את לא חכמה (בלשון המעטה).
    נניח שאת צודקת בגלל זה בחרו את ד"ר קליש לשנות!!!! לא להנציח מצב קיים ולהתבכיין!!!!!

  9. רונית

    ליוסי – אתה רוצה שתוך שנתיים היא תסיים לטפל בהזנחה ואסון שיהב המיט על חיפה 15 שנה?

  10. אחד שיודע

    אם כל אחד מהמנהלים המיותרים במנהלת 2030 ישקיע יום עבודה אחד שלו על ביובית העיר תהיה במצב מושלם.
    כמובן שעדיף לחמם את הכיסא, כי גם כך אף אחד מהם לו יישא בתוצאות בעוד עשור.

  11. ישראל

    600000 שקלים זו בדיוק העלות של משכורת שנתית לסגן ראש עיר. אפשר בשקט לפטר סגן ראש עיר אחד מיותר ולנתב את הכסף לטובת העיר והציבור.

  12. נעמה

    בזמן יהב היו פרויקטי פיתוח ארוכי טווח שנוהלו ושדרגו את העיר עשרות מונים.
    ראש העיר הנוכחית היא זאת שעצרה הכל ומפנה את הכסף למשכורות הבכירים שהיא מרפדת סביבה כדי שהיא לא תעשה כלום.
    כל הכסף מופנה למשרות בהעסקה ישירה שעולות הרבה יותר ממשרות רגילות בעירייה, יועצים חיצוניים, משרדי פרסום, משרדי עו"ד ורואי חשבון, משרד ארכיטקטים , מנהלות לא קשורות ועוד כהנה וכהנה בזבוזים מיותרים ולא תורמים מכספי ציבור. הכספים שאנחנו תושבי העיר משלמים על ארנונה קורעת שחקים ולא מצודקת בהשוואה לעיריות אחרות.

  13. אריה

    לא חסרים 600 אלף ש"ח. שעירית חיפה תתחיל לשלוח עובדים הבייתה, תפסיק את הנפטויזם החוגג ואת האבטלה הסמויה שפושה בכל מקום. חסור היעילות שטופ במיוחד בימיהם של מצנע ויהבה כדאי שיפסק. או אז יהיו מספיק תקציבים פנויים לניקוז, לשיפור חזות העיר, לנוער במצוקה, לחינוך וכו'. מי שמכיר את ההתנהלות של עירית חיפה וגופים הקשורים בה כמו מי כרמל וגרוע ממנו איגוד ערים איזור חיפה – ביוב יודע איזה בזבוז משווע קיים שם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר