אמנון עידו ואיתן שטיאסני (צילום: ראובן כהן)
אמנון עידו ואיתן שטיאסני (צילום: ראובן כהן)

ושוב: ועד העובדים נגד העירייה

סוגיית שינוי המבנה הארגוני בעיריית חיפה צפה ועולה מחדש: יו"ר ארגון עובדי העירייה אמנון עידו דורש ממנכ"ל העירייה איתן שטיאסני להעביר לידיו את פירוט המבנה הארגוני של מינהלת 2030 ולא לבצע בו כל שינוי עד לאישורו של הארגון

פורסם בתאריך: 20.8.19 09:59

יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה החדש אמנון עידו דורש ממנכ"ל העירייה איתן שטיאסני להעביר לידיו את פירוט המבנה הארגוני המלא והמפורט של מינהלת 2030 ולא לבצע בו כל שינוי עד לאישורו של הארגון. את הדרישה העלה עידו במכתב לשטיאסני שבו הוא טוען כי הקמת המינהלת מתבצעת בדרך של שיתוף חלקי של ארגון העובדים.

"העירייה הקימה יחידה המכונה מינהלת 2030 תוך שהיא פונה לארגון העובדים בבקשה לאשר שני תפקידים", כתב עידו לשטיאסני, "לאור פניית העירייה ניתנה הסכמה של ארגון העובדים לאיוש שתי משרות במינהלת החדשה. אך לאחרונה החלה העירייה לעבות את התפקידים במינהלת 2030, מעבר לתפקידים ולהגדרתם כפי שאושרו על ידי ארגון העובדים – דבר העולה לכדי יצירת שינוי ארגוני כעובדה מוגמרת בשטח".

בהמשך המכתב מביע עידו התנגדות למגמה של עיבוי המנהלת, לטענתו, ומפרט את דרישותיו: "ארגון העובדים מתנגד לעיבוי התפקידים מעבר לאלו שאושרו על ידו בדרך של התנהלות חד צדדית וללא שיתוף של הארגון וקבלת הסכמתו, וזאת עד לקבלת מבנה ארגוני שלם ומפורט של מינהלת 2030 ואישורה על ידי הארגון. יובהר כי ארגון העובדים מתנגד לניצול הסכמתו לאיוש שני התפקידים כדי לבצע מהלך נרחב של איוש המשרות במינהלת וביצוע שינויים כעובדה מוגמרת בשטח".

את המכתב סיים עידו בהזהרה לא לבצע כל שינוי במינהלת עד לקבלת פירוט המבנה הארגוני המלא שלה: "משכך, נדרשת העירייה להעביר את המבנה הארגוני המלא והמפורט של מינהלת 2030, ועד אז לא לבצע כל שינוי שהוא".

העתקים של המכתב שלח עידו לראש העיר עינת קליש רותם, ליו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר טל, ליו"ר ההסתדרות במרחב חיפה משה מזרחי, ליו"ר ארגון עובדי העירייה היוצא דוד וקנין וליועץ המשפטי של הארגון עו"ד מרדכי לוין.

 

 

כזכור, על הקמת מינהלת 2030 הודיעה קליש רותם בישיבת מועצת העיר ביוני. מטרתה של המינהלת, אשר כפופה ללשכת ראש העיר, היא לקדם את העיר בתחומי הכלכלה, התעסוקה ואיכות הסביבה. למחזיק תיק המינהלת נבחר מ"מ ראש העיר נחשון צוק, ולתפקיד ראש המינהלת נבחרה עו"ד ענבל ריבלין ששימשה עד אז אחראית תחום רישוי העסקים במחלקה המשפטית בעירייה.

מבחינתו של עידו זוהי הפגנת שרירים ראשונה מול הנהלת העירייה מאז שהוא נבחר לתפקיד יו"ר ארגון העובדים ב-4 באוגוסט. נושא השינויים במבנה הארגוני של העירייה היה אחד מהעילות שבגינן השבית הארגון את עבודת העירייה בחודש פברואר. עם התארכות השביתה הגישה העירייה לבית הדין בקשה למתן צווים ארעיים נגד ההסתדרות והארגון שיחייבו את העובדים להפסיק את שביתתם ולחזור לעבודה. בדיון שבו הוחלט על הפסקת השביתה, שהתקיים במעמד נשיא בית הדין לעבודה השופט אלכס קוגן, אמר עו"ד לוין כי "נקלענו לסיטואציה שראש העיר והנהלת העירייה אינם מכירים במהות יחסי העבודה. הם נכנסו לעירייה, וכל פעולה שהם מבצעים מתנהלת תוך התעלמות מועד העובדים", וטען כי העירייה הכריזה על שינוי מבני באופן חד צדדי. בהחלטתו קבע השופט קוגן כי עובדי העירייה ישובו לעבודה וכי הצדדים ייכנסו בהקדם למשא ומתן על דרישותיהם של העובדים.

ב-17 לפברואר הודיעו העירייה וארגון העובדים על חתימת הסכם, ובאשר לנושא המרכזי שעליו הם היו חלוקים – השינויים במבנה הארגוני של העירייה – נקבע כי אלה יבוצעו לאחר דיון והבנות עם הוועד. משמעות הדבר היא שהפררוגטיבה לערוך שינויים נמצאת בידיה של ראש העיר עינת קליש רותם, כאשר כל שינוי יובא לדיון משותף עם הארגון אך לא נדרשת הסכמתו לשינוי. כעת, בעקבות מכתבו של עידו לשטיאסני, צפה ועולה מחדש המחלוקת באשר לשינוי המבנה הארגוני בעירייה.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיפאית

    עכשיו מתחיל להיות מעניין שוב. אמנון עידו לא פראייר. בואו נגיד שלדעתי הוא הרבה יותר פייטר מקודמו

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קרית חיים צריכה להיות מופרדת מחיפה
    וראש העיר יהיה אלי כהן
    מר אלי כהן בשבילכם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר