עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)

קליש רותם הפסיקה את עבודתו של יו"ר ועד נוה שאנן

במכתב ששלחה ליו"ר ועד שכונת נוה שאנן אשר שלמון, שנמנה עם סיעת יונה יהב וצעירי חיפה, הודיעה לו ראש העיר עינת קליש רותם על הפסקת עבודתו. בתשובה כתב לה שלמון כי "לראש עיר אין את הסמכות להתערב בהליך הבחירה של יו"ר הוועד, לרבות הפסקת פעילותו". אלי פיסו מונה ליו"ר החדש

פורסם בתאריך: 5.11.19 18:59

ראש העיר עינת קליש רותם הודיעה הערב (שלישי) בישיבת מועצת העיר על הפסקת תפקידו של יו"ר ועד נוה שאנן אשר שלמון ועל מינויו של אלי פיסו במקומו. ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי קליש רותם הודיעה במכתב לשלמון כבר לפני ישיבת המועצה על הפסקת עבודתו.

"ראשית, אבקש להודות על פועלך בשנים האחרונות כיו"ר ועד השכונה נוה שאנן", כתבה קליש רותם לשלמון, "אציין כי הכרת תודה היא מהדברים הפשוטים אך רבי העוצמה שבני אדם יכולים להפנות אלה אל אלה. אני מודה לך על הנכונות הרבה לתרום מזמנך החופשי על מנת לקדם ולטפל בשכונה הגדולה ביותר בישראל, תוך קידום נושאים גדולים כקטנים".

את המכתב חתמה קליש רותם כך: "אני מביאה לידיעתך כי בישיבת מועצת העיר תעלה לסדר היום הפסקת תפקידך כיו"ר ועד נוה אנן. מאחלת לך המשך דרך מוצלחת ועשייה מבורכת".

בתשובה לקליש רותם כתב שלמון: "לא ראיתי שהנושא הנדון מופיע ו/או עולה בסדר היום של המועצה. ב-17 ליולי 1977, לאחר פירוק האגודה השיתופית, התגבש המבנה העקרוני של ועד נוה שאנן שבו סוכם עם עיריית חיפה שוועד השכונה ייראה כתמונת ראי של מועצת העיר, קרי יכלול 31 נציגים, כאשר כל סיעה במועצת העיר רשאית למנות מטעמה את נציגיה לועד נוה שאנן בהתאם למספר חברי הסיעה שיש לה במועצה. יו"ר הוועד, ממלא וסגניו נבחרים על ידי קבלת מירב הקולות של חברי הוועד שמונו בשכונה. אני משמש כחבר ועד השכונה מטעם סיעת יונה יהב וצעירי חיפה. על פי התקנון, כל חבר ועד זכאי להשתתף ולהצביע בכל אסיפה כללית של הוועד ויהיה לו קול אחד בכל הצבעה. כל חבר ועד זכאי לבחור ולהיבחר על ידי הוועד. קיבלתי את קולות רוב חברי הוועד לכהן כיו"ר ועד השכונה החל מחודש אוגוסט 2017. האסיפה הכללית של הוועד רשאית לבטל ברוב של שני שלישים כל החלטה שהתקבלה על ידי הנהלת הוועד".

 

 

עוד כתב שלמון כי "יו"ר הוועד אמור לכהן ממועד היבחרו באסיפה כללית ועד להיבחרו של יו"ר ועד חדש שאסיפה כללית אחרת של הוועד תבחר. יו"ר ועד יוצא יכול להיבחר כיו"ר הוועד החדש. מכך עולה שלראש עיר אין את הסמכות להתערב בהליך הבחירה של יו"ר ועד השכונה, לרבות מינוי ו/או הפסקת פעילות של יו"ר הוועד בנוה שאנן או של כל בעל תפקיד אחר בוועד השכונה. כל שבסמכותו לעשות זה למנות לוועד השכונה ארבעה נציגים מסיעתו כמספר חברי הסיעה הנמצאים כיום במועצת העיר, בדיוק כפי שכל סיעה רשאית למנות. אישית, אשמח שימונו נציגים מסיעתה של ראש העיר לוועד נוה שאנן, מכיוון שכרגע נציגי סיעת חיים בחיפה לא לוקחים כל חלק בפעילות ועד נוה שאנן, וחבל".

את מכתבו מסיים שלמון בכך ש"לצערי, כל ניסיונותי לשוחח ולהיפגש איתך כיו"ר ועד נוה שאנן לא צלחו עד כה. אני פועל בהתנדבות מלאה מתוך מטרה לשפר את איכות החיים ואת רווחתם של תושבי נוה שאנן. בכל פעילותי הקפדתי תמיד לשים את תושבי נוה שאנן במרכז ואת הפוליטיקה בצד. הקצר שלך עם ועד נוה שאנן, שאינני מבין את מניעיו, מונע את מימוש אחד מהיסודות החשובים של הדמוקרטיה – הזכות לדעת. ועד נוה שאנן אינו האויב שלך, להיפך – את נבחרת להוביל את העיר ולשרת את הציבור, ואנחנו כוועד נוה שאנן נמצאים כאן כדי לסייע לך. אני מאחל לך הצלחה בקידום שכונת נוה שאנן בתקופת כהונתך ועשייה מבורכת".

בישיבת המועצה אמרה קליש רותם: "בחודשים האחרונים פונים אלי עשרות ועדים – ועדי שכונות וועדי פעולה – ומבקשים להיפגש איתי ולהציג את דרישותיהם. הגיע הזמן לשים לזה סוף. אין דבר כזה ועדי שכונות. זאת פיקציה. אף אחד לא בחר אותם, אף אחד לא מינה אותם, ורוב התושבים אפילו לא יודעים על קיומם. הרובעים היחידים שבהם קיימים ועדים רשמיים באופן מסורתי הם נוה שאנן וקרית חיים. בהזדמנות חגיגית זו אבקש להכריז על מינויו של פיסו ליו"ר ועד נוה שאנן ולהודות לשלמון על פעילותו בשנים האחרונות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. עומרי

    לא מעניין אותה דעת התושבים מעניין אותה לשים מקורבים שלה שתמכו בה לפני הבחירות. היא דורסת את בחירת התושבים. אין עילה לחוסר תפקוד או תלונה – הניסוח מתנסח ודורסני. זו קליש שמכינה את השטח לבחירות הבאות. פוליטיקה של עיירות פיתוח. הרשת זוכרת.

  2. ערן

    כבר הוכח….ראש העיר מנסה למחוק כל זכר לפועלו של קודמה בתפקיד יונה יהב. פעילותה מעידה על חוסר בטחון עצמי וחולשה, למרות "החגורה השחורה"… היא מבזה את התפקיד שלה עצמה. בושה וחרפה… ותכף נזכה לראות את תגובות "קומנדו יחסי הציבור שלה" שמגיבים באופן אוטומטית על מנת להציל את תדמיתה.

  3. יואב

    אלי בחור טוב ורציני אנחנו התושבים הרווחנו אותו בגדול אחד שעושה ומתנדב המון למען בני נוער .
    בחירה מצוינת עינת שפו

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודקת. אנשים פותחים קבוצת וואצאפ, מטקבקים יחד עם אלו שלא נכנסו למועצה ומחליטים שהם "נבחרי השכונה".

  5. שולי

    למה???
    ועדי השכונות פועלים רבות בהתנדבות במטרה לשפר את רווחת התושבים.. מדוע להדירם? למה לא לשתף איתם פעולה???
    האם בכוח רוצים להבריח את הצעירים מהעיר ????
    בשכונת רוממה החדשה קיימת רוח קהילתית של עשייה ונתינה בהנהגת טלי לוי.בלעדיה….אבוי לנו.
    עינת קליש- רדי מהעץ שטיפסת עליו ותתחילי לראות את התושבים… הקשישים.. הסטודנטים.. המשפחות.. ילדי הגנים…
    מגיע לנו יותר!!!!

  6. יגיל

    היא פועלת כדיקטטור
    במקום להיות קשובה לציבור היא נאטמת ומכניסה את מקורביה כדי שיהיה לה שקט.
    עצוב ומטריד.

  7. עדנה, כרמל

    אף אחד לא בחר את האיש הזה. טוב שעינת קאליש עושה סדר בביזיון שהולך בעיר הזאת.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא לבדוק לפני שמטקבקים על בחור צעיר שנותן מזמנו האישי על חשבונו , בכדי שיוכל לקדם את הנוער מר אלי פיסו בחור טוב עם לב זהב שנותן כבר המון שנים למען הנוער בנו"ש שכונת נווה שאנן הרוויחה בגדול!! גב'עינת קליש את עושה עבודה מבורכת עלי והצליחי

  9. הקאתי קצת בפה

    מופרעי הכת ממשיכים לשבח את ראש העיר נחשון צוק, שביחד עם סנשו פנשו שלו (ענת קאליש) מחריבים את העיר.

  10. ס

    כמה זמן נשאר ??? חמש שנים פחות שנה וחצי בערך…
    נמתין בסבלנות ונחזיק אצבעות שתספיקי כמה שפחות!

  11. למה לא לפעול בצורה מסודרת?

    סדר היה צריך לעשות כבר לפני שנה אחרי הבחירות ובצורה מסודרת. לכנס את שני הועדים עם נציגי כל הסיעות ולבחור ראשי ועדים חדשים בהדר, נוה שאנן וקרית חיים.

  12. אבי שצמי

    כמעט 60 שנה אני תושב נוה שאנן,למרות ששנה הבאה עוזב את השכונה,לא שמעתי ולא ראיתי ולא יודע מה עשית,מה שבטוח המקום פחות ופחות מתאים לחלוניים

  13. רמבי

    מספיק כבר עם הטעות בעברית המתנוססת בכול רחבי חיפה ובכתבה כאן: נורמוה שאנן, נווה יוסף ונווה דוד, ולא נוה!!!
    כך יש לכתוב בכתיב מלא כלומר בכתיבה ללא ניקוד, ממש כמו רווה, קווה, שווה, חווה, טלוויזיה, צוואה, אחווה, הלוואה, הלוויה, גוויל, אוויל וכ'ו.

  14. נוה שאנן ו' אחת בלבד

    נוה שאנן.
    נווה זאת המצאה מיותרת ומיושנת. לכל דבר מוסיפים י' ו' א' מיותרים.
    נוה שאנן תישאר נוה שאנן ופתח תקוה תישאר תקוה חא תקווה.

  15. מיקי

    אני רק שאלה למה לא גוזמים את השרכים שהשתלטו על המדרכות סתם דוגמא פינסקר רב אלוף דורי נסו ללכת שם ברגל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר