יואב רמתי והרב דובי חיון. אולי בכל זאת?
יואב רמתי והרב דובי חיון. אולי בכל זאת?

מר"צ מתרככת בעניין שיתוף הבית היהודי בקואליציה

הרב דובי חיון הודיע שהוא לא פוסל ישיבה עם הבית היהודי בקואליציה העירונית בתנאי שראש הסיעה יואב רמתי "יצא נגד הגזענות של עצמו בגלוי בתקשורת ויגיד שהוא טעה"

פורסם בתאריך: 4.11.18 16:00

יומיים לפני הבחירות הצהיר יו"ר סיעת מר"צ למועצת העיר הרב דובי חיון שהוא הבהיר לעינת קליש רותם כי אם היא תהיה זו שתרכיב את הקואליציה, ישיבה עם סיעת הבית היהודי תהיה קו אדום מבחינתו, וטען כי הובטח לו שהבית היהודי לא תהיה שותפה בקואליציה. אלא שהצהרות לחוד ופרגמטיזם לחוד – חיון אמר היום (ראשון) ל"כלבו – חיפה והצפון" שהוא לא יתנגד לכניסת הבית היהודי לקואליציה אם יו"ר הסיעה יואב רמתי יתנצל על אמירותיו הגזעניות ועל מהלכיו לפני הבחירות כמו הכוונה לחזק את הסוחרים היהודים בשוק תלפיות והדברים שאמר על מצעד הגאווה.

חיון, הבטחת שלא תשב עם הבית היהודי אבל לא הבטחת לקיים?

"אני לא פוסל אף אדם. זה כמו שאני לא פוסל ערבים ולא פוסל חרדים – זו הגישה שלי כקונסרבטיבי. אם רמתי יחזור בו בגלוי ויודיע שצר לו על המקרים שהיו, שהוא חוזר בו ושהוא מכיר בחשיבות מרקם החיים המשותף בחיפה, ואם הוא ייצא נגד הגזענות של עצמו ויגיד שהוא טעה, נשב איתו. אם הוא יוחלף או שיהיה מישהו אחר בראש הרשימה…".

 

 

נו באמת, מה זה יוחלף? הוא ראש הרשימה.

"אני יודע את זה. אם הוא ייצא בגלוי נגד הדברים ויגיד שזה לא הקו שלו אלא שזו היתה התלהמות לפני הבחירות, לא נתנגד לשבת איתו בקואליציה. אבל שיחזור בו בגלוי, לא בשיחה ביני לבינו בחדר אלא בריאיון מולך, במקום שבו הוא אמר את הדברים לראשונה".

מה פשר השינוי? קליש רותם דיברה איתך כדי לנסות לרכך את עמדתכם בגלל המחויבות של דוד עציוני לבית היהודי?

"היא לא דיברה איתי וגם מספר 2 שלה נחשון צוק לא דיבר איתי. גורמים אחרים פנוי אלי. ייאמר לזכותה שהיא לא לחצה עלי ואפילו לא ביקשה. אני לא יכול להרחיב מעבר לזה אלא רק לומר שזה לא הגיע מכיוון הסיעה של קליש רותם. אבל כן פנוי אלי ושאלו אם אני מוכן לדבר עם הבית היהודי אישית, ואמרתי שעקרונית אני מוכן, בתנאי שיתקיים מה שאמרתי קודם לכן".

רמתי, סליחה זו המילה הכי קשה?

"אתה יכול למסור לדובי חיון את הטלפון שלי. אם יש לו רצונות ממני, שיתקשר אלי. אני לא מתנצל על שום דבר כי אני לא חושב שאמרתי משהו שאני לא מאמין בו. ואם אני מאמין בו, אני בדרך כלל לא מתנצל עליו בגלל טלפון של חיון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. בכבוד רב..תיאודור: האות שבאה אחרי ו׳ ולפני ח.

    "אם הוא ייצא בגלוי נגד הדברים בתקשורת ויגיד שזה לא הקו שלו אלא התלהמות לפני הבחירות///"
    במילים אחרות -דובי חיון : יאללללה רמתי אל תהיה קקה, אני יצאתי שקרן אכושילינג.
    אתה רק תגיד כמה מילים מכובסות שהכנו לך.. גם מבלי להתכוון באמת, חפיף אחי. ובוא לצלחת העירייה…יאללה זריז זריז ..התחיל הבופה.

  2. דניאל קאהן

    אלו הפנים של מר"צ פיתאום מוכנים לשבת הקואליציה עם הבית היהודי בדיוק כמו שאמר זנדברג מוכנה לשבת בקואליציה עם ליברמן.המזל הוא שלא בחרתי מר"צ למועצת העיר ובטוח שלא אצביע מר"צ לכנסת.זוהאמת על מר"צ מפלגה זו ממש לא שמאל.

  3. הסב אבנר בן נר

    פתאום החיים פחות יפים. פתאום מופיעה מולנו המציאות..פתאום החלומות נגוזו..

  4. דב חיון בעייתי, לא לצרפו

    אם לקליש יש שכל היא תשאיר את דב חיון התגרן הסדרתי באופוזיציה. הוא מתנהג כאילו זכה ב5 מנדטים והואניקבע מי בקואליציה. הגיע ונדחף למצלמות באופן פאטטי בערב הבחירות במטה קליש. טוב תעשה אם תחזירן למימדיו כלומר 1 מושב בלבד ותודיע לו שישאר בחוץ, יש קואליציה גם בלי מרצ. לעומת זאת עציוני והבית ביהודי הם 5 מנדטים, קצת הבדל לא?

  5. זוועה

    לתת את ניהול הועדה המקומית לחרדים לאלפר????
    השתגעתם לחלוטין.
    כל ראש עיר משאיר את זה לאנשיו בלבד.
    בשום פנים ואופן לא בשליטת החרדים זה אסון!!
    נטה שאנן תעבור לידי החרדים. אסון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר