עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

עיריית חיפה פרסמה מכרז למנהל אגף התרבות

אגף התרבות בעיריית חיפה מתנהל ללא מנהל קבוע זה שנתיים וחצי, מאז מותו של אורי בלום. בתוך כך הקימה העירייה אגף חדש לחברה וקהילה, שעד כה היה מחלקה בתוך אגף התרבות. בעירייה אומרים כי הפיצול לא יוביל לתוספת של משרות חדשות, אך מניסיון העבר יש לקחת את האמירות הללו בעירבון מוגבל

פורסם בתאריך: 5.6.20 08:38

עיריית חיפה פרסמה מכרזים למנהל אגף תרבות ולסגן מנהל אגף חברה וקהילה. יצוין כי עד עתה היה תחום החברה והקהילה מחלקה בתוך אגף התרבות, וכעת תופחת המחלקה לאגף.

המכרז למנהל אגף התרבות מגיע לאחר שזה כשנתיים וחצי מתנהל האגף ללא מנהל קבוע, וזאת מאז מותו של המנהל הקודם אורי בלום בדצמבר 2017. ביולי 2019 מונה ניר טיין אמסטר לממלא מקום מנהל האגף, וכעת כאמור מבקשים בעירייה למנות מנהל קבוע.

לפי תיאור התפקיד במכרז, המשרה כוללת "תכנון, ייזום וניהול של תכני תרבות ברמה עירונית, כולל תאגידים וחברות עירוניות, לפי מדיניות העירייה וצורכי התושבים בתחום התרבות; ניהול ואחריות להפעלת אגף התרבות על יחידותיו, שירותיו ועובדיו; ייזום, ניהול, ופיתוח של תחומי אמנויות כגון מקהלות, מוזיקה, קולנוע, פולקלור, מחול ותיאטרון; ייזום, תכנון ופיקוח על ביצוע תוכניות, פעילויות ופרויקטים בתחומי התרבות והאמנות בעיר בהתאם למדיניות העירייה ולהנחיית ראש העיר; מימוש ויישום של תוכנית אסטרטגית של מינהלת פיתוח חיפה 2030; אחריות לייזום פעולות ופרויקטים לפיתוח ולקידום שירותי תרבות בשותפות עם הציבור, עם גורמים עירוניים, עם עמותות ועם ארגונים חיצוניים; הכנת תוכניות עבודה שנתיות ורב שנתיות, הצעות תקציב וקיום מערכת בקרה והיזון חוזר עם התושבים; קיום ממשקי עבודה עם תאגידי התרבות – מוזיאונים, בית הגפן, תיאטרון, אתו"ס וכו'; סיוע להפקת אירועים מקומיים עירוניים וטקסים מקומיים בתיאום עם אגף חברה וקהילה; ניהול ופיתוח של תחום הספריות העירוניות לכלל הציבור, המגזרים והמגדרים; אחריות לניהול מערכת מקצועית של כוח אדם מיומן שמבטיחה יישום של התכנים לפעילויות התרבות בעיר; אחריות לריכוז ולניהול המידע במגזין תרבות לכלל הפעילויות והאירועים בעיר ופיתוח וניהול של תכני תרבות תורנית עירוניים".

התפקיד הוא בדרגת חוזה בכירים בשכר של 80-70 אחוז משכר מנכ"ל העירייה, ועל הניגשים למכרז לעמוד בתנאים כמו "בעל תואר אקדמי שנרכש במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחו"ל, רצוי במדעי החברה/הרוח או בלימודי תרבות/אמנות/קולנוע; ניסיון של שבע שנים לפחות בעבודה בתחום עולם האמנות (פלסטית/במה/מוזיקה/קולנוע/תיאטרון); ניסיון של ארבע שנים לפחות בניהול צוות עובדים בכפיפות ישירה; היכרות מעמיקה של תחומי התרבות והאמנות בישראל והמדיה התקשורתית בתחום; רצוי ניסיון בתכנון, בקידום ובהובלה של פרויקטים בהיקפים גדולים בתחומי התרבות ו/או האמנות; רצוי בוגר קורסים בניהול תרבות ואמנות ובניהול כללי; יכולת ייצוגית ושיווקית; כושר ניהול משא ומתן; תודעת שירות גבוהה ויחסי אנוש טובים; כושר הבעה בכתב ובעל פה וידיעת השפה העברית על בורייה, שליטה בשפה האנגלית, ידיעת שפות נוספות רצויה".

 

 

באשר למשרת סגן מנהל אגף חברה וקהילה, כעת מתברר כי הנהלת העירייה מבצעת שינוי ארגוני בתחום זה באמצעות הפיכת המחלקה לאגף נפרד שלא יהיה כפוף לאגף התרבות. גורמים בהנהלת העירייה אומרים כי הפיצול לא יגרור עמו תוספת של משרות חדשות, אך יש לקחת את האמירה הזאת בעירבון מוגבל, בוודאי לנוכח ריבוי המשרות והיועצים במינהלת 2030, שראש העיר עינת קליש רותם הבטיחה כי היא תהיה "רזה מאוד" אך מאז רק הולכת ומשמינה.

לפי המכרז, המשרה כוללת "ניהול, תיאום והפעלה של תחום החברה והקהילה על יחידותיו, כולל מרכזים קהילתיים, ותיאום עם המתנ"סים לפי מדיניות הנהלת העירייה; הכנת תוכניות עבודה שנתיות ורב שנתיות, הצעות תקציב ומעקב אחר מימושם, וקיום מערכת בקרה והיזון חוזר עם התושבים; ייזום פעולות, אירועים ופרויקטים לפיתוח ולקידום של שירותים בתחום הקהילה והפנאי בשותפות עם הציבור, עם גורמים עירוניים, עם עמותות ועם ארגונים חיצוניים; ייצוג התושבים, לרבות פעילים, ועדים, בעלי עסקים ועמותות, מול אגפי העירייה, ניהול ומינוף השיח, וארגון וליווי של תהליכי שיתוף הציבור; אחריות לסנכרון הפעילות בין השכונות/הרובעים, עידוד וייזום של פעילות מתואמת בין גורמי העירייה הפועלים באזור, לרבות השתתפות בוועדות תיאום לעידוד הרחבת השימושים במתקנים העירוניים לטובת הקהילה; בניית תהליכים, נהלים ותשתית לפעילות ציבורית ומעורבות של תושבים, מתנדבים, ועדים ופעילים בתחומי החיים השונים, ועידוד הדיאלוג עם תושבים ובין קהילות; ייזום, עידוד ופיתוח של פעילויות קהילתיות הצומחות מתוך הקהילה; ייזום, ניהול ופיתוח של תחום החברה כגון פעילויות ואירועים במרכזים הקהילתיים, ברשות הצעירים ובבית הקהילות; מתן כלים, כולל סיוע בתקציבים ובתשומות עירוניות, לקידום ולחדשנות בתחומי החברה והקהילה; ייזום, תכנון ופיקוח על ביצוע תוכניות, פעילויות ופרויקטים בעיר בהתאם למדיניות העירייה ולהנחיות ראש העיר; ניהול וריכוז של עבודת המטה העירוני לתכנון ולתיאום של תוכניות, פעילויות, אירועים ופרויקטים בתחומי החברה והקהילה ובממשקי עבודה עם מינהלת 2030; אחריות ליישום מדיניות ראש העיר בשיתוף ובבחירת ועדי שכונות/רובעים כפי שייקבע על ידי הנהלת העירייה; אחריות לפרסום ולשיווק של הפעילות הקהילתית באזור בתיאום עם מינהלת 2030, ועידוד השימוש בערוצי הפרסום והשיווק ברשתות החברתיות; פיתוח כלים ושיטות לשותפות ולמעורבות של הציבור בתהליכי קבלת ההחלטות העירוניים ופיתוח מתודולוגיות ונהלים ליידוע וליישום של תהליכי שיתוף ציבור ברשתות החברתיות, ואחריות לניהול מערכת מקצועית של כוח אדם מיומן המבטיחה את יישום התכנים".

באשר להתנהלות מול הוועדים – תחום שיהיה בסמכותו של נושא משרה זו – יש לזכור את דבריה של קליש רותם בישיבת מועצת העיר בנובמבר 2019, ולפיהם "אין דבר כזה ועדי שכונות. זאת פיקציה. אף אחד לא בחר אותם, אף אחד לא מינה אותם, ורוב התושבים אפילו לא יודעים על קיומם. הרובעים היחידים שבהם קיימים ועדים רשמיים באופן מסורתי הם נוה שאנן וקרית חיים".

דבריה של ראש העיר עוררו את זעמם של אנשי הוועדים והפעילים, ובישיבת מועצת העיר שלא מן המניין שנערכה לדרישתה של האופוזיציה העירונית נדונו שתי הצעות לסדר שעסקו בהתארגנות וביציאה לבחירות דמוקרטיות לוועדי השכונות תוך שישה חודשים, ובהמשך הכרה בוועדים הקיימים עד לסיום מערכת הבחירות לוועדי השכונות. שתי ההצעות נדחו ברוב קולות, אך בעקבות הסערה מינתה קליש רותם את חברת סיעתה נעמה לזימי לאחראית לבניית מודל לוועדי שכונות.

יצוין כי את המועמדות לשתי המשרות יש להגיש עד 21 ביוני.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא יאמן כמה דרישות עצומות לנסיון תעסוקתי צריך. אולי בכוונה המציאו אותן כדי שאי אפשר יהיה למנות? אין הרבה אנשים שיתאימו בול לקריטריונים

  2. בני

    אני רוצה לראות איך ימנו כאן ועדי שכונות מטעם העירייה. ממש יקבלו את אמון התושבים. הקליש הזו כבר לא יורה לעצמה ברגל אלא בישבן של עצמה

  3. פולישוק

    איך הפולישוק העתידי (מנהל אגף חברה וקהילה) יוכל לעבוד מול ועדי שכונות אם הם פיקציה? אולי גם התקן החדש הזה הוא פיקציה?
    אההה הוא בטח יעבוד עם השרה לקידום וחיזוק קהילתי

  4. מספיק

    צריך לאחד אגפים לא לפצל אגפים
    הארנונה מוגזמת מממנת את החגיגות.
    לסגור את אתו"ס לאחד עם אגף התרבות ולהעביר כסף ממשרות לארועים ופעילויות במתנסים

  5. מכרזים נוספים.

    האגף להצטיידות באלכוג'ל למשרדי עיריה מודיע על מכרז לסגן מנהל המחלקה לסבון נוזלי וניירות ניגוב ידיים. כמו כן לסגן מנהל מחלקת גלילי טואלט ולמנהלת הורים מנגבים שמפעילה את המרכז להורים ללימוד ניגוב תחת לילדים. המנהלת גם יוצאת במנהל פרויקטים להדרכת בחירת מוצץ והלבשת תינוקות לחורף

  6. שושי כהן

    לדעתי יש חברי עים פותנציל אנשים מוכשרים אכותים משכילים נועזים יצירתיות יודע אים נסיון רב בתחום רק תתנו להם לעבוד בשקט זה אפשרי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר