ירון כפתורי
ירון כפתורי

כפתורי: "אתו"ס היא מקום רקוב"

במכתב חריף הודיע ירון כפתורי למנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל הסינמטק ופסטיבל הסרטים הבין לאומי: "ההתנהלות באתו"ס היא שערורייה, לא מקצועית, לא ישרה ומועלת באמון שניתן לה על ידי הציבור החיפאי וראשיו". זאבי: "בקרוב יישלח לכפתורי מכתב התראה לפני תביעת לשון הרע"

פורסם בתאריך: 19.8.19 19:40

מנכ"ל הסינמטק ופסטיבל הסרטים הבין לאומי הגיש את מכתב ההתפטרות שלו למנכ"ל החברה העירונית אתו"ס יגאל זאבי, ובו הוא תקף קשות את התנהלותה של החברה.

במכתב, שנשלח היום (שני) לזאבי עם העתקים ליו"ר דירקטוריון אתו"ס יעקב פינגולד ולמנהלת האמנותית של פסטיבל הסרטים פנינה בלייר ושפורסם בדף הפייסבוק שלו, כתב כפתורי כי הוא מודיע על התפטרותו "בהמשך להפרת כל ההבטחות בינינו בכתב ובעל פה". המנכ"ל המתפטר הוסיף: "השנה החולפת היתה מלאה בהישגים ובהצלחות שהושגו למרות אין ספור מכשולים שהוצבו על ידי המנגנון שנקרא אתו"ס. לתומי קיוויתי כי צעד אחר צעד, במקביל להצלחות, אצליח להביא את הפסטיבל ואת הסינמטק לצורת התנהלות יעילה, ישרה ומצליחה. לצערי נוכחתי אתמול (בפגישה שנערכה בינו לבין זאבי ופינגולד, כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והצפון"; ב"כ) כי הדבר אינו אפשרי. הצגתם אותי בתור שקרן ושלחתם אותי לנהל משא ומתן ללא תום לב. לא זאת דרכי".

כפתורי המשיך ותקף: "ההתנהלות באתו"ס היא שערורייה, לא מקצועית, לא ישרה ומועלת באמון שניתן לה על ידי הציבור החיפאי וראשיו. מכיוון שאני ממונה בין השאר על התחרויות הישראליות (בפסטיבל הסרטים; ב"כ), אמשיך בתפקידי עד סוף אוגוסט כדי לסיים את הפקת התחרות, כך שהיוצרים עצמם לא ייפגעו, אלא אם תמצא לנכון שאפסיק עבודתי מיידית. המשך עבודתי לא ימנע ממני גם לנקוט צעדים משפטיים לפיצוי על הנזק שנגרם לי".

 

 

כפתורי אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "העליתי את המכתב לעיני כל. אני מחכה לדברי הדירקטוריון שאיתו אני דורש לפגוש לפני שאמשיך עם דברים נוספים. כעת יש עצומה של המנויים לא לתת לי ללכת, אבל המשימה האמיתית היא לא למנוע ממני ללכת אלא לתקן את העוולות. אתו"ס היא מקום רקוב, ולא בא לי להיות חלק מהרקב הזה. החוכמה היא לתקן. אני לא עוזב כי מישהו העליב אותי או לקח לי את הקפה. אסור שגוף שעוסק בתרבות יתנהל כך".

זאבי שלח היום מכתב פנימי לעובדי החברה שבו נכתב: "כפתורי פנה אלי בכתב לפני כמה ימים והודיע על התפטרותו מעבודתו. פינגולד יזם השבוע שתי שיחות עם כפתורי בנוכחותי, שבהן ניסינו לבחון את האפשרות לשכנע אותו לחזור בו מהתפטרותו. למרות אורך הפגישות – כארבע שעות במצטבר – והאווירה החיובית לא עלה הדבר בידינו, וכפתורי מסיים את עבודתו כפי שהודיע. תוכנית הסינמטק לחודש ספטמבר 2019 תצא אל הפועל כרגיל, כמו גם התוכניות של פסטיבל הסרטים. אנו מאחלים לכפתורי הצלחה בעבודתו החדשה, ולמחליפו ירון שמיר בתפקידו כממלא מקום מנכ"ל הסינמטק ופסטיבל הסרטים".

אלא שלאחר דבריו של כפתורי ל"כלבו – חיפה והצפון" יצא זאבי במתקפה משלו ומסר בתגובה: "מיומו השני באתו"ס ניסה כפתורי לקעקע את מעמדה של בלייר, שזכתה לגיבוי שלי לנוכח הצלחתה הפנומנלית בהבאת של פסטיבל הסרטים למקום הראשון בצמרת הפסטיבלים בארץ. הוא המשיך בכך גם היום במכתב דרישות הזוי שבו הוא דרש מפינגולד שבלייר תסיים את תפקידה כמנהלת האמנותית של הפסטיבל. פסטיבל הסרטים היה קיים 34 שנים לפני כפתורי ויהיה קיים עוד עשרות שנים אחרי שאיש לא יזכור את שמו. בימים הקרובים יישלח לכפתורי מכתב התראה לפני תביעת לשון הרע על דברי ההשמצה שהפיץ ברבים".

פינגולד מסר בתגובה: "כפתורי יוזמן לפגישה עם הדירקטוריון. אני מצר על דבריו וחושב שתגובתו היא אימפולסיבית, וכל זאת לאחר שישבתי איתו במשך ארבע שעות ביומיים האחרונים ונתתי לו להבין שביחד אפשר לשפר את הסינמטק".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. חיפאית

    תגובה בריונית של זאבי. מאיים בתביעה על לשון הרע. על מה? על זה שכפתורי אמר את האמת. וכן, פנינה בלייר כבר מזמן היתה צריכה לסיים את תפקידה. פסטיבל הסרטים בחיפה בשנים האחרונות הוא לא רלוונטי וחסר עיניין. העיתונאים מתל אביב מגיעים רק כי נותנים להם אירוח זוגי חינם כולל הכל בדן כרמל או בדן פנורמה לכל ימי הפסטיבל.

  2. יהודית

    כפתורי העלה את רמת הסינמטק, נוספו הרבה מנויים חדשים ומנויים ותיקים שהפסיקו את המנוי חזרו. עזיבתו היא אובדן לציבור החיפאי.

  3. ליאור

    כשתל אביבים מגיעים לעבוד במוסדות בתרבות בחיפה הם לא מבינים לאיזה בור הם נפלו. כך היה במוזיאון וכעת בסינמטק – הם נשברים ובורחים אחרי זמן קצר. הם צריכים להבין שבחיפה שולטים החובבנות, הנפוטיזם, הריקבון והשחיתות, כאן זה לא תל אביב.

  4. מאמין לכפתורי 100%

    פנינה בלייר "הביאה את פסטיבל הסרטים למקום הראשון בפסטיבלים בארץ". זאת בדיחה תגידו?
    הוא מזמן אפילו לא פסטיבל הסרטים החשוב בישראל. הוא לא מביא תיירים לעיר להיפך משלמים לתקשורת כדי לבוא לחיפה לסקר.
    אתו"ס לא רקוב בטוח יש אנשים טובים שמעליהם יש מינויים פוליטיים גרועים.

    הידעתם שאתוס משכנת על חשבון משלם המיסים החיפאי עם ארנונה תופת עשרות עיתונאים כל שנה, ועוד אורחים זרים בעלות עשרות אלפי שקלים? והפרסום של הפסטיבל הזה לבדו מאות אלפי שקלים? וההכנסות ממנו כל פעם מסתכמות בגרעון ענק?

  5. חיפאי מבאוס

    לפרק את אתו״ס
    ריקבון עד לב השמיים וכל חיפה שותקת כאילו שזה בסדר .קליש מימך הייתי מצפה בתור אחד שבחר בך לפרק את אתו״ס שיפסיקו להאכיל אותנו בתרבות (כמו שהבטחת לעשות) ואת זאבי ופיינגולד האלה שיפסיקו לעשות עלינו כסף…

  6. מארק

    אם אתו"ס לא תממן אירוח מלא לאנשי התקשורת ובני משפחותיהם במלונות על רכס הכרמל בעלות של אלפי שקלים אף אחד לא יבוא לסקר את הפסטיבל הזניח הזה. אגב, גם יוצרי הסרטים הישראלים מעדיפים להציג אותם בבכורה בפסטיבל ירושלים. פסטיבל חיפה הוא פסטיבל של שאריות.

  7. יעל

    תגובות ממורמרות על ידי אוהדי כפתורי? .ועכשיו צצות ידיעות שהוא לא חף מגחמות שמקשות לקבל את אישיותו. פתאום גם מלכלכים על פסטיבל הסרטים של חיפה. פסטיבל נפלא שרק עם התפטרותו של הכפתור החלו ללכלך עליו. מעניין למה?

  8. עדנה, כרמל

    מי שיש לו כבוד עצמי לא עובד באתו"ס. לעליבות של פסטיבל הסרטים החיפאים יש כתובת אחת – אתו"ס. סעו לירושלים וראו איך פסטיבל סרטים אמיתי ומלהיב מתנהל.

  9. ערן

    פסטיבל הסרטים בחיפה הוא ארוע נפלא. מעניין שמיד עם התפטרותו של כפתורי החלו הלכלוכים על הפסטיבל וההשוואות לירושלים …. האיש הוא צצקא לא קטן ושמועות מתרוצצות שאוהדיו מניעים את ההשמצות כנגד פסטיבל הסרטים בחיפה . פסטיבל ששנים נחשב לטוב ולחשוב בארץ. ייתכן שהוא גם בין הדופים ללכלך כמה שניתן!

  10. רויטל

    מוזר מאד .. מייד אחרי שהתפטר החלו להופיע השמצות גם על פסטיבל הסרטים בחיפה.וגם על פנינה בלייר , האישה הזו שהביאה את פסטיבל הסרטים למקום מאד מכובד בארץ . פתאום פשטיבל ירושלים יותר טוב.. האם יש רגליים לשמועות שבפרסומים האלה יש מגמה להשחיר את פסטיבל הסרטים ואת גברת בלייר?

  11. רן

    מוזיאוני חיפה יותר רקובים
    מוזנחים מלוכלכים לא מתוחזקים
    למישהוא איכפת ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר