יואב רמתי והרב דובי חיון. הסערה הבאה?
יואב רמתי והרב דובי חיון. הסערה הבאה?

"הפסטיבל הזה הוא פסול ואין לו מקום"

לא כולם מתלהבים מקיומו של פסטיבל חיפה השני להיסטוריה קווירית שייפתח בקרוב. יו"ר הבית היהודי יואב רמתי: "חרב לנו הבית הראשון בגלל מעשים מהסוג הזה". סגן ראש העיר ויו"ר מר"צ הרב דובי חיון: "יש אמירה גדולה בכך שאני אהיה זה שיפתח את האירוע"

פורסם בתאריך: 14.1.19 21:16

לא הכל ורוד בקואליציה: לאחרונה נודע כי פסטיבל חיפה השני להיסטוריה קווירית יתקיים השנה במשך חודש שלם ובמסגרתו ייערכו אירועים שונים ברחבי העיר. אך מתברר שלא כולם מברכים על כך. אחד ממתנגדיו הגדולים של הפסטיבל, שיופק על ידי פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית, הוא חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי.

כזכור יו"ר סיעת מר"צ הרב דובי חיון, כיום סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה, הצהיר לפני הבחירות כי לא יישב עם רמתי באותה הקואליציה בשל הצהרותיו של יו"ר הבית היהודי נגד קיומו של מצעד הגאווה וכוונתו לחזק את הסוחרים היהודים של שוק תלפיות. אחרי הבחירות חיון התרכך והתנה את הסכמתו לשבת עם רמתי בקואליציה בכך שזה יתנצל על אמירותיו. רמתי כמובן לא התנצל אך זה לא מנע מחיון לשתף עמו פעולה. השאלה היא מה יעשה יו"ר מר"צ כעת כאשר רמתי לא מהסס לומר מה הוא חושב על הפסטיבל להיסטוריה קווירית.

 

 

רמתי, תשתתף באירועי הפסטיבל?

"לפי תורת ישראל, הדבר הזה הוא אסור באיסור חמור. חרב לנו הבית הראשון בגלל מעשים מהסוג הזה. אני לא תומך בזה באופן חד משמעי. הפסטיבל הזה הוא פסול ואין לו מקום".

בכוונתך לפנות בעניין לראש העיר עינת קליש רותם או לסגנה חיון?

"אני חושב שאפנה לחיון ואגיד לו את דעתי. אני לא מכיר את דעתו, אבל בוודאי יידע שמבחינתי אין לדבר הזה מקום. יש איסור תורה נגד זה".

חיון, איסור תורה?

"מותר לרמתי להגיד את דעתו. זו זכותו. כל עוד זו דעתו האישית והיא נשארת כזו, הפרשנות שלו את התורה היא לגיטימית. אני חושב אחרת והאירוע יתקיים. אם הוא היה מנסה למנוע את האירוע או להפריע לו, הייתי יוצא נגדו. יש אמירה גדולה בכך שאני אהיה זה שיפתח את האירוע. הפסטיבל מתוקצב על ידי העירייה, והקהילה הגאה תמשיך ותפרח בעיר".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משה רבינו

    הבית הראשון, כמו גם השני חרבו בגלל שנאת חינם ולא בגלל אהבת חינם

  2. מוטציה

    הדובי הזה דפוק, מה זה "רב" , ואת זכר לא תשכב משכבי אשה, זה פסוק מפורש.

  3. יאיר

    לא הבנתי למה יואב רמתי חושב שמישהו שואל אותו לדעתו. אם לא טוב לו – שלא יבוא לפסטיבל. בינתיים אנחנו נמשיך לחגוג את חיפה כמו שהיא – צבעונית ומלאת אהבה.

  4. מתי טיקטינסקי

    לפי סגנונו של מר רמתי צריך לקיים רק הקפות שניות בשמחת תורה והדלקת חנוכיה. בחנוכה. יש אנשים שונים בעולם וגם בעירנו והם לאו דוקא מקיימים את הפסטיבלים שרמתי מקיים. . ואם זה מנהגו או מנהגם למה לא? יחגגו פסטיבלים דתיים ופסטיבלים אחרים של מי שחוגג דברים אחרים שלא על דעת רמתי או דעת תורה .. אף אחד לא מונע מרמתי לעשות הקפות שניות או להדליק חנוכיה בבית או ברחוב. וגם לא לשאת את פסלה של מריה. או לענוד צלב או מגן דוד על הצווארבפרהסיה

  5. ליאור קינן

    תגובה טיפוסית של אדם קנאי וצר-אופקים. מקווה שהפסטיבל יהיה גדול, מוצלח ומעלף.

  6. דור

    שורש הבעיה של היהדות כפי שרבנים ושליחיהם מנסים לצייר אותה- חוסר יכולת לקבל את השונה. זה אולי מקובל בירושלים אך זהו לא צביון העיר חיפה.

  7. עמית כהן

    כל פעם שיש כתבה על פסטיבל יהודי, כלבו מתקשרים לאיזה אנטישמי לקבל את תגובתו ודעתו?
    אז אולי כדאי לחדול מזה גם עם להט״בים. גם אם זה מביא קליקים. עיתונות זה לא.

  8. או התעוררנו

    מה קרה לרמתי?
    נגמרו חנויות של יהודים לסמן במגן דוד למען בטיחות הרכישה, אז הוא מפליץ קצת הומופוביה?
    השרץ האמיתי זה הוא, וככל שימהר לעזוב את העיר, כך ייטב לתושביה.
    שילך לאיזו התנחבלות בשומרון או חור אחר לזחול לתוכו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר