יניב בן שושן ואלי בן דיין (צילומים: בועז כהן)
יניב בן שושן ואלי בן דיין (צילומים: בועז כהן)

בן דיין ליהב: הכרז על בן שושן כפורש

לטענתו של אלי בן דיין, מספר 2 בליכוד, ההסכם הקואליציוני שעליו חתמו יו"ר הסיעה יניב בן שושן ויונה יהב אינו תקף, והצבעתו בעד מינוים של סגני ראש העיר נעשתה ללא אישור הסיעה. ואיך נקלעה לקלחת היועצת המשפטית לעירייה ימית קליין?

פורסם בתאריך: 4.4.24 16:17

מאבקי הכוחות בסיעת הליכוד במועצת העיר בין היו"ר יניב בן שושן למספר 2 אלי בן דיין מחריפים. כזכור, בן שושן הצטרף לקואליציה של ראש העיר יונה יהב, בעוד שבן דיין נשאר מחוצה לה. ביום שלישי, בעקבות פרשת רג'א זעאתרה, הודיעה מפלגת הליכוד הארצית כי היא "אינה מאשרת לנציגיה בחיפה להצטרף לקואליציה של יהב כל עוד סיעת חד"ש היא חלק מהקואליציה".

היום (חמישי) שלח בן דיין מכתב ליהב ובו דרישה להכריז על בן שושן כפורש. "אתמול התקיימה ישיבת מועצת העיר שבה התקיימה הצבעה על מינוי סגני ראש עיר", הוא כתב, "בן שושן הצביע בעד מינוי סגני ראש עיר וזאת מבלי שקיבל אישור רוב חברי סיעת הליכוד ומבלי שהתקיים כלל דיון בסיעה. לכן עליך להכריז על בן שושן כפורש מסיעת הליכוד על פי סעיף 125א' לפקודת העיריות".

בן דיין הסביר כי "הצבעה על מינוי סגנים חייבת להתקבל על פי החוק על ידי רוב הסיעה. עוד לפני שהתקיים הדיון הודעתי מראש לבן שושן וליועצת המשפטית של העירייה ימית קליין כי אני מתנגד למינוי סגני ראש העיר מכיוון שלא התקבלה כל החלטה בסיעת הליכוד בעניין, וגם לא ניתן אישור של תנועת הליכוד, וכי אם בן שושן יבחר לא לקיים את הוראות החוק, הרי שיש לראות אותו כמי שפרש. עשיתי זאת לשם הזהירות וההגינות על מנת שבן שושן יידע בבירור על השלכות של הצבעתו. משבחר בן שושן באופן מודע להצביע על מינוי סגני ראש עיר ללא קבלת אישור של רוב חברי הסיעה, הוא בחר לפרוש מסיעת הליכוד. לכן חובה עליך להיענות לבקשתי זאת ולהכריז על בן שושן כמי שפרש מסיעת הליכוד".

עוד טען בן דיין כי כל הסכם קואליציוני צריך לקבל את אישור מוסדות המפלגה וכי בן שושן לא קיבל אישור כזה, ולכן ההסכם בינו לבין יהב אינו תקף.

אתמול, כאמור, לפני ישיבת מועצת העיר פנה בן דיין בכתב לקליין וציין סימוכין מפקודת העיריות שמהם עולה, לדבריו, כי הצבעה על אישור מינוי סגני ראש עיר חייבת להתקבל על ידי רוב חברי הסיעה, ומכיוון שלא התקיים דיון בסיעה והוא עצמו מתנגד למינוי, רוב כזה לא קיים. בן דיין הוסיף כי "בן שושן לא היה מוסמך לחתום על הסכם מבלי שקיבל את רשותם של חברי סיעת הליכוד, ולהסכם אין תוקף מחייב כל עוד לא התקיים דיון בסיעת הליכוד ושבו אושר הסכם".

קליין ביקשה מבן שושן שיציג לה את עמדתו של היועץ המשפטי של הסיעה "כדי שנוכל להתקדם. אין בדעתי להגיב יותר לתכתובות אלו ללא עמדה רשמית וכתובה של היועץ המשפטי של הסיעה".

בשלב זה הפכה התכתובת בין השניים להתכתשות. "תשובתך אינה מקובלת עלי", כתב לה בן דיין, "חמור מכך – חרגת מסמכותך ומתפקידך כיועצת משפטית של העירייה, ובהינף יד נראה כי הפכת ליועצת המשפטית של יהב וסיעתו במטרה להכשיר הסכמים פוליטיים, וזאת בניגוד לדין ובניגוד לעמדת תנועת הליכוד. להזכירך – תפקידו של יועץ משפטי של העירייה להיות נייטרלי מבחינה פוליטית ולא להכשיר מהלכים פוליטיים בעלי אינטרסים צרים, גם אם מדובר לכאורה באינטרס של ראש העיר".

 

 

בן דיין כתב עוד: "לצערי, נראה כי ברצונך לשרת את האינטרסים הפוליטיים הפכת את היוצרות, ובמקום לדרוש מבן שושן להציג בפנייך אסמכתאות כי סיעת הליכוד קיבלה החלטה כלשהי בדבר הצטרפות לקואליציה, הרי את מבקשת ממני להוכיח את ההיפך. אם לא תחזרי בך מהחלטתך – החלטה שהיא לכל הדעות נקיטת עמדה פוליטית ולא משפטית – אאלץ לפעול באמצעים החוקיים, לרבות תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולממונה על המחוז כי חרגת מתפקידך המשפטי והפכת לשחקן פוליטי שהוא דבר אסור".

על כך ענתה קליין: "אני דוחה מכל וכל את ההשתלחות שאינה במקומה. אין בכוונתי ליטול סמכות לקבלת החלטות שאינן בסמכותי. העובדות הברורות שאינן שנויות במחלוקת הן שבן שושן נבחר ליו"ר סיעת הליכוד ומינויו פורסם כדין ברשומות. מבחינתי, הפרסום הוא תקין ואנו מחויבים לפעול לאורו. משכך, אין בידי אלא לקבל את החלטת יו"ר הסיעה וכל החלטה המתקבלת על ידו במסגרת סמכויותיו. אי כיבוד החלטותיו של יו"ר הסיעה תהווה חריגה מסמכות. החובה המוטלת עלינו על פי דין היא לכבד את תוצאות הבחירות".

קליין הוסיפה כי "כל טענה על פעולות שנעשו ו/או על החלטות שהתקבלו שלא על דעת הסיעה ו/או שלא בהליך המתחייב על פי דין אמורה להתברר על ידי הסיעה וחבריה. גדרי סמכויותיי הם ברורים ואין לי כל סמכות להכריע במחלוקת שהתעוררה בין חברי הסיעה. בטוחני כי התרופות שהדין מקנה בידך ידועות לך, ומסיבותיך אתה בוחר שלא למצותן. לא אוכל לבצע כל פעולה ו/או החלטה שמסורה בידיך בלבד".

בישיבה עצמה הצביע בן שושן בעד בחירת סגני ראש העיר, בעוד שבן דיין הצביע נגד. לפני ההצבעה על הרכבי הוועדות התייחסה קליין למעמדם של בן שושן ובן דיין ואמרה: "חשוב להבהיר שהשיבוצים נעשו לפי מפתח סיעתי, תוך מתן התייחסות גם לנושא של סיעות אופוזיציה יחיד. בהמשך ניתן התייחסות למעמדו של בן דיין. בשלב הזה הוא לא שובץ משום שהוא ביקש להכיר בו כאופוזיציה. עד שלא נקבל אישור מסיעת הליכוד מהו מעמדו ומהו מעמדו של ההסכם הקואליציוני שנחתם עם בן שושן, מבחינתנו מדובר בחבר מועצה ללא השתייכות".

כשהגיעה העת להצביע על הרכבי הוועדות אמר בן שושן: "אני מתנגד לסעיפים שקשורים לסיעת חד"ש, בכל שאר הסעיפים אני תומך". לעצת של קליין הוא נמנע בהצבעה.

בן שושן מסר בתגובה: "אתייחס כשאקבל את המכתב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חיפאית

    אם זה לא היה עצוב זה פשוט משעשע , אלי בן דיין מדרדר את סיעת הליכוד בחיפה שנותרה ללא כבוד או הדר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר